کد خبر 818422
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
ریبری

بال فرانسوی تیم فوتبال بایرن مونیخ معتقد است که توپ طلای سال ۲۰۱۳ حق او بود اما به شیوه‌ای ناعادلانه از او سلب شد.

به گزارش مشرق، صلاحیت سه نامزد نهایی کسب توپ طلا به عنوان ارزشمندترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال به خصوص در سال‌های اخیر که همواره در تسخیر لیونل مسی و کریستیانو رونالدو قرار گرفته، همواره یکی از موضوعات قابل بحث در میان اهالی دنیای فوتبال بوده است، از جمله توپ‌های طلای سال 2010 که خیلی‌ها تصور می‌کردند به سبب قهرمانی تیم ملی اسپانیا در جام جهانی حق ژاوی هرناندس یا آندرس اینیستا باشد اما به لیونل مسی رسید یا توپ طلای سال 2013 که با وجود درخشش و عملکرد تأثیرگذار فرانک ریبری در ترکیب بایرن مونیخ فاتح سه‌گانه بوندس‌لیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان، به کریستیانو رونالدو تعلق گرفت.

فرانک ریبری خود یکی از آن کسانی است که باور دارد توپ طلای سال 2013 حق او بود و این موضوع را در گفت‌وگویش با شبکه کانال پلاس فرانسه صریحا اعلام کرد.

ریبری که سال 2013 بهترین بازیکن اروپا لقب گرفت و جایزه بازیکن سال یوفا را هم برد، درباره توپ طلای سال 2013 گفت: من به شخصه عقیده دارم که آن توپ طلا از من ربوده شده است. آن سال برخی از فرانسوی‌ها از من برای بردن توپ طلا حمایت کردند اما همه هموطنانم این کار را انجام ندادند. من در فرانسه با چشمان خودم مردم و حتی مربیانی را دیدم که می‌گفتند کریستیانو رونالدو لایق بردن توپ طلاست. فکر می‌کنید که در پرتغال هم اوضاع اینگونه بوده است و مردم آن کشور دوست داشتند که مسی یا ریبری توپ طلا را ببرند؟ به نظر من که غییر ممکن است چنین اتفاقی افتاده باشد. می توانید تصور ‌کنید که آرژانتینی‌ها دوست نداشته باشند که مسی یا رونالدو خارج از لیست نامزدهای نهایی توپ طلا باشند. این هم غیر ممکن است.

ریبری ادامه داد: در فرانسه همه مردم نمی‌خواستند که یکی از این کشور توپ طلا را ببرد و فکر نمی‌کنم که روزی برسد که من در خاک خودم و در کشور خودم بتوانم آدمی برگزیده باشم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس