کد خبر 818968
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵
سیدعبدالله متولیان

همه قرائن و شواهد نشان می‌دهد که فتنه دی‌ماه ۹۶ متشکل از غربی‌ها به سرکردگی شیطان بزرگ به‌عنوان طراح نقشه و فرمانده، وهابیون به سرکردگی رژیم سعودی از مدت‌ها پیش برای فتنه ۹۶ برنامه‌ریزی کرده بودند.

به گزارش مشرق، «سید عبدالله متولیان» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

همه قرائن و شواهد نشان می‌دهد که فتنه دی‌ماه ۹۶ متشکل از غربی‌ها به سرکردگی شیطان بزرگ به‌عنوان طراح نقشه و فرمانده، وهابیون به سرکردگی رژیم سعودی حاکم بر حجاز به‌عنوان تأمین کننده مالی و بالاخره پادوهای داخلی به سرکردگی گروهک آدمکش منافقین (به‌عنوان مزدوران حلقه به‌گوش) از مدت‌ها پیش برای فتنه ۹۶ برنامه‌ریزی کرده بودند: 

۱ - ترکی الفیصل (رئیس اسبق سازمان استخبارات و جاسوسی سعودی و سفیر آل‌سعود در امریکا) از دو سال پیش در پاریس برای براندازی جمهوری اسلامی ایران، با گروهک منافقین هم‌پیمان شد.  

۲ – حدود شش ماه پیش محمدبن سلمان (ولیعهد شرور حکومت آل‌سعود) رسماً اعلام کرد که به‌دنبال انتقال ناآرامی‌ها و تحرکات ضدامنیتی به داخل ایران هستیم.

۳ - از یک‌سال پیش برخی شتاب‌دهنده‌ها و مشخصاً یک «ری‌استارت» با مدیریت یک دلقک فراری با هدف تولید جسارت و تمرین قبح‌شکنی از مقدسات و ارزش‌های دینی و نحوه حمله به اماکن مذهبی راه‌اندازی و فعال شدند.

٤ - بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم شبکه‌های مجازی «و مشخصاً آمدنیوز» تولید تنفر از ارزش‌های اسلامی، سپاه، روحانیت و ولایت را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.  شکی نیست که توطئه برنامه ریزی شده مثلث فتنه بر بستر ضعف‌ها و مشکلات مردم امکان ظهور و بروز پیدا می‌کند و مگس‌ها همیشه بر زخم‌ها خواهند نشست. در کنار نقص‌ها، کاستی‌ها و مشکلات مردم، کج‌سلیقگی برخی سیاسیون و حلقه‌های انحرافی در برجسته‌سازی اعتراضات و شیطنت عوامل داخلی دشمن در بزرگنمایی و سمت دهی به نوع اعتراضات و زیرسؤال بردن و توهین‌های علنی به مقدسات و باورهای دینی مردم در شکل‌گیری و حرکت آغازین و بهانه فتنه بی‌تأثیر نبوده‌است. فتنه دی‌ماه ۹۶ نه اولین فتنه در تاریخ ٤۰ ساله نظام پرافتخار اسلامی ماست و نه آخرین آن خواهد بود بلکه این نبرد دائمی نظام سلطه با ایران است که ٤۰ سال است به اشکال مختلف در حوزه‌های سخت، نیمه سخت و نرم علیه ایران (ضد ایران علیه ایران)، ملت (ضد ملت علیه ملت) و اسلام (ضد اسلام علیه اسلام) رخ داده و باز هم رخ خواهد داد و وجود فتنه‌های رنگارنگ خود بزرگ‌ترین دلیل بر صلابت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی شدن توطئه‌ها و شکست‌های پی‌ درپی دشمنان است.  پادوهای دشمن در این فتنه با الگوگیری از مدل سوریه و عراق (تصرف پیرامونی و بسترسازی برای حضور و دخالت بیگانگان) و با هدف تبدیل فتنه به جنگ قومیتی از اقدام در شهرهای بزرگ اجتناب و شهرهای پیرامونی و کوچک و دارای زمینه بحران را در مناطق قومیتی برای اجرای فتنه شوم خود انتخاب کرده و به تصور باطل خود به‌دنبال واگرایی قومی در وهله نخست و ایجاد آمادگی برای ورود اشرار داعشی و غیرداعشی برای تبدیل منازعه قومی به منازعه امنیتی بین نظام و اقوام (با مداخله نظام سلطه) بودند. 

شکست فتنه ۹۶ مدیون و مرهون عوامل متعددی است که اهم آنها از این قرار است:

۱ - برآورد غلط دشمن از مردم ایران و اقوام ایرانی و رفتن به چاه با ریسمان پادوهای داخلی و خارج نشین. دشمنان هرگز نمی‌خواهند بپذیرند که اقوام ایران بزرگ‌ترین ظرفیت و فرصت برای مقابله با ددمنشی و سبعیت گرگ‌های غارتگر غربی هستند.  

۲ - اشتباه محاسباتی در تمییز بین انتظارات واقعی و به‌حق مردم با انتظارات مزدوران و عوامل حلقه به‌گوش دشمن.  

۳- تعارض بین شعارهای داده شده و اهداف تقلبی فتنه‌گران.  

٤ - دستپاچگی و عجله فتنه‌گران برای عبور از مرحله اول و ورود به فاز امنیتی برای تمام کردن کار نظام تا ۲۲ بهمن‌!

۵ - حمایت احمقانه و علنی دشمنان بیرونی (مثلث عبری، غربی، وهابی) از فتنه‌گران که مانند یک شاخص قوی برای تشخیص حق و باطل و سره از ناسره عمل نمود.

۶ - حماقت ترامپ دیوانه در بیان حقایق مکتوم در برنامه‌ریزی برای براندازی نظام ایران. (وی رسماً در یک موضع‌گیری عجولانه گفت من اشتباه کلینتون را مرتکب نخواهم شد و مستقیماً ورود خواهم کرد.)

۷ - نجابت و خویشتن‌داری همراه با بصیرت نیروهای انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی در مواجهه با فتنه‌گران، مبتنی بر برآورد درست از ابعاد فتنه.  

۸ - مواضع درست احزاب سیاسی (اگر چه در این میان نیز برخی افراد کم بصیرت در بین احزاب سیاسی با گرفتن انگشت اشاره به سمت حزب مقابل متأسفانه به مردم آدرس عوضی می‌دادند که خوشبختانه در معدل مواضع حزبی گم شد).

۹ - مواضع و اقدامات به‌جا، به‌موقع و متحد مسئولان در قوای مختلف.

۱۰ - و بالاخره از همه عوامل مذکور مهم‌تر و برجسته‌تر حضور فراگیر و گسترده و همراه با بصیرت و غیرت دینی و ملی آحاد مردم در صحنه مقابله با فتنه‌گران فتنه ۹۶ را خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌شد نابود و خنثی ساخت.

مردم نشان دادند که مثل همیشه حتی از مسئولان و خواص نظام بصیرت بیشتری دارند. در بصیرت مردم دو نکته عالمانه موج می‌زد: 

۱ - تشخیص عنصر حضور به‌موقع که نماد عینی آتش به اختیار است ؛ مردم برای مقابله با فتنه‌گران از هیچ‌کس و هیچ دستگاه و نهادی اجازه نگرفتند بلکه با تشخیص به موقع و حضور به موقع آتش فتنه را خاموش کردند و نمادی از حرکت انقلابی و جهادی را فراروی مسئولان برای حل مشکلات کشور به صورت جهادی و انقلابی به نمایش گذاشتند. 

۲ - درک درست از تمییز بین مشکلات معیشتی خود با اهداف آشوب‌گران و فتنه‌جویان. مردم بصیر و انقلابی کشورمان که مانند گذشته بر قله بصیرت واقتدار قرار داشتند ضعف‌ها و مشکلات موجود در کشور را هرگز به پای نظام ننوشته و در دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی تا سرحد بذل جان مایه گذاشته و به‌حق همان مردمی که در معیشت خود دچار مشکل هستند چاره‌ساز شده و دودمان فتنه را به باد دادند.  

در مقابل چنین مردم نستوه و بصیری چه باید کرد؟ جز اینکه مسئولان و دولتمردان به‌عنوان میوه و ثمره مردم‌سالاری دینی و رأی مردم، جبهه شکر بر آستان حضرت حق جل و علا ساییده و با قدردانی از زحمات و حضور مردم به‌عنوان حلال همه مشکلات و توطئه‌ها، قول بدهند که: 

۱ - برای افزایش امید و اعتماد مردم و ریشه‌کنی یأس و ناامیدی و تقویت غرور و عزت ملی تلاش کنند.  

۲ - برای جذب حداکثری و ایجاد جبهه واحد علیه کفر و شرک و الحاد و دشمنان قسم خورده نظام تلاش کنند.  

۳ - از دلبستگی به دشمنان و توهم حل مشکلات از طریق دشمن دست برداشته و با تکیه به ظرفیت‌های داخلی با عزمی جهادی و انقلابی وارد میدان خدمت به مردم شوند.  

٤ - به جای اعتماد به بدقولی‌ها و بدعهدی‌های دشمنان به مردم بصیر و انقلابی و موکلان خود تکیه کنند. 

۵ - اقدامات واقعی و عملی را در حوزه اقتصاد مقاومتی آغاز کنند.

۶ - برای کاهش فاصله طبقاتی و تبدیل اشرافی‌گری به یک ضد ارزش منفور ملی تلاش کنند.

۷ - برای افزایش روحیه اتحاد ملی و انسجام اسلامی و اقتدار نظام اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکنند که بی‌تردید تنها راه غلبه بر توطئه‌های دشمنان همین اتحاد و همدلی و افزایش اقتدار نظام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس