علیرضا علوی تبار

ماهیگیری علیرضا علوی‌تبار از اغتشاشات اخیر: همه ما در ناامید و مایوس کردن و تحقیر شدن مردم نقش داشتیم.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

رودست پناهیان به توطئه CFR

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، به تازگی در یک رشته توییت که تلویحاً به اغتشاشات اخیر کشور اشاره داشت درباره مفهومی به نام «خطر ناکارآمدنمایی از نظام» هشدار داد.

او در یکی از توییت‌های خود در این رابطه نوشت:

تغییر جهت سیاسی به شکل بی‌سروصدا؛ مدل‌های مختلفی دارد. برخی از صاحب‌نظران بر این باورند که مدل بی‌سروصدا در تغییر جهت‌گیری سیاسی کشور در حال اجرا است. من نمی‌گویم حرف درست یا غلطی است، ولی انسان باید هوشیار باشد. آن مدل بی‌سروصدا این است که به «نارضایتی عمومی» دامن زده شود.

پناهیان تصریح می‌کرد: اگر برخی که بر مسند قدرت‌اند و می‌توانند کارها و وضع اقتصادی را سامان دهند، این کار را نکنند-چه آگاهانه و چه تحت تأثیر اطرافیان و نفوذی‌ها- تا کم‌کم مردم ناراضی شوند، منطقی شکل می‌گیرد به نام «ناکارآمدی نظام».[۱]

در همین حال، شورای روابط خارجی آمریکا موسوم به CFR روز گذشته طی گزارشی با عنوان «چه کسی ایران را هدایت می‌کند؟» که در سایت این نهاد منتشر شد؛ ضمن قراردادن تصویر مقام معظم رهبری برای عکس اصلی مطلب مذکور، نوشت:

«جمهوری اسلامی ایران در آغازین روزهای سال ۲۰۱۸ و پس از انقلاب سبز سال ۲۰۰۹! بزرگترین تظاهرات سراسری را تجربه کرد. تظاهراتی که عاملیت آن خشم مردم علیه رکود اقتصادی و ناکامی دولت رئیس‌جمهور روحانی در این زمینه بود. این درخواست‌ها اما یک آزمون است برای انقلابی که در سال ۱۹۷۹ و با شعار عدالت اجتماعی رخ داد اما امروز با سوء استفاده از حقوق مدنی، حقوق بشر و فساد اداری مواجه شده است»!

این گزارش در ادامه با اشاره به ناکامی‌های اقتصادی رئیس‌جمهور روحانی در پسابرجام می‌افزاید: در این میان موقعیتی که رئیس‌جمهور روحانی –بعنوان رئیس دولت در ایران- دارد با سایر سازمان‌ها و نهادهای دارای قدرت برابر نیست.

شورای روابط خارجی آمریکا سپس به سراغ جان کلام خود می‌رود و با اشاره به قدرت رهبری و سپاه پاسداران در ایران؛ به بررسی ساختار اجرایی و قانونی ایران که در ذیل نظر ولی فقیه اداره می‌شود و بیان چگونگی اجرای خط مشی‌ها و راهبردهای رهبر انقلاب در ایران پرداخته و تقلّا می‌کند تا اینطور به ذهن مخاطب القا شود که تمام امور ایران توسط مقام معظم رهبری مدیریت و مهندسی می‌شود و دولت و رئیس‌جمهور در این میان نقشی ندارند![۲]

برخی معتقدند هدف مشترکی که آمریکا و برخی همراهان داخلی‌اش در پیامد فتنه اقتصادی اخیر دنبال می‌کنند؛ «القای ناکارآمدی نظام» و انداختن تقصیر کمبودها و کم‌کاری‌های دولت به گردن رهبری نظام است.

*همانطور که اشاره شد متأسفانه خطی نادیده در پیامد اغتشاشات اخیر در کشور دنبال می‌شود که اگرچه گاهی توسط افراد ظاهرالصلاح نیز مورد اشاره قرار می‌گیرد اما خطر آن بسیار بزرگ و البته دامنگیر خواهد بود.

و آن القای ناکارآمدی نظام اسلامی طی ۴۰ سال گذشته، بزرگ‌نمایی از مشکلات اقتصادی و مفسدنمایی از بدنه نظام است.

خطی که در برایند آن نیز «ولایت فقیه» است که به عنوان عاملیت مشکلات معرفی خواهد شد و همانطور که در گزارش CFR هم هویداست؛ برخی افراد بدون داشتن شناخت از جایگاه نظارتی و مهندسی ولی فقیه؛ تلاش خواهند کرد تا ضعف‌ها را به گردن رهبری نظام بیاندازند و کسی هم در این میان از نقاط قوت کشور چیزی نخواهد گفت چون همانطور که اشاره کردیم؛ این مثبتات و نقاط قوت در پروژه سیاه‌نمایی به مسلخ برده شده‌اند.

و جالب آنکه حجت‌الاسلام پناهیان با رصد این بازی چند گانه و این معادله چند مجهولی در پیامد اغتشاشات اخیر، هشدار مهمی را درباره پروژه ناکارآمدنمایی از نظام اسلامی مطرح کرده است که بایستی وجهه همت و توجه خواص و جوانان عزیز کشور باشد.

شاهد مثال آنکه در کلام اصلاح‌طلبان و حتی برخی دیگر! شاهدیم که آقایان کراراً از وجود بحران اقتصاد، ازدیاد فساد و غیره در ایران اسلامی صحبت می‌کنند و حتی مثلا به تازگی یک تشکل اصلاح‌طلب در بیانیه‌ای به بهانه اغتشاشات اخیر نه تنها رهبر معظم انقلاب را علی‌الاطلاق خطاب قرار داد بلکه در بیانیه خود از این نوشت که «اغلب تصمیمات نظام غلط بوده است».[۳]

شوربختی ماجرا نیز آنجاست که هیچیک از این افراد نیز حاضر به بیان نقاط قوت اقتصاد کشور و افشای سیاه‌نمایی‌های صورت گرفته نشدند. سیاه‌نمایی‌هایی که از مدت‌ها قبل محرز بود هیچ هدفی جز ناراضی‌سازی روانی مردم و به خیابان کشاندن آنها ندارند.

از جمله نقاط قوت اقتصاد کشور که متأسفانه کمتر به اذهان عمومی گفته شده و یا اساساً گفته نمی‌شود؛ می‌توان به مقولات زیر اشاره کرد:

_کاهش نرخ بیکاری ۱۴ درصدی سال ۸۹ به نرخ ۱۲ درصد فعلی. که البته همین نرخ هم عموماً در حالت بحرانی نیست و عمده بیکاران ترجیح می‌دهند شغل‌های پیشنهادی وزارت کار را قبول نکنند.

_عدم اتکای حیاتی ایران به درآمد نفتی و قیمت نفت به گواه بلومبرگ.

_ایستایی ایران اسلامی در مقابل شدیدترین تحریم‌ها و بحرانی نشدن و زمین نخوردن اقتصاد کشور. ضمن اینکه مدیریت مطلوب نظام اسلامی توانسته است اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کلان ایران را به کمتر از ۳۰ درصد برساند.

_جایگاه هجدهم ایران در میان ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا به گواه صندوق بین‌المللی پول.

به این واقعیت‌ها همچنین می‌توان کمک‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی ایران به کشورهای خارجی همپیمان خود مثل لبنان، عراق و سوریه را نیز افزود.

حقیقتی که جز در یک نظام اقتصادی کارا و مطلوب رخ نمی‌دهد.

و یا ایضاً گزارش سایمون باپتیست، اقتصاددان ارشد واحد اطلاعات اکونومیست که به تازگی در گزارشی نوشت: «هند، ویتنام و ایران سریعترین رشد بهره‌وری را در سال ۲۰۱۸ خواهند داشت که نشانه خوبی برای موفقیت آنهاست.»[۴]

لازم به اشاره است که تأکید بر کارآمدی نظام اسلامی هرگز به معنای نبود مشکل اقتصادی نیست. کما اینکه مشکل اقتصادی در تمام کشورهای جهان وجود دارد اما فرق است میان مشکل و چیزی به نام «بحران».

قابل تأمل است که به تازگی در رسانه ملی به وزیر کار گفته شد که بر خلاف صحبت‌های شما، بانک جهانی اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران «فقر مطلق» ندارد و وزیر کار نیز اینطور عنوان کرد که «فقر یک مفهوم ذهنی است. من تعبیر خودم را به کار می‌برم»![۵]

***

منافقینی که «کارت دانشجویی» داشتند

طی روزهای اخیر با عملگری برخی چهره‌های اصلاح‌طلب؛ اعتراضاتی سیاسی و رسانه‌ای به «بازداشت برخی دانشجویان اغتشاشگر» در تجمعات اخیر شکل گرفته است.

فعالان جریان چپ نیز با به راه انداختن هشتگ «جای دانشجو زندان نیست» به حمایت از دانشجویان اغتشاشگر دستگیر شده پرداخته‌اند.

برخی افراد هم با تذکر اینکه فصل امتحانات دانشجویان است؛ خواستار آزادی هرچه سریعتر دستگیرشدگان شده‌اند.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس نیز در یک توییت پیرامون این قضیه نوشته است: «بنابر اطلاعات موثق، بعضی از دانشجویان بازداشت شده اصلا در اعتراضات حضور نداشته‌اند»!

اما این تمام حقیقت نیست...

*صد البته در نظام جمهوری اسلامی کسی نباید از خبر دستگیر شدن و اغتشاش خرسند شود اما حقیقت این است که پنجه کشیدن به صورت امنیت ملی یک کشور در هیچ نقطه‌ای از جهان یک امر پذیرفته نیست و نه تنها پذیرفته نیست که با آن با شدیدترین وجه نیز برخورد می‌شود.

واضح و مبرهن است که برخی دانشجویان عزیز در ماجرای اغتشاشات اخیر فریب خوردند و با تصوّر غلط «بحران اقتصادی» که توسط دشمن در اذهان آنان القا شد پا به خیابان‌ها گذاشتند و شعارهای غیراقتصادی و انحرافی سر دادند.

و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز نشان داده است در زمینه برخوردهای قضایی و امنیتی از رأفت لازم برخوردار است کما اینکه طبق اعلام وزیر محترم علوم، تعدادی از دانشجویان دستگیر شده آزاد شده‌اند و پرونده بقیه نیز در دست بررسی است.[۶]

در عین حال اما هیچ عقل سلیمی داشتن «کارت دانشجویی» را مجوزی برای آشوب و خرابکاری و سپس انتظار عفو و آزادی نمی‌داند و نخواهد دانست.

افکار عمومی باید بدانند در میان کسانی که پیرامون قضایای امنیتی و بویژه فتنه‌های رخ داده در کشور در دانشگاه‌ها دستگیر شده‌اند کسانی بوده‌اند که جرم آنها همکاری با سازمان منافقین نیز بوده است.

در این میان می‌توان به «ضیا نبوی» اشاره کرد که در سال ۸۸ به جرم همکاری با منافقین دستگیر شد و هم‌اکنون مشغول گذران دوره محکومیت خویش است.

احمد باطبی، فعال دانشجویی دیگریست که در فتنه کوی دانشگاه در سال ۷۸ مرتکب فعالیت‌هایی ضد امنیتی شد و هم‌اکنون نیز به آمریکا فرار کرده و مورد حمایت کاخ سفید و منافقین قرار دارد.

از این افراد در بین دانشجویان دستگیر شده زیاد است اما مسئله اصلی آنست که در هیچ منطقی پذیرفته نیست که شخصی صرفاً به دلیل داشتن کارت دانشجویی از تمام برخوردهای قضایی و امنیتی مصون باشد و در هر نقطه‌ای که پای طراحی دشمن و اذناب داخلی او میان است؛ رد پای او نیز دیده شود.

چه اگر این اتفاق رخ دهد؛ برخورد با این افراد در هر شأن و کسوت و مرتبتی، خواست عمومی مردمی است که نمی‌خواهند امنیت خود را با هیچ چیزی سودا کنند.

گفتنیست، الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس و مدیر مسئول روزنامه اعتماد، روز گذشته طی اظهاراتی در روزنامه اعتماد تأکید کرده است: تلاش می شود که –دانشجویان دستگیر شده- اگر در اغتشاشات شریک نبوده‌اند یا در سازماندهی آن نقش نداشته‌اند، آزاد شوند.[۷]

***

ماهیگیری علوی‌تبار از اغتشاشات اخیر؛ همه مسئولیم!

علیرضا علوی‌تبار، فعال اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد درباره اغتشاشات اخیر گفته است: این اتفاقات نامی مثل اعتراضات جوانان آنلاین بی آینده دارد. از مجموع شعارها و رفتار ها به نظرم می آید که مجموعه‌ی احساس یاس و تحقیر در جامعه خشم و این خشم نوعی تحول ایجاد کرده است. عمدا از کلمه تحول استفاده و کرده و نمی گویم «شجاعت». در حقیقت ریشه ماجرا احساس تحقیر است.

او در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: مساله اصلی یک نارضایتی کلی بود که با احساس یاس و تحقیر و نهایتا خشم مردم همراه شد. برای این تجمعات می توان سه مرحله قائل شد. شروع آنکه از مشهد و با انگیزه های اقتصادی بود. بعد به یک سری اعتراضات سیاسی تبدیل شد و در مرحله سوم به چیزی شبیه شورش تبدیل شد.

علوی‌تبار سپس در بخش دیگری از اظهارات خود تأکید می‌کند:

«به این نکته توجه داشته باشید که چند ماه قبل در چارچوب های ایران انتخاباتی نسبتا رقابتی برگزار شد. پرشور بود و مردم با امید زیادی رای دادند. رای دو طرف هم نسبتا بالا بود. اکنون باید این سوال را از خودمان بپرسیم که چه کردیم که جامعه با این شور و هیجان کمتر از ٧ ماه به اینجا رسید؟ به عمد تاکید دارم که از واژه «ما» استفاده کنم چرا که «کی بود کی بود ما نبودیم، ندارد» مسئولیت این اتفاقات را باید همه ما برعهده بگیریم. همه ما در ناامید و مایوس کردن و تحقیر شدن مردم نقش داشتیم. مثلا ترکیب دولت، ترکیب مجمع تشخیص و... گویی این پیام را به مردم می‌دهیم که انتخابات راه خوبی نیست.»[۸]

*مشخص نیست چرا آقای علوی‌تبار اصرار دارد پای کسانی دیگری را هم به پرونده قطور مسئولیت اصلاح‌طلبان در شکل‌گیری وضع موجود و عملکرد دولت آقای روحانی باز کند؟!

این مسئله امر مکتومی نیست که اصلاح‌طلبان در دو انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر از آقای روحانی حمایت کرده‌اند، به منتقدان او تاخته‌اند و حتی تا حدی پیش رفتند که اعلام کردند «ما اصلاح‌طلبان فدائیان دولت هستیم» و دست روحانی و ظریف را می‌بوسیم.[۹]

اکنون نیز مسئولیت هرچه بر مردم و زندگی آنها در سیاست و اقتصاد و غیره می‌رود با اصلاح‌طلبان است و تأکید بر اینکه «مسئولیت این اتفاقات با همه است» مصداق به هم ریختن کافه به شمار می‌رود.

در واقع از آقای علوی‌تبار انتظار بود به جای این یارگیری اجباری و فروکاستن مسئولیت خود! از دولت محترم توضیح می‌خواست که چرا نارضایتی اقتصادی روانی ایجاد شده و چرا مثلا از درون دولت این صدا به گوش مردم رسید که ایران ۷۲ میلیون بیکار دارد؟! و صد البته جدای از این سؤالات، علوی‌تبار می‌بایست از مردم بخاطر اشتباه بزرگ اصلاح‌طلبان در بوجود آوردن وضع موجود عذرخواهی می‌کرد.

اظهارات علوی‌تبار درباره احساس یأس و تحقیر نیز در حالیست که آنچه از پرونده یأس و تحقیر در ذهن ایرانیان مانده است؛ مواضع اصلاح‌طلبان درباره مردم است که همواره مردم را قابلمه بدست‌هایی توصیف می‌کنند که برای توزیع جارو و مرگ موش هم صف می‌کشند!

کسانی مردم را تحقیر کرده‌اند که در دهه ۷۰ به دنبال واردات باتوم برای خاموش کردن اعتراضات احتمالی به طرح ریاضت اقتصادی دولت مرحوم هاشمی بودند.

و کسانی اهل تحقیر مردم هستند که در مقابل بیگانه زانو می‌زنند و به بیگانه نامه موسوم به «نامه ۲۰۰۳» را نوشتند اما به مردم خود نسبت عقب‌مانده سیاسی، لبوفروش‌های بی‌اطلاع از دیپلماسی و ناآگاهانی که برای جشن برجام روحانی به خیابان نمی‌آیند، دادند...

اظهارات علوی‌تبار مبنی بر عامل انگیزش بودن چیزهایی مثل احساس یأس! همچنین در حالی است که برخی چهره‌های اصلاح‌طلب دیگر نظیر عباس عبدی، علی صوفی و... عاملیت اغتشاشات اخیر را عملکرد شورای نگهبان، صدا و سیما و عدم اجازه به جوانان ایرانی برای پرت کردن گوجه فرنگی به سمت یکدیگر عنوان کرده‌اند!

گفتنیست، صحبت‌های نقل شده از این فعال اصلاح‌طلب در زمینه دلسوزی برای انتخابات در حالی است که وی چندی قبل در یک مصاحبه تصویری صراحتاً عنوان کرد که درباره نتایج انتخابات‌ها در ایران صحبت‌هایی دارد و تلویحا از این گفت که نتایج انتخابات‌ها از نظر او با اشکال مواجه است![۱۰]

***

1_mshrgh.ir/817507

2_https://www.cfr.org/article/islamic-republics-power-centers

3_mshrgh.ir/816249

4_http://fna.ir/a397uy

5_mshrgh.ir/817145

6_http://aftabnews.ir/fa/news/499551

7_http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3687315

8_http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3687306

9_http://fna.ir/a1hzoo

10_mshrgh.ir/778152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 97
  • پویا IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    از اصلاح طلبی جز این انتظاری نیست ، سگ حزب رستاخیز زمان طاغوت به حزب اصلاح طلبی شرف داره به خدا قسم اونها لااقل مدعی اسلام نبودند و به اسلام ضربه نمیزدند ولی این اصلاح طلبها ، به معنای واقعی کلمه منافق هستند
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      لعنت الله علیهم اجمعین
    • عبد الله ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      خدا کشور و جوانان ما را از شر اصلاح طلبی و اصلاح طلبان مفسد نجات دهد...
    • US ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      وقتش است صدا و سیما چهار وزیری که چند سال قبل نامه نوشتند و بحران رکود را هشدار دادند جلوی دوربین بیاورد تا گزارش دهند دولت در برابر هشدار آنان چه کرد
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      75 23
      احسنت انصافا منافق تر و مخرب تر از اصلاح طلبان ندیدم. اینقدر که این ها به اسلام و نظام ضربه زدند اسرائیل و آمریکا ضربه نزدند.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      49 10
      معصوم میفرماید : دو گروه کمر مرا شکستند 1. عالمان بی دین 2. جاهلان مقدس ماب
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      34 19
      مرده شور اصلاح طلبی رو ببرم که عامل عقبگرد کردن و ترمز بودن هست....
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      30 35
      ما به وجود خداوند و دینمان و وجود اصل مترقی و پویای ولایت مطلقه ی فقیه بینهایت خشنود و راضی و خرسندیم
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      0 0
      برادر جان اگه در هر روندی اصلاحات انجام نشه میشه لجن زار
    • NL ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      0 0
      رستاخیز اصولگراهای زمان خود بودند رفیق
  • حمید IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    من نمیدانم چرا هر وقت اسم جریان اصلاح طلبی وسط میاد ناخداگاه یاد اشعث در فیلم امام علی(ع) می افتم، که خون به جگر حضرت و یارانش کرد...
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      67 20
      لعنت الله علیهم اجمعین
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      59 23
      لعنت الله علیهم اجمعین
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      7 1
      اصلاح طلبان مساوی افساد طلبان مساوی خوارج و باز هم مساوی ناکسین دوران حضرت علی (ع)می باشند
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    63 26
    لعنت خدا بر ای علوی تبار نمی دانم این ... ها تا کی می خواهند ...نمانند بخدا امروز احمق بودن و ...بودن خیلی سخت است نمی دانم این... خور های ... تا کی می خواهند دوان دوان به طرف جهنم بروند .
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      4 6
      علیه ما علیه
  • سید IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    93 40
    واقعاً اگر مردم دقیق بنگرند به جز تهوع آور به اصلاح طلبان چه صفتی می توان داد!!؟؟
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      23 21
      اصلاح طلبان راه خیانت و انحراف را در پیش گرفتند
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    51 51
    مقصر ناکارامد بودن نظام را همه میدانند . این موضوع از وضعیت اقتصادی.اجتماعی و سیاسی کاملا مشخصه احتیاجی به هشدار پناهیان با اون شکل و شمایل!ندارد. از 40 سال 42 سالش دست اصلاح طلبان و کاگزاران بوده و فقط 8 سال دست رهبری
  • US ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    85 42
    فتنه گران با سیاه نمایی القای ناکارامدی نظام می کنند ، بعد همه مشکلات را به گردن نظام می اندازند....
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    96 11
    آقا دزدی و اختلاس آقازاده ها نباشد حداقل در حد آدمی باشد مملکت مشکلی نخواهد داشت
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      48 31
      فساد تو حکومت امام معصوم هم بوده. مهم اینه که رهبر جامعه موافقتی با فساد نداشته باشه که رهبری معظم ما اینگونه در تفکر و در عمل هستند و الگوی بی بدیلی هستند...
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    98 67
    اگه همه چی دست رهبری بود که عالی میشد.نه انرژی هسته ای به فنا میرفت نه چار تا کشور کوتوله منطقه واسه ما شاخ میشدن نه اقتصاد مقاومتی رو زمین میموند.
  • حسین US ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    62 27
    این از خامی اصول گرایان است که در اعتراض مردم به کار اصلاخ طلبان هم اینها خود را مخاطب مردم میدانند و باز هم صحنه را خالی میکنند تا آدنهایی مثل صادقی ار موضع اپوزسیون وارد شده و خود و تشکیلات اصلاح طلبی را تبرئه نموده و گناهان را گردن رهبری یا احمدی نژاد بیندازند روزنامه های احمقی مثل جمهوری اسلامی که حیف این نام روی آن روزنانه نفهم
  • حسین US ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    37 32
    این از خامی اصول گرایان است که در اعتراض مردم به کار اصلاخ طلبان هم اینها خود را مخاطب مردم میدانند و باز هم صحنه را خالی میکنند تا آدنهایی مثل صادقی ار موضع اپوزسیون وارد شده و خود و تشکیلات اصلاح طلبی را تبرئه نموده و گناهان را گردن رهبری یا احمدی نژاد بیندازند روزنامه های احمقی مثل جمهوری اسلامی که حیف این نام روی آن روزنانه نفهم
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    46 36
    این راهبرد واقعیت داره؛,وقتی درون هر سیستمی ,مدیر اجرایی وهمه کاره ناکارامد باشه؛یا عملکرد متشنجی داشته باشه؛میتونه با کمال وقاحت ,این ناکارامدی رو به ناکارامدی سیستم ربط بده؛چنانکه این رو, در سخنرانی ....دیدیم وبرخورد رهبری رو بلافاصله مشاهده کردیم؛متاسفانه همیشه رهبری باید اولین واکنشهارو داشته باشه وبقیه درخواب خرگوشی هستند.....!
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    60 31
    انهایی که در اغتشاتات راهدایت می کنندبویی از انسانیت نبرده اندحال هرکه می خواهدباشد
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    28 15
    ر.....نادانه ؛حالا کی این سخنرانیهای چیزشو مینویسه وبهش راهبرد میده,اون خایانتکاره
  • همیشه متهم IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    63 39
    خسته شدیم از این ریا کاری اصلاح طلبان ترسو.....اینها همانند بچه پولدارهای خوشگذران فقط بلدند که خوش بگذرانند و خرابکاری کنند بعد هم باید بچه حزب اللهی های پایین شهری بیایند و با جان و مالشان امنیت برقرار کنند و دوباره روز از نو و روزی ازنو ....اگر همین متدینین جامعه نبودند الان اصلاح طلبان و خانواده هایشان در قفس داعشی ها در معرض نمایش بودند ...واقعا ناشکری و وقاحت تا چه حد میتواند باشد ...واقعا خسته شده ایم خدایا تو به فریاد ما برس !!!
  • مهرداد IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    54 21
    هیچوقت به این اصلاح طلبان اعتماد نکنید.(البته درصد کمی ازآنها واقعا" مومن هستند ) آخر حقه بازی هستند. ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی، مراقب باشید. صبر و توکل و روشنگری.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    48 42
    همه این کارها رو کردن ولی بدونن! اسرائیل 25 سال آینده رو نخواهد دید. نه 24 سال آینده رو نخواهد دید. چون یکسال گذشته از حرف حضرت آقا
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
      1 0
      دو سال گذشته
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    51 28
    رهبر چند بار قبل از انتخابات گفتند چشم به بیگانه نداشته باشید، واردات بیرویه نکنید، چیزی که مشابه داخلی داره نباید توسط دستگاه های دولتی خریداری بشه، تنها راه تولید داخل و نگاه به داخله، به اقتصاد مقاومتی درست رسیدگی نمیشه، مردم گله مندند، ... چقدر دولت به این حرفها عمل کرد؟ خب مردم باز به همین دولت رای دادند. اگر بیدار نشن وضع از این بدتر میشه. مردم باید بیدار بشن. رهبر به مردم بارها در طول چندین سال گفتند جنس داخلی مصرف کنید. خیلی از مردم واقعا حمایت کردند اما خیلی از مردم انگار نه انگار. حدیث از حضرت علی (ع) داریم که کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد با لگد دشمنش بیدار خواهد شد.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    43 16
    چه بگویم که ناگفتنم بهتر است فقط حیف از شهدا
  • احدی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    47 44
    اسم اصلاح طلبان واقعا دیگر چندش آور و تهوع بر انگیز شده حمایت از آشوب طلبان و آمدن کف خیابان هیچ فرقی با هم ندارد
  • محمد IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    64 4
    ازکامنت های منتشر شده خطورطتان مشخصه مردم درجامعه به گدایی افتاده اند ،فساد،فقر....درهرحکومتی قشر ضعیف بیچاره است دل مردم خوش بود که قراره عدالت برقرارشه
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      48 30
      مردم باید چشمشون رو باز میکردند درست رای میدادند نه اینکه فریب شعارهای اموی را میخوردند بعد انتظار عدالت علوی داشته باشند
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      51 7
      خود کرده را تدبیر نیست. وقتی به سیاستهای انقباضی و ریاضت اقتصادی رای می دهید سرنوشتی مانند سرنوشت یونان در انتظار شما است. فقر و بیکاری و نابودی تولید
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      2 9
      موقع انتخابات مردم چشمشان را بستند و طرف حرف های دروغ اصلاح طلبان را گرفتند و 5 ماه نشده به کف خیابان آمدند لاآقل به اشارات و رهنمودهای مقام معظم رهبری گوش می کردید تا اینقدر زجر نمی کشیدید بازهم دیر نشده در سایت ها خواسته های خود را به گوش مقام معظم رهبری برسانید
  • محمد IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    70 56
    عجب کلکی هستین شما پیامهای مخالف را که نمیزارین منفی و مثبت ها را هم دستکاری میکنین اجرکم عند الله مومن
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      30 20
      واجرکم عندالشیطان متوهم
    • پویا IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      10 6
      شماها خوبین
    • NL ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      0 0
      خوب از تو که حقوق نمی گیرن
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    35 19
    جامعه وقتی بجای تکیه برخدا بر برجام تکیه کرد نتایج آن خروج از خوباوری مردم و یاسی که ما نمی توانیم را در جامعه تزریق کرد
  • رضا IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    32 21
    با سلام متاسفانه اسلام در طول تاریخ از اصلاح طلبان ضربه های زیادی رو تحمل کرده چون اینان به فرایند وراهبرد اسلام درچارچوب نسخه الهی مشکل دارن به نام اصلاح تغییراتی رو اجرایی میکنند که نمیدون عواقبش چی میشه که متاسفانه دراذهان مشکلات به نام نسخه الهی نوشته میشه که خدا ازگناهاشون نگذره مهدی جان بیا
  • کارشناس IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    30 15
    اب که راکد بماند فاسد میشود .
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      12 4
      دریا باش نا نگندی
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    45 22
    اصلاح طلبان فکر می کنند اگر ولایت فقیه نباشه وضعشون عالی میشه نمیفمند که اگر ولی فقیه نباشه مثل گرگ همدیگر رو پاره میکنند و مملکت دست منافقین خلق میافته.نیروهای نظامی ما تابع ولی فقیه هستند نه اصلاح طلبان خودباخته
    • نسیم IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      26 4
      به گور بابای هردو جناح پدر مردم رو این دوجناح در آوردن
  • فرهنگی IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    26 11
    چقدر بد شده ایم به نام دین و ژست مذهبی بودن همدیگر را میکوبیم نمی دانیم که همه شیعه علی (ع) هستیم . البته معلوم است که خیلی هم به دنبال این چیزها نیستیم دنبال منافع و کوبیدن همدیگریم حداقل مطالعه ای در سیره ائمه(ع) در روش برخورد با مخالفین داشته باشیم بد نیست
    • پویا IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      5 6
      حالت اصلاً خوب نیست، کجای کاری
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
      1 2
      همین چرندیات رو گفتی که کار مملکت به اینجا رسید,رییس جمهورش به جای پاسخگویی ,میاد مطالبه میکنه؛از کی واز چی ؛هیچ کسم متوجه نمیشه.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    25 35
    الان اغتشاشات دی ۹۶ رو انداختی گردت اصلاح طلبا؟
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      10 11
      مگر شک داری ؟ بهش غارت بیت المال و ترویج فساد اخلاقی و نوکری غرب رو هم اضافه کن لطفا"
  • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    27 10
    مردم تا آخرین نفس درمقابل دشمن ایستادکی خواهند کرد. ومقابل دزدان وچپاولکران هم خواهد ایستاد .
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    12 14
    آقای پناهیان به نکات خوبی اشاره کردند. تشکر
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    10 11
    وقتی کار دست یک دولت ناکارآمد است و منافقان در آن نفوذ کرده باید دعا کنیم به حق شهدا ان شاالله آن هایی که راه انحراف را در پیش گرفته اند خداوند هدایت بفرماید
  • حامد IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    33 14
    تحلیل ها و نظرات مختلف کارشناسان می گوید اگه برچام نبود كه امريكا مجوز حمله به ايران روگرفته بود .....
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
      7 7
      باشه شما درست میگی . حالا کاغذ توآلت برجامو کجا میفروشن برای توآلت استفاده کنم ؟
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
      1 1
      کدام کارشناسان؟؟کارشناسان اصلاح طلب؟؟؟چنین چیزی بین کارشناسان ندیدیم؟قرار بود به سوریه حمله کنند؛از سوریه شروع کنند که کردند؟اگه فکر کردی با قرارداد بهت احترام میذارند! خداشفات بده...به بد دردی مبتلا هستی.....
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    2 16
    سایت مشر ق صلاح نیست طیف هواداران اصلاح طلب مورد تاخت و تاز قرار بگیرند چون عده ای با نام اصلاح طلبان باعث تحقیر این طیف شده اند.در ضمن موردی که اهمیت دارد این است که حسن روحانی و اغتشاشات اخیر دستپخت این حزب نفوذی میباشد.
  • علي IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    15 4
    اگراصلاح طلبان مشكل راگردن ديگران نندازن جاي تعجبه ؟٨سال موسوي ٨سال هاشمي ٨سال خاتمي ٥سال روحاني همه طيف وهمفكران خودشان حاكم بودن ٩٠درصدمشكلات كنوني ازمديريت اشتباه وياخيانتهاي انان بوده تازه ٨سال كه احمدي ازانان نبود اشوب وكارشكني كردن كه موفق نباشه -رهبرمامظلومانه اونهاراتحمل كرده وكشورراحفظ كرده ولي انشالله خودش علم انقلاب رابه حرمت شهدادست صاحب علم ميسپاردواين وعده امام خميني است
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    37 4
    خخخخخخخخخخخ. چرا همه کامنتا مثه همه. امان از دست این مشرق. اصلاح طلبا!!!!!!!!!!بنظرتون چرا اصلاح طلبا هم تو مجلس و هم ریاست جمهوری پیروز شدن. چون مردم دیگه توان تحمل اصولگرا ها رو نداشتن. البته همشون مثه همن ولی یه طرفه به قاضی نریم
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
      1 0
      نخیر چون بعضی از مردم انقدر خنگن که نمیفهمن کی به کیه و معمولا هم از خنگی این جماعت هر نوع سوء استفاده ای میشه کرد . نمونه ش جلوی چشمته فقط کافیه چشمات رو باز کنی
  • محمد US ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    11 6
    فساد همه سیستم را گرفته. اگر یک روز نفت را بگیرن معلوم میشه چه کسی کشور را اداره میکرد. پس نفت
  • م IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    13 2
    کار های خلافتان را باز بینی کنید
  • نا صر IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    9 3
    عقل سليم ميگو يد انهايي كه اصلاح طلب واصولگرا ميكنند .حتما دنبال منا فع خود در وسط اين دو گروه هستند . گيريم اصلاح طلبان همه بدين ومشرك وغرب گرا .از خا صيت اصولگراياني كه خود به چندين گروه متفرق تبديل شدن ومثل جگر ذليخا پاره پاره شده اند.چه انتضاري داريد. بهتر نيست تقوي الهي پيشه كنيد وبه ريسمان الهي چنگ بزنيد واز تفرقه بين مردم بپر هيزيد.؟عليكم انفسكم .اول خودتان را دريابيد بعد ديگران.
  • رودست IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    7 1
    از کدام رودست حرف میزنید همین فتنه اخیر ثابت کرد کسی که رودست خورده خود ماییم نه غربی ها
  • ستاره IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    6 1
    مثل همیشه عدو شود سبب خیر گر خدا خواد
  • ستاره IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    7 1
    مثل همیشه عدو شود سبب خیر گر خدا خواد
  • آزاد مرد US ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    24 8
    بیایم با وجدانی بیدار نقل کنیم۰آیا بیکاری۰فقره۰فحشا۰ جوانان را به کف خیابان نکشید
  • تار تار IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    14 10
    از زلزله زدگان تقاضای صبوری داریم.ما درزلزله خراسان سالها درچادرزندگی کردیم بعد درروستای ما خودمان خانه را ترمیم کردیم وجزدرموارد اندک خود افراد به تدریج خانه ساختند.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    14 1
    هر اسمی میخواهد داشته باشد ولی کثیف ترین حقه این است که هرآنچه ابتدافکر کنی موفقیت وپیروزی است به اسم خودت ثبت کنی به محض اینکه کثافت کاری هایت روشد وعده ای اعتراض کردند انگشت اتهام را به سمت کسی نشانه ببری که از قبل به وجود آمدن این مشکلات را با آن عملکرد دولت گوشزد کرده بود الان جادارد وما مردم ایران عاجزانه ازرهبر عزیز ومظلوممان تقاضاداریم که مقصران بوجودآمدن وضعیت کنونی برای نظام ومردم را بدون رودربایسی معرفی کنند تا مردم خودتکلیف این منافقان بدتر ازکفاررا روشن کنند تا کشوری که برای بقائش هزاران عزیزپاکباخته فدائیش شده اند بازیچه این نااهلان قرارنگیرد.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    1 2
    اینها عمدآدارند کارشکنی میکنند تامردم ازنظام بدبین شوند درصورتی که اینها بیشترین زمان رادرایران مسولیتهای کلان جامعه بدستشان بوده وهیچ کاری که نکردند .جدا تاتوانسته اند خیانت کرده انددردنیا با دوچهره ای اهداف خودت را پیش بردی مگر نه این است که روزی بمیری ودردرگاه خدای شهیدان گرفتارخواهی شد مگراین دنیای فانی چقدر می ارزد که شماها حاظرید به خاطرش همه چیز خودتان وکشورتان را به معرض فروش بگذارید
  • پارسا IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    2 1
    با سلام خدمت مردم فهیم و صبور ایران انتخاب رئیس جمهور برای یک دوره 4 ساله کافیست اصولگرا باشد ،اصلاح طلب باشد ،اعتدالی باشد یا هر پاجوش دیگری 4 سال بس است جنبه ندارن واسه 8 سال 4 سال دوم همشون خسارت بود البته ما مردم جو گیر میشیم 8 سالشون میکنیم والا با اختیارات و قدرت و امکانات و تبلیغات و ..... خودشون محاله 8 ساله بشن اگه ما هماهنگ باشیم .
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    1 10
    درست است از دست محمدرضا شاه خلاص شده ایم ولی حالا حالاها از دست تربیت یافتگان غرب(اصلاح طلبان) خلاصی نخواهیم داشت.امام خمینی(ره)
  • ناشناس IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    0 0
    اقایان بس کنید شعارواراجیف را آن نیروی خلاق ومدعی توانمندی اجرایی که صاحب درایت وبرنامه باشد دراین مملکت کجاست ؟ اگر میگویید نمیگذارند چطور دراین مملکت وزرای میلیاردی که همه هستیشان از غارت چپاول بوده کسی دراین مملکت آنها را تحت تعقیب قرار نداده مگه میشه سرنوشت مملکت را دست عده ای خاین داد؟ بعد صدای وا مصیبتا سر داد!!
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    0 11
    دانشجویی که انقدر خنگ باشه جاش توی همون زندانه
  • علی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    7 0
    یک سوال چطور جناب پناهیان وارد تویتر می شوند برای ما که فیلتر است
    • NL ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      0 0
      دربرابر عظمت ایشون همه فیلترها شکسته می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس