کد خبر 818323
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
افشین پیروانی

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس: مهاجم گلزنی دو سال اخیر پرسپولیس از ایران فرار نکرده، بلکه کتبا به ما اعلام کرده است که در پرسپولیس نمی‌ماند.

به گزارش مشرق، افشین پیروانی در حاشیه تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: بحث منشا و احمدزاده اتفاق درون خانوادگی بود که در همه جای دنیا هست.

* با یک اشتباه نباید بازیکنان را کنار گذاشت

وی افزود: این بازیکنان به کمیته انضباطی رفتند و درنهایت توضیحاتشان را ارائه دادند و با روبوسی و در آغوش کشیدن یکدیگر ابراز پشیمانی کردند، با یک اشتباه نمی‌توان بازیکنان را به یکباره کنار گذاشت، بارها کمیته انضباطی و باشگاه فعالیت می‌کنند و آنها جریمه مورد نظر را اعلام خواهند کرد. این اتفاقات درون خانگی است و همه جا رخ می‌دهد، متاسفانه چنین مسائلی در پرسپولیس انعکاس بیشتری دارد، انشاءالله دیگر این اتفاقات نیفتد و دوستی حاکم باشد.

* طارمی کتبا اعلام کرده در پرسپولیس نمی‌ماند

پیروانی یادآور شد: درمورد طارمی هم باید بگویم او چند روزی به  تمرین نیامده و به صورت کتبی اعلام کرده شرایط ماندن نداد و امروز و فردا از تیم می‌رود، از این بازیکن خبر ندارم،‌به عنوان یک پرسپولیسی از طارمی تشکر می‌کنم. او برای این تیم زحمت کشید و دو سال آقای گل بود. ما به او همه جوره پیشنهاد دادیم، پیشنهاد حضور تا آخر فصل، قرارداد یکساله یا دو ساله  اما او قصد رفتن داشت و کتبی این مساله را اعلام کرد. او می‌گوید برای پیشرفت دوست دارد به خارج از کشور برود. در نهایت هم از سوی باشگاه،‌کادر فنی و همه این بود که ببینیم چه اتفاقی پیش می‌آید و خودش تصمیم بگیرد اگر ما می‌خواستیم او را محروم کنیم و با دعوا و به زور نگهش داریم قشنگ نبود، امیدوارم او هر جایی می‌رود موفق باشد و بتواند به اهدافش برسد. باشگاه و کادر فنی از ته دل خواهان ماندش بودند اما کل وجود او خواستار رفتن است و در این شرایط ماندش نه کمکی به ما می‌کرد و نه کمکی به او. 

* حاشیه امنیت ندارم اما از حق پرسپولیس دفاع می‌کنم

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با محرومیت جباروف و حواشی که در این رابطه بوجود آمد، تصریح کرد: لطف دوستان در اینستاگرام شامل من شده و با الفاظ رکیکی به من حمله کردند که این مساله را به دل نمی‌گیرم، به عنوان مدیر تیم وظیفه اخلاقی، شرعی و انسانی من این است که از حق پرسپولیس دفاع کنم، شاید اگر سکوت کنم حاشیه امنیت داشته باشم، اما من از حق تیمم دفاع می‌کنم. تلاشم این است که اگر قرار است حقی از پرسپولیس ضایع شود از آن جلوگیری کنم، اسم تیم رقیب را نمی‌آورم و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. حرف ما این بود که اگر استراحت برای دو تیم است اینجا چهار تیم حضور داشته‌اند. اشلی یانگ بازیکن منچستر ضربه‌ای به یک بازیکن زد که بدون دعوت از او به کمیته انضباطی این بازیکن را سه جلسه محروم کردند اینکه بازیکن به کمیته انضباطی فراخوان شود چه دلیلی دارد؟! آیا بازیکن می‌گوید از عمد خطا کردم؟ قطعا او می‌گوید این حرکتم غیرعمد بوده است. کمیته انضباطی برای ما قابل احترام است اما آنها باید با قدرت بیشتر به این مسائل ورود کنند و رای بازیکنان را سریعتر بدهند. نمی‌خواهیم حریفی را ضعیف کنیم ما مشکلی نداریم و الان در صدر جدول هستیم و ان‌شاءالله امسال هم قهرمان خواهیم شد. به هیچ وجه قصد تیکه انداختن یا تخریب حریف را نداریم اما از صحبت ما نباید سوء  استفاده شود و حرفی زده شود که آسیب بوجود بیاورد. ما خواستار این هستیم که زودتر تعیین تکلیف صورت گیرد و همه چیز باید یکسان باشد. 

*خیلی‌ها می‌خواهند پرسپولیس را پایین بکشند

وی افزود: شما ببینید هواداران پرسپولیس تا هجمه‌ای به آنها وارد نشود واکنشی ندارند، اگر در دو بازی قبل مشکلی بوجود آمد به خاطر اتفاقات گذشته بوده است، هواداران ما هم می‌خواهند با دقت بیشتری با اتفاقات برخورد کنند، بازی قبلی ما که مساوی شد بخشی از آن به خاطر غیبت هواداران بود، به عنوان یک معلم از آنها درخواست می‌کنم در تشویق‌های خود یک دل‌تر باشند و راه را برای قهرمانی پرسپولیس باز کنند، خیلی‌ها دوست دارند برای رسیدن به موفقیت ما را پایین بکشند. 

* برای دو پتالتی گرفته نشده پرسپولیس هیچ توضیح منطقی داده نشد

پیروانی درمورد عملکرد داور بازی پرسپولیس و نفت تهران، اظهار داشت: سال‌ها در ایران فوتبال بازی کردم و در این سال‌ها هم در فوتبال بودم، هیچ وقت نفهمیدیم آیا در ایران توپ به دست بخورد یا اینکه دست باید به توپ بخورد که خطا اتفاق بیفتد. به نظرم اتفاق بازی با نفت صد درصد پنالتی بود در این شرایط کمیته داوران در جهت پاسخگویی اقدام می‌کند و باید جوابشان منطقی باشد، بی‌احترامی درست نیست اینکه بگوییم تشخیص ما این بوده و به کسی ربطی ندارد جواب درستی نیست. دو پنالتی برای ما گرفته نشد و باید توضیح منطقی داده شود اینکه عکس‌العملی به حرف ما داشته باشند زیبا و قشنگ نیست. در سرما و گرما تمرین می‌کنیم و دوست داریم حقمان را بگیریم. شاید گاهی تیم متحمل شکست شود اما اگر این شکست روی پنالتی گرفته نشده گل آفساید و اخطارهای بی‌جهت بدست بیاید باعث واکنش می‌شود. متاسفانه دوستان هم نشسته‌اند تا حمله کنند. باید هوشیار باشیم تا با حمایت از تیم بتوانیم به قهرمانی برسیم. 

* در مورد سکوت فلان شخص سکوت راه انداخته‌اند

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس درمورد اینکه جوی در فضای مجازی به راه افتاده و از سکوت مدیریت باشگاه و مدیر روابط عمومی بابت اتفاقاتی که علیه تیم رخ می‌دهد انتقاد می‌کنند، گفت: در بحث فنی صفر تا صد امور مربوط به برانکو است، در خارج از زمین صفر تا صد مسائل با من است، ما هر روز کارمان را انجام می‌دهیم و می‌بینید که یک روز برانکو صحبت می‌کند و اگر لازم باشد من صحبت می‌کنم. در مسایل کلان و مدیریتی هم حمیدرضا گرشاسبی و هیات مدیره اقدامات لازم را انجام می‌دهند. اگر بحث انضباطی و شکایتی باشد صحبت‌ها را من انجام می‌دهم و این محدودیت خواسته ما بوده است، اگر موضوع بیانیه و چنین مسائلی باشد از سوی روابط عمومی انجام خواهد شد اما قرار شده این صحبت‌ها را من انجام دهم، دیدم در فضای مجازی جوی به راه افتاده که مثلا چرا فلان شخص سکوت کرده است که این درست نیست، قرار شده در جایی که لازم به دفاع است من صحبت‌های لازم را انجام بدهم. گاهی ممکن است ما هم اعتراض کنیم و با بخشش روبه‌رو نشود،‌هواداران نباید ناراحت شوند ما وظیفه داریم اسناد و مدارکمان را به کمیته انضباطی بدهیم و آنها تصمیم‌گیری کنند. کمیته انضباطی مستقل است و نباید پیش‌داوری کرد. اینکه بخواهیم در حکم قضایی ورود کنیم درست نیست، باز هم می‌گویم بحث‌هایی که مربوط به سازمان لیگ و فدراسیون و آمدن و رفتن است را من انجام می‌دهم و خودم می‌خواستم روابط عمومی در این موارد سکوت کند. 

* باید با تماشاگرنماها برخورد شود

وی درمورد شعارهایی که در تبریز علیه پرسپولیس سر داده شد عنوان کرد: فوتبال بیشتر بحث جوانمردی است، شما می‌بینید بازیکنان ما همه توجیه هستند و نظم و انضباط را رعایت می‌کنند، آنها در موقع ورود و خروج رفتار درستی دارند. من قبلا هم گفته‌ام ما نزدیک‌ترین هواداران را داریم نباید اجازه دهند  با این اتفاقات فوتبال آسیب ببیند، باید با تماشاگرنماها برخورد شود و کمتیه انضباطی مطمئنا ورود می‌کند و برخورد لازم انجام می‌شود. 

* طارمی فرار نکرده است

پیروانی درمورد اینکه چرا آنها باید از وضعیت طارمی بی‌خبر باشند و آیا این حرف درستی است، گفت: اینکه می گوییم نمی‌دانیم او کجاست به این معنا نیست که طارمی فرار کرده است، او به صورت کتبی گفته نمی‌تواند در ایران بماند، ما که نمی‌توانیم بازیکن را به زور حفظ کنیم، بازیکن باید به تمرین بیاید تا آماده بازی باشد، اینکه می‌گویم از او خبر نداریم این نیست که آگهی کنیم که گمشده را پیدا کنید.  او خواستار حضور در فوتبال اروپا و خارج از کشور است، چند روزی است از این بازیکن خبری ندارم و او قطعا برای مسائل جدایی و ITC باید به باشگاه برود. اینکه بخواهیم بازیکن را محدود کنیم و از او شکایت کنیم درست نیست، او در دوران اوج خود دو سال زحمت کشیده،‌من هم دلم می‌خواست یک فصل دیگر طارمی بماند چرا که او با یک محرومیت هم روبرو شده بود. او اگر این کار را می‌کرد فردین مجموعه می‌شد. به هر حال کسی نمی‌تواند تصمیم بگیرد تصمیم خودش بوده است. 

* در مورد نوراللهی قول‌هایی به ما داده‌اند

وی درمورد وضعیت احمد نوراللهی عنوان کرد: کارهای نوراللهی انجام می‌شود و قول‌هایی داده‌اند که این موضوع هر چه زودتر حل شود. (در این لحظه فرد دیگری قصد داشت درمورد وضعیت طارمی سوال کند که پیروانی اعلام کرد دائم همه سوالات به مهدی طارمی منجر می‌شود و همه می‌خواهند از او بپرسند). 

* درنظر گرفتن اشد مجازات برای منشا و احمدزاده درست نیست

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس درمورد اینکه آیا قرارداد منشا و احمدزاده به خاطر درگیری که بین آنها بوجود آمده عنوان کرد: شما دوست دارید قرارداد آنها کم شود، باشگاه رای خود را صادر کرده و بازی‌ها ابلاغ می‌شود. هدف این است که دیگر این مسائل تکرار نشود طوری که آنها با یکدیگر روبوسی می‌کردند انگار اصلا مشکلی نبوده است اینکه بخواهید با اولین اتفاق اشد مجازات را در نظر بگیرید درست نیست. این مسائل همه جا هست اما رسانه‌ای نمی‌شود در پرسپولیس شما خبرنگاران حضور دارید و زحمت رسانه‌ای شدن این مسائل را می کشید. رمز حل این مسائل دوستی است، متاسفانه در تیم‌های دیگر اظهارنظرهایی می‌شود که درست نیست باید احترام‌ها را حفظ کرد. برانکو به هیچ وجه هدفش تخریب نبوده باید اجازه بدهند افرادی صحبت کنند که سال‌ها در فوتبال بودند و پست و پوزیشن درستی دارند. اینکه هر کسی صحبت کند در شأن نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس