حسن روحانی

تنهایی روحانی در حمله گازانبری «شکست برجام و فتنه اقتصادی»؛ عراقچی و خرازی نسبت به آینده برجام هشدار دادند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مشاور وزیر نفت: سهام عدالت پول را بین گداها توزیع می‌کند

فردی به نام عباس کاظمی، مشاور وزیر نفت به تازگی در مصاحبه با سایت نود اقتصادی طی اظهاراتی گفته است: حدود ۴۰ درصد از کل سهام شرکت‌های پالایشی به تعاونی‌های سهام عدالت اختصاص یافته اما این تعاونی‌های سهام عدالت پولی برای تزریق کردن بابت توسعه در شرکت‌های پالایشی ندارند.

او تصریح کرده است:

«شرکت‌های تعاونی سهام عدالت خوب اداره نمی‌شوند. سهام عدالت صاحب ندارد و فقط پول را بین گداها توزیع می‌کند.»

کاظمی همچنین تأخیر در راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نیز به دلیل نبود بهره‌وری مناسبت و مسئله تحریم‌ها عنوان  کرده است.[۱]

*اظهارات این فرد در حالی است که مردم ایران هنوز به یاد دارند صحبت‌های اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت آقای روحانی در ایام انتخابات ۹۶ را که پیرامون سهام عدالت گفته بود:

«از شهریور ۱۳۹۶ هر فرد تحت پوشش کمیته امداد مالک ۱۰ میلیون تومان سهام در کارخانه های کشور خواهد بود و بقیه جمعیت بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان سهام بهترین کارخانه ها را خواهند داشت و در سود کارخانه ها مشارکت خواهند کرد«.

جدای از این؛ مسئله توهین چهره‌های سیاسی و اجرایی طیف چپ به مردم ایران امری مسبوق به سابقه است.

قبل از این فرد، مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا نیز طی اظهاراتی گفته بود: پراید خودروی مطلوب قشرهای کم‌درآمد است.[۲]

محمود سریع‌القلم، کسی که گفته می‌شود مشاور رئیس‌جمهور روحانیست هم چند سال قبل در اشاره به برجام و انتقادات مردم اظهار کرده بود: راننده تاکسی یا یک لبوفروشی دانشی درباره مسائل کشور ندارند.[۳]

به اظهارات این چهره‌های اعتدالی، البته باید صحبت‌های همیشگی اصلاح‌طلبان را نیز افزود که بارها گفته‌اند «مردم لشکر قابلمه بدست‌هایی هستند که برای توزیع جارو و مرگ موش هم صف می‌کشند.»

شاهد مثال آنکه، مصطفی ملکیان، از تئوری‌پردازان اصلاح‌طلب زمانی درباره مردم گفته بود: «عوام‌الناس، چون خوشایند خود را از مصلحتشان، نمی‌توانند تشخیص دهند، از رییس جمهوری که ۴۰ هزارتومان را در خانه‌شان می‌دهند، راضی‌اند و نمی‌فهمند که ممکن است چه خسارت‌ها و ظلم عظیمی در حقشان بشود.»[۴]

جالب است که علیرضا علوی‌تبار، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز چندی قبل در یک مصاحبه تصویری و هنگامیکه از وی خواسته شد توضیح دهد چرا اصلاح‌طلبان دائم مسئله صف کشیدن را با کنایه خطاب به مردم می‌گویند؛ اینطور اظهار کرد که صف کشیدن یک مسئله اقتصادیست و در شرایطی رخ خواهد داد![۵]

در اشاره به صحبت‌های مشاور وزیر نفت اگرچه قضاوت را به عهده مخاطبان محترم وا می‌گذاریم اما ذکر این نکته گفتنیست که گداصفتی و دریوزگی نه صفت مردم عزیز ایران که صفت کسانی است که علیرغم برخورداری دوستانشان از حقوق‌های نجومی و ژست‌های کراوات‌پوشی و ژن خوب و خوش‌نشینی اما باز هم نگاهشان به مبالغ سهام عدالت و یارانه‌هاست و مدام درباره این مبالغ در حال نق زدن و یا کنایه‌زنی به مردم شریف ایران هستند. ضمن اینکه افتخار این آدم‌ها نیز چیزی غیر از زانو زدن و کرنش در مقابل غرب نبوده و نیست.

***

تنهایی روحانی در حمله گازانبری «شکست برجام و فتنه اقتصادی»

در حالی که فضای عمومی کشور همچنان تحت‌الشعاع بلوای اخیر و مباحث مربوط به «فتنه اقتصادی» قرار دارد؛ اوضاع برجام رئیس‌جمهور روحانی نیز به حالت شکننده رسیده است.

عباس عراقچی، از مقامات ارشد تیم مذاکره کننده دولت در مذاکرات هسته‌ای به تازگی گفته است: تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای از بین بردن برجام، ممکن است در چند روز آینده به نقطه‌ای برسد که آمریکا به طور کامل از برجام خارج شود و جامعه بین‌الملل باید برای این مرحله آمادگی داشته باشد.[۶]

کمال خرازی، از چهره‌های اصلاح‌طلب و رییس شورای راهبردی روابط خارجی نیز پیرامون احتمال خروج آمریکا از برجام و شرایطی که این موضوع به همراه خواهد داش، گفته است: اگر آمریکایی‌ها تعلیق تحریم‌ها را تمدید نکنند این مساله به معنای خروج از برجام است.[۷]

*برخی محافل آینده‌نگر از چند سال قبل وقوع «فتنه اقتصادی» با عملگری اصلاح‌طلبان را پیش‌بینی کرده و هشدارهای لازم را داده بودند. این محافل همچنین «شکست رسمی برجام» و حتی حضور تعدادی جاسوس در تیم هسته‌ای را نیز مورد تفرّس و اعلام قرار داده بودند.

با اینهمه اما اکنون که هر دوی این اتفاقات رخ داده‌اند و دولت محترم نیز روزگار ملتهبی را سپری می‌کند ولی اقتضای سیاست اصولی و توصیه عقلانی، دمیدن بر فضای شکست‌های پیاپی روحانی و تنهایی او نیست. بلکه توصیه این است که مردم، خواص کشور و طیف‌های سیاسی رئیس‌جمهور روحانی را تنها نگذارند.

خاصّه در مقطعی که اصلاح‌طلبان بعنوان حامیان ستادی رئیس‌جمهور نیز ساز «عبور از روحانی» را کوک کرده و در کنار مخالفان خیابانی دولت ایستاده‌اند.

دقت شود که پشتیبانی از دولت محترم و رئیس‌جمهور نه به معنای سفیدنمایی از اوضاع کشور یا سکوت در مقابل خبط و خطاهای احتمالی دولت محترم که به معنای حمایت اصولی از دولت جمهوری اسلامی ایران، آتش نزدن بر فضای نکوهش دولت توسط منتقدان محترم، مقابله با پروژه شوم «سیاه‌نمایی اقتصادی» و بیان واقعیت‌های کشور است.

شاهد مثال این تحلیل نیز رفتاریست که خواص کشور در حمایت از رئیس دولت اصلاحات در سال‌های آخر صدارت وی در مقابل جریانات تندرو انجام دادند.

طرفه آنکه اگرچه بیدستاوردی برجام برای پیر و جوان ایرانی محرز شده و توبیخ دولت و خواهشمندان برجام نیز یک ضرورت عقلانی است اما همین ضرورت عقلانی ایجاب می‌کند که نیمه پر خدماتی هم که دولت محترم داشته و به چشم می‌خورد نیز به افکار عمومی گفته شود و مورد حمایت قرار گیرد.

***

۲ میلیون گرسنه دارای اضافه وزن در ایران!

زهرا عبدالهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در اظهاراتی که خبرگزاری ایسنا آنرا منتشر کرد با اشاره به بروز اضافه وزن و چاقی در ۶۰ درصد از جمعیت ایران، افزود: در حال حاضر مشکل چاقی فقط در گروه‌های پر درآمد دیده نمی‌شود، بلکه اقشار کم درآمد با بودجه محدودی که دارند، انتخاب درستی در زمینه مواد غذایی ندارند![۸]

*مشخص نیست خانم عبداللهی در کنار علت چاقی کم‌درآمدهای ایرانی، اما چرا به علت چاقی پردرآمدها اشاره نکرده است؟!

امر واضح در زمینه کمبود یا اضافه وزن در افراد آنست که عموماً پرخوری و کم‌تحرکی است که منجر به چاقی می‌شود نه لزوما برخی رژیم‌های خاص غذایی.

جالب است که مسئله چاقی معضل کشورهای برخوردار دنیا محسوب می‌شود و همه می‌دانند که مثلاً در برخی کشورهای آفریقایی که گرسنگان و فقرا زیادند؛ نه تنها خبری از چاقی نیست بلکه همه از مشکل لاغری مفرط برخوردارند!

سخنان این مقام وزارت بهداشت منهای استنتاج اشتباهی که دارد اما شاهد مثال دیگریست بر تئوری دروغی که طی هفته‌های اخیر در کشور ترویج شد و هدف آن القای گرسنه بودن کثیری از مردم ایران بود.

سخن غلطی که کلید آنرا رئیس‌جمهور آمریکا و در کنایه به اغتشاشات اخیر ایران زد و بعداً کسان دیگری هم صحبت او را تکرار کردند.

این اظهارات در حالی است که میانگین غذای مصرفی ایرانیان از عموم کشورهای جهان بالاتر است (میزان مصرف مواد غذایی و دورریز غذا شاهد این مدعاست)

ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در مقام هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد و به گواه بانک جهانی نیز ایران «فقر مطلق» ندارد.

گفتنیست، به تازگی برخی رسانه‌های معاند ادعا کرده‌اند بیش از ۲ میلیون گرسنه در ایران وجود دارد!

پیش از این رضا صالحی‌امیری، از مقامات نزدیک به رئیس‌جمهور روحانی اظهار کرده بود که اگر برجام نبود، ایران به سیاست نفت در مقابل غذا می‌رسید.

یکی مقام دولتی هم چند سال قبل اینطور اظهار کرد که با مردم گرسنه نمی‌توان امنیت ایجاد کرد...[۹]

***

1_http://www.90eghtesadi.ir/Content/Detail/2111211

2_http://fararu.com/fa/news/324236

3_http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920923000423

4_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13940405000740

5_ mshrgh.ir/778152

6_ http://fna.ir/a3aall

7_ https://www.isna.ir/news/96101809633/

8_ https://www.isna.ir/news/96101809449/

9_ mshrgh.ir/815869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 135
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 140
  • مجتبی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    از استفاده واژه گدا برای این مردم درست نیست
    • سید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      مگر بیشتر این مردم توسط اصلاح طلبان نو کیسه تهوع آور فقیر نشده اند!؟!؟!؟!
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      به این معلم اخلاق و شعور باید گفت اگر از جیب مردم حقوق بالا به واسطه هم حزبی بودن با زنگنه نمیگرفتی حال و روزت از گداهایی که داری بهشون توهین میکنی هم بدتر بود
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      184 8
      خلاصه و مفید و مختصر باید بگم که گدا جد و آبادته
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      119 8
      49 میلیون نفر سهام عدالت دارند ما منتظر عذرخواهی این آقا از این 49 میلیون نفر هستیم من خودم خیلی ناراحت شدم این حرف رو شنیدم گدا؟! خدا خودش جوابتو بده
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      56 7
      کسانی که میگن مردم مشکل معیشتی ندارند باید بگم که با کم مصرف کردن گاز، برق، آب که همگی گرون شدند و حتی بعضی مواقع نرفتن به دکتر که هر ویزیتش کلی پولشه و حذف بعضی غذاها و حذف بعضی از تفریحات تونستن به بقای خودشون ادامه بدن البته به نظر من
    • ایرانی اریایی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      50 3
      ما الان گدا هستیم ولی موقعه انتخابات میشیم ولی نعمت اون زمان مشخصه کی گداس
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      24 0
      کی شده مشاور؟ همینه که وزارت نفت را به این وضع افتضاح کشانده اند
  • کاظم غفاری IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    این مردم شأن شان خیلی بالاست همان طور که دیدید ترامپ از واژه گرسنه استفاه کرد و یک تو دهنی خورد و شما هم که این طور می گویید باید یک برخورد جدی با شما بشود که دیگر چنین اجازه ای به خودتان ندهید
  • حسین2 IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    71 7
    معلوم نیست تکلیف این سهام عدالت هم چه می شود که هر روز یک میزان سود برایش تعیین می شود و هر روز می گویند مثلاً فلان قیمت شده و به یک عبارتی مردم را به صورت کاذب دلگرم می کنند
  • طاهری IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    89 9
    اقا وجدانا این دولت مردم رو گرفته مسخره اول گفتن سود سهام عدالت 150000تومن بعد گفتن 75000تومن بعد گفتن 50000هزارتومن ووقتی الان سایتش رو نگاه کردم نوشته سوده شما 26600تومنه میشه یکی توضیح بده چه خبره
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      47 9
      پیچوندن - بدجور پیچوندن
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    108 9
    بعنوان یک مسلمان که معتقد به حمایت اصولی از تمام دولت های کشورم هستم اما واقعا خسته ام از حجم توهین های که در دولت روحانی به مردم شد.
  • مجید IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    193 6
    کاظم عباسی گوش کن: فقیر یعنی شخصی که درآمدش کفاف نیازهای اولیه ی زندگی اش را نمی دهد. گدا یعنی شخصی که چشم و دلش گرسنه است و هرچه به او بدهی سیر نمی شود. حتما افرادی که در سر چهارراه ها از مردم پول طلب می کنند را دیده اید، با بررسی هایی که شده است خیلی از این افراد پول زیادی دارند ولی "گدایی" می کنند. اتفاقا فقرا بسیار قانع و آبرومند هستند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند. با این توضیحات، شما کاظم عباسی و امثال شما که از نفتی که متعلق به همه ی مردم است، ثروت زیادی جمع کرده اید ولی چشم و دلتان گرسنه است و تا زمان مرگتان از اندوخته کردن ثروت دست بر نمی دارید ، گدا هستید. کاظم عباسی، فرق گدا و فقیر رو فهمیدی؟
    • رحمن IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      19 6
      درود بر شما درست فرمودید
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      21 2
      قربون دهنت
  • مجید IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    70 6
    کاظم عباسی گوش کن: فقیر یعنی شخصی که درآمدش کفاف نیازهای اولیه ی زندگی اش را نمی دهد. گدا یعنی شخصی که چشم و دلش گرسنه است و هرچه به او بدهی سیر نمی شود. حتما افرادی که در سر چهارراه ها از مردم پول طلب می کنند را دیده اید، با بررسی هایی که شده است خیلی از این افراد پول زیادی دارند ولی "گدایی" می کنند. اتفاقا فقرا بسیار قانع و آبرومند هستند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند. با این توضیحات، شما کاظم عباسی و امثال شما که از نفتی که متعلق به همه ی مردم است، ثروت زیادی جمع کرده اید ولی چشم و دلتان گرسنه است و تا زمان مرگتان از اندوخته کردن ثروت دست بر نمی دارید ، گدا هستید. کاظم عباسی، فرق گدا و فقیر رو فهمیدی؟
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      29 2
      کوبنده جواب دادی ایول
  • علي1 IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    76 2
    آقاي به ظاهرمشاور وزير نفت يادتان رفته همين گداها كه شما بدون سنجش افكارتان بلغور مي كنيد هر ساله يا دوساله در صفي بنام انتخابات و ساير مي ايستند و غيرمستقيم براي امثال شما راي مي دهند تا پست مشاور!گيرشما بيايد يا بدنبال مرگ موش گرفتن
  • مردم ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    74 6
    خلایق هر چه لایق خودمان رای دادیم و ...............
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      38 5
      طرف شعور تعطیله
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      2 1
      دقیقا درست میگی . خلایق هرچه لایق . نوش جان گوارای وجود
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    66 6
    گدا خودتون هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      52 6
      ببخشید اگر هم حزبی های شما صندوق فرهنگیان را غارت کردند و شما پولدار شدید و مردم فقیر
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      26 4
      لعنت بر 4 درصدی های اختلاسگر و بی نزاکت
  • بهزاد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    76 6
    جواب این افراد اجنبی که به مردم ایران اهانت میکنند فقط گشنگی دادن است که یادشان بیاید چکاره بوده اند و با پول همین مردم دارند زندگی تجملاتی میکنند
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      0 0
      دقیقا! نامه حضرت علی (ع) به اشعث بن قیس در نهج البلاغه را بخوانید.
  • علي IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    53 6
    لعنت به شما اشرا ف زادهها از پول همين ملت به جايي رسيدين گدا هم خودتان هستين بي شرفها
  • اسلامی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    47 6
    شما مردم رابه فقر وگدایی کشیدید وطلب کار هم هستید
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    46 6
    گدا خودتي وابا و اج...و ومسئولت كه جلوي اين بي ادبي تو را نمي گيرد
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    40 5
    خودمون سوار خرتون کردیم.....
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    52 7
    خدا لعنت کنه دارودسته جانگیریها که اول انقلاب بز چرون بودن الان تریلیاردها از بیت المال به جیب زدن وامپراطوری تشکیل دادن و حالا به همه مان میخندن
  • حمیدخداویسی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    39 8
    مشاور وزارت نفت ، همین فقرا بودند امثال شما را به نان و مقام رساندند همین مردم شریف بودن انقلاب کردند و خون دادن در هشت سال دفاع مقدس ، همین ها بودند که امام افتخارمیکرد خدمت گزارشان باشد ، اگر هم فقر هستند عدم صلاحیت و بی لیاقت امثال شماست
  • حسن IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    35 3
    بیچاره هایی که از پول و ثروت مملکت دارید استفاده می کنید و در رفاه و آسایشید و به تاراج می برید. چون مزه فقر رو نچشیده اید باید مردم عزیز را گدا خطاب کنید،همین گداها و پا برهنه ها هستند که پای نظام و انقلاب و رهبری ایستاده اند .آقای عباسی و امثال چنین افراد خسر الدنیا و الآخره هستند.
  • احمدی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    35 7
    ما یک موی این کوخ نشین ها را به هزار کاخ نشین همچون این آدم بی هویت عوض نمی کنیم این دولت باید افتخارش به این باشد که از دل پا برهنگان تشکیل یافته است لفظ گدا برای مردم شریف ایران که تمام مصائب وگندکاری های این حضرات را با سعه صدر می بینند ومی بخشند سزاوار نیست وجا دارد مسئولین نظارتی برای استفاده همین کلام وی را مواخذه نمایند باید این آقا یادبگیرد تکریم ارباب رجوع چیست تا زیر مجموعه او نیز رعایت کنند و...
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    45 6
    وقتی نوکیسه ها بر مردم حکومت کنند مردم که ولی نعمت هستند را گدا می بینند
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    37 6
    سهام عدالت مخصوص مشاور وزیر نفت و...... است.مردم عادی فقط حقشان است که در جبهه حق علیه باطل بجنگند.
  • محمد IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    40 7
    انشااله با یک انتخاب صحیح و برپایی دولتی مردمی و پیرو ولایت دست این افراد بیشعور را از بیت المال و مدیریت این کشور کوتاه خواهیم کرد.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      21 5
      ان شاءالله
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      5 0
      از این مردم بخاری بلند نمیشه . باز میرن به جهانگیری رای میدن بعدش وسط خیابون قر میدن بعدشم میگن گ.. خوردیم
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    28 6
    این گدا هایی را که نام می برید ودادن حق ملت را به دادن پول به گدا تشبیه کرده ای را امثال حضرت عالی به جامعه تحمیل نموده اید وگرنه با این همه نعمت وثروت بازهم فقر!!!!!!!! چه رویی دارید ماشاء ا.....
  • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    34 12
    قبل انقلاب هم گدا بودیم بعد انقلاب هم گدا ماندیم حالا فرقش این هستش که عمرمون بیخود و بی جهت در ایران به هدر داره میره
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    37 13
    گدا گشنه خودتان هستید که مثل خوره افتادید به جان بیت المال!
  • ناشناس IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    19 6
    پروژه گداسازی دولت ککالید خورد .. خوب شد بقیه پول را ندادم و از زمره گاها بیرون رفتم .....بابا این دولت با عدالت انهم عدالت علی(ع) مخالف است .. سرمابه دا ی غرب . همین ..... ب ای همین اول همه باید گدا شوند .
  • نام زینب زینب IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    23 6
    گداها ایمان به خدا دارند ؟ ولی غنی مثل شما ایمان به خدا ندارد که به مردم مظلوم توهین می کنید . این بی اورزگی مسئولین است که امثال شماها را که از درد مردم خبر ندارید و تشنه قدرت و مقام هستید از سیری زیاد به مردم شهید پرور توهین می کنید به شما مقام و پست می دهند .
  • حقیقت IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    19 5
    احسنت ودرود بر اقا مجید با این مطلب کوبنده ومغز دار واحسنت بر مشرق که منتشر کرد اما تا الان نظر خودم رو منتشر نکرده .باز هم ممنونم
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    22 2
    اگه ما مردم همه مثل تو بودیم که دیگه عدالتی تو جامعه نبود ، شماها یه مشت سارقین که دارین از صداقت و رو راستی مردم سو استفاده می کنید. متاسفانه هیچ مسئول درست حسابی ای نداره کشورمون.
  • هانیه IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    28 2
    گدا کسی است که سهام وسودشو با هم کشیده بالا...
  • DE ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    25 6
    اگرهمین آدمهایی که شما گدا خطاب میکنید نبودند که انقلاب کنند شما چی بودید؟؟؟اونا انقلاب کردن شدن گدا شما شدید ارباب
  • حسين IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    27 6
    اين فردي بنام عباس كاظمي كه ادعا ميكنه مشاور وزير نفت وخيلي باسواد بايد محاكمه بشه بخاطر اينكه توهين به ملت شهيد پرور وانقلابي ايران كرده
  • RO ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    20 5
    واقعاً درک درستی از مشی و رفتار خالصانه مردم ایران نداشتی که اینگونه در مورد جایگاه و شأن والایش اظهارنظر کردی!
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    32 6
    از برکت تو شدیم گدا
  • محبت IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    17 3
    پول نفت ذخیره خدادادی متعلق به همه ملت می باشد خداوند این شخص رابه راست هدایت نماید........
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    23 8
    اقای عباس کاظمی ازمردمی حرف میزنی که انها را نشناختی اگر این مردم وجوانانشان نبودند تورا حتی به چووو..... لایق نبود
  • حمید IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    28 6
    از صدقه سری روحانی و جهانگیری مسلمه که روز به روز بر اموال شما اضافه میشه و مردم به گدایی می افتتد
  • RO ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    16 2
    این مردم شهیدپرور شأن و جایگاه بالایی دارند به این ها گرسنه و گدا نگویید
  • محمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    22 1
    آقای روحانی زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند تجربه کرده بودند که به 1+5 مخصوصا آمریکا و انگلیس نباید اعتماد کرد ولی ایشان علیرغم اینکه به این موضوع کاملا اشراف داشتند باز از همین آمریکا و اانگلیس گزیده شدند .
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    27 2
    مردم اگر هم گدا باشند شما گدا ش کردی
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    14 2
    اگر معنی گدا را می دانستید هرگز از این واژه زشت استفاده نمی کردید. گدا یعنی مفلس.درمانده و بدبخت. زاری و تذلل فرد پیش توانگر وقت اما این مردم صاحب انقلاب و کشورند.ولی نعمتند. صادق و نجیب و شریفند.شرمتان باد
  • علی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    17 1
    از قدیم گفته اند از اونی که نمی خوره بگیر بده به خورنده حکایت این دولت هم همین است هیچ وقت به فکر بدبخت و بی پول نبوده فکرش همه حمایت از غنی و دلال است چون جنس خودشان هم همین است
  • AE ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    27 4
    مرگ بر اصلاح طلبانی که به دنبال انحراف در دین وانقلاب هستند
    • آریایی RO ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      9 1
      احسنت
  • مقدم IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    23 2
    گدا و گدا زاده لقب خودش و خانواده اش است
  • رضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    25 1
    سلام : اگر این را نگویید پس چه بگویید و قتی جیبهای شما پر هست باید این را بگویید وقتی خانواده ای 2و یا 3و یا4 نفر ازاعضای خانواده اش بیکار باشند و فرزندان جنابعالی و امثالهم تمامی سرکار بوده و
  • احمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    13 6
    به نظر بنده گفتن واقعیت برای محرومین توهین نیست توهین جدا کردن خود از طبقات محروم و رعایت احترام گفتاری توخالی در کشور است که مد اجتماعی جماعت خاص شده.
    • حجت CA ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      7 2
      داداچ ماله نکش. گدا با فقیر زمین تا آسمون فرق می کنه معنیش
  • بی نشان IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    16 1
    به نام حق ، از همون ابتدا که مردم انقلاب کردن معنا و مفهومش این بود که آرزو دارن با توجه به منابع کشورشون آزادانه و با حفظ کرامت انسانی در مملکتی که متعلق به خودشون هست زندگی کنن... شرمتان باد بابت این بی حرمتی که به مردم کردید
  • مهران IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    34 2
    گداخودتی بیشعور ؟
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    6 2
    البته آ
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    26 1
    شما دزدهای بیت المال، نوکیسه های بی درد بهتره خفه شید.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    21 3
    اره! منم هم گدايم! گدايي حقوقم را از وزارت نفتي هاي مفاخور رانتخور بي تربيت! با پس انداختن ژن برتر در ويلاهاي كانادا و ريخت و پاش اين ور و اون ور دنيا را ميكنم! اومده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • US ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    5 14
    تا کی میایید تخم نفرت و خشم رو بکارید.دربد جلوه دادن مسئولین چه سودی دارید؟تخریب با انتقاد فرق دارد شما چون در انتخابات شکست خورید با تمام وجود سعی بر تخریب دارید.انتقاد سازنده انتقاد سازنده
  • آریایی RO ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    17 1
    روز حساب نزدیک است گدا هم خودتی
  • آریایی RO ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    13 1
    روز حساب نزدیک است گدا هم خودتی
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    15 1
    جناب معاون وزیر سر توزیع یارانه هم همین حرف ها را می زدید می گفتید به گداها و گرسنه ها پول ندهید بعدا کاشف بعمل آمد گداها مازراتی سوارند و نیاوران می نشینند تو مجلس وکیل مردمند
  • مهدی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    12 1
    البته که من هم مثل شما حقوق کلان و مزایا فراوان از نفت نصیبم میشد حال خودم را نمی‌فهمیدم شما ظرفیت این حقوق های باد آورده را نداری که به ملت توهین میکنید اگر ماهی یک میلیون حقوق اداره کار را مثل ما دریافت میکردی شعورت بهتر از این میشد
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      3 0
      گدای نوکیسه که معتبر بشه از خدا بی خبر میشه
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    12 1
    گدا با گرسنه خیلی فرق می کنه گدا اون کسی هست که وقتی سر سفره میشینه دیگه با بلند شدن کاری نداره! گدا کسی هست که اندازه 5 میلیون کار می کنه 50 میلیون می گیره میگه حقم 100 میلیونه! اگر من گرسنه هستم دلیلش گدایانی هستند که صد برابر حقشون دریافتی دارند و دو قورت و نیم که چه عرض کنم هزار قورت و نیم شون هم باقی هست!
  • جاسم IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    13 1
    منظور این تازه به دوران رسیده اینه که با وجود چشم گرسنه های مثل ایشان چرا همین مختصر را هم می خوان به مردم عادی بدن و حسابی ناراحته
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    11 5
    صد رحمت به ترامپ که با اون آمریکایی بودنش توهینش دیگه بدتر از این مسئول ایرانی به مردم نیست
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    9 1
    گدایی که اضافه وزن دارند قیمتها را ببرید بالا تا استخوان هایشان نیز آب شود مرگ بر لیبرال اقتصادی
  • احمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    14 0
    ملت ایران به فرض اگر هم گداباشند در خانه خدا وند و اهلبیت (ع) اظهار نیاز می کنند نه در برابر شیطان بزرگ واروپا !
  • حجت CA ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    9 1
    از بالا گفتن چون خانواده از این IP رد می شه حرف بد نزنم وگرنه می شستمش بعد پهنش می کردم خشک بشه بووووووووووووق بوووووووووووووووووق
  • انسان IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    14 2
    آقای رییس جمهور - آقای وزیر لطفا جلوی این بی سوادهای بد دهن را بگیرید ، مگر نه شما بایستی پاسخگو باشید، این مشاور اگر سرمایه دار است حتما خودش از ...آن را بدست اورده مشرق لااقل اینبار انتشار بده
    • مرتضی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      10 1
      انشاءاله موقع انتخابات بعدی این حرفهارابیادبیاریم
  • گل اقا IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    11 1
    لطفا مبلغ 40000000 نفر* 50000 تومان = دو هزار ميليارد تومان كه اين رقم حاصل سود و بهره بانكي معوقه مردم است و مايه اصلي آن قطعا ميره به حساب نجومي بگيران دولت كه همين مبلغ سود رو هم نمي تونند چشم بپوشند و دارند بهانه مي گيرند كه به مردم ندهند
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    21 1
    گدا چون معتبر شود از خدا بی خبر شود . اگر انقلاب نمی شد الان کاره ای نبود و مشغول غاز چرانی بود .
    • ساعد IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      8 1
      حیف غاز نیست
    • ساعد IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      7 1
      حیف غاز نیست
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    18 1
    بعد میگید چرا مردم میریزن تو خیابان ها! این دولت اگر کمکی هم به ملت بکند قبلش نجس میکند اون کمک را که حال مردم بهم بخورد.
  • گشتاسب IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    10 1
    امام (ره) مردمی را که ولی نعمت و خود را خادم انها می نامید.ببین این ها که چگونه برخوزدی دارند بی شک افرادی که به ملت از هر قشری توهین کنند خودشان کوچک و حقیرند ودارای انواع رذایل و صفات بد .این عقده ای وحقیرند ازدادن حق مردم دارند میترکند و میسوزند . ان شاالله تامرگ به حول خدا و ازدست مردم به همین حال باشند
  • حمید IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    14 1
    خلایق هرچه لایق . خودمان کردیم که لعنت بر خودمان. ................................ حالا شدیم گدا؟؟؟..... بازم خدارو شکر ...
  • .... IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    14 2
    قابل توجه اونهایی که این دولت رو انتخاب کردن.
    • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      2 0
      یه مشت ترول رای دادن به این دولت
  • علیرضا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    11 1
    چاغی دوست دارم تو محشر از دست مستضعف یه چکی بخوری که صداشو همه بشنون
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    18 1
    گدا کشنه دیروز امروز به مردم ایران گدا میگه گدا خودتی
  • محمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    18 1
    صد هم اینجا بنویسید هیچ فایده ای نداره این اوضاعی هست ک خود مردم درست کردن این شرایطی هست ک با انتخاب افراد نالایق خودمون درست کردیم کسایی ک هیچ دغدغه‌ای جز پر شدن جیب خودشون ندارن ، افرادی ک داخل پست های مدیریتی رده بالا هستند ولی هیچ فکر و عملی برای اداره کشور ندارن ، این هارو خودمون انتخاب کردیم آینده فرزندانمونو داریم خراب میکنیم
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    16 1
    جواب اشک مردم رو کی باید بده؟؟؟ ازت متنفرم روحانی
  • عبدالله IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    12 1
    باسلام وعرض ادب.یکی نیست به این آقایان بگویدکه گدایان شرف دارندبرشماکه.. ازاموال همین گدایان هستید.شمادیگه کی هستید.ماشمارابه خداواگذارمیکنیم.یگ گدا.
  • علیرضا IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    15 1
    مشاور به این گردن کلفتی کی دیده؟
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    16 1
    گداکشنه خودتی ع
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    16 1
    این فرد بی فرهنگ لیاقت ندارد باید بر کنار شود
  • فش نیوز IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    9 1
    وقتی به فهم این مردم بزرگوار توهین می کنید آزرده خاطر می شویم... توهین نمی کنم ولی از خدا می خواهم که هدایتتان کند
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    9 1
    داداش گهی زین به پشت گهی پشت به زین...
  • ناشناس IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    11 1
    ایشان باید از مردم عذرخواهی کنند به خاطر استفاده از این واژه زشت
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      8 1
      اینا بی تر از این عذرخواهی کردن هستند اخوی
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    11 1
    این آدما نماها نتیجه رقاصی تعدادی درخیابانها ورای به روحانی سرکارآمده اند سکوت .
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    12 1
    کدایی بهترازدزدی دزدایی انقلاب
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    18 1
    گدائی بهتر ازوطن فروشی وجاسوس پروری وکشف حجاب ناموس خویش درمقابل هوسرانان غربی .وافتخار کردن بنوکری کدخداس
  • سعید CA ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    14 2
    خدایا نیارد روزی که گدامعتبرشود گرمعتبرشود ازخدابی خبرشود ا
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    9 1
    ایکاش گدابودید اما کرسنت ساز نبودید....شرمتان باد
  • پارسا US ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    4 1
    با سلام به انسانهای نیازمند ،فقیرومسکین تهیدست می گویند که یا روزگار بر وفق مرادشان نبوده ویا بر حسب اتفاقات از اسب افتاده اند. اینان هرگز از اصل نمی افتند گرچه گرسنه باشند .
  • کمالی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    6 1
    با سلام در مدت تصدی مدیر عاملی آقای كاظمی در پالایشگاه اراک بود حوادث متعددی رخ داد. در حادثه انفجار و آتش سوزی واحد آیزوماکس ۹ نفر کشته و ۸ نفر دچار سوختگی شدید شدند و واحد مذکور دچار آسیب خسارت باری شد. حال این بی کفایت از بهره‌وری حرف می‌زند!؟
  • ادم IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    7 2
    نمی خواد یارانه بدهید سهام بدهید زیر ساختها را درست کنید شبکه ریلی جاده نیروگاههای مدرن ایجاد کنید و دستاوردهای زیاد به جای این اظهارنظرهای نادرست و بی موقع که ضرورت ندارد
  • محمدرضا IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    6 3
    سهام عدالت را خرج مدارس وبیمارستانها ساخت مراکز نگهداری سالمندان ومعلولین میکردید بهتر بود . تا اینکه با سود ان مردم عزیزرا بجون هم بیندازید
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    15 1
    بسیار متاسفم برای این معاون وزیر
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    15 1
    اگرشما یک کشاورز مثل من بودی ودسترنجت را کنارخیابان مدریختی وفروش نمیرفت وهرساله ضررمیکردی این طور بدون درنظر گرفتن وجدان اظهارنظر نمی کردی
  • رضا IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    4 0
    هر چی فکر کردم مطلبی پیدا نکردم در مورد ایشان بنویسم.جز اینکه جواب ابلحان خاموشی است.
  • DE ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    6 0
    فردا جنگ شد همين گدا ها بايد براي جنگ صف ببندند انوقت برخي ثروتمندان از ترس جان پا به فرار مى گذارند و هيچ كشته ايي هم نمى دهند، انسان با يك پست و اندكي مال دنيا چه عصيان ها و غرور ها كه مرتكب نمى شود ولي اين دنيا باب امتحان است انشاءالله هيچ بشري محتاج ديگري نباشد
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    5 0
    مشاور بی ادب تو نمی توانی مردم را درک کنی
  • محمد IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    5 0
    هیچوقت به ولی نعمتت یعنی مردم توهین نکن توکوچیکترازین حرفهاهستی
  • محمدمعظمی گودرزی IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    4 0
    خداوند... به گدا قدر می افزاید و از شاه نکاهد... گاه گاه کند از شاه نگاهی به گدایی . .
  • محمدمعظمی گودرزی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    7 0
    اگه این معاون یک بار در یک عملیات جنگ 8ساله بود هیچوقت این چرت و پرت را نمیگفت
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    6 0
    باید کاغذهای برجامو ( نجس ترین چیز در جهان ) مالید تو صورت و دهنش تا بفهمه نباید بیک ملت توهین کنه مرتیکه
  • US ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    9 0
    انتقام مامردم راخداازشما خواهد گرفت به امید ان روزی که شما وخوانواده عزیزتان گرفتار بیماری صعب العلاج شویدحق مردم رامیخورید وآنها راگدا خطاب میکنید
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    8 0
    آدم گدا باشه اما شکمش با حروم پر نشده باشه . لقمه که حروم بشه دهان هم گشاد میشه
  • محسنین IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    12 0
    آدرس یاتلفن این مردک بی شعور رابدهیدتاحالیش کنیم گداکیست
  • حجت RO ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    5 0
    عباس کاظمی باید از کشور اخراح گردد
  • ابراهیم IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    11 0
    نماینده های مجلس کجایید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چرا پیگیر نیستید
  • مجی SG ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    11 0
    سهام عدالت حق مردم این مملکته اونی که گداس تویی که زیر خط فقر درک و فهم قرار دارید!!!
  • محسن US ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    0 0
    مرگ بر ظالم
  • هرزادیین GB ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    21 0
    مشرق جدا تو اسمتو انسان گذاشتی
  • DE ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    0 0
    شماها مردم را گدا کردید با چپاول و آقازاده بازی و اشرافیت و پدر سالاری برای ملت . اما این شکم های خالی ، مشتهای پٌری دارند . بدون محافظ و دوربین بیا ، حرفت را تکرار کن تا جوابت را از مردم بگیری !!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    0 0
    خیلی بهم برخورده ، به غیرت ایرانیم برخورده ، کاظم عباسی به همه ایرانیان توهین کرده باید معذرت خواهی کنه،
  • حسین یعقوبی مقدم IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    0 0
    کسی تا آخر پای این انقلاب میمونه که مزه فقر رو چشیده باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس