رهبر انقلاب و علی اکبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی حجة‌الاسلام آقای حاج‌علی‌اکبری را به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منصوب کردند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی حجة‌الاسلام آقای حاج‌علی‌اکبری را به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منصوب کردند. ایشان همچنین ضمن تقدیر از خدمات باارزش حجة‌الاسلام آقای سیّد رضا تقوی در دوران مسئولیت، اعضای جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را نیز منصوب کردند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی که سایت دفتر مقام معظم رهبری منتشر کرد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که دوران مسئولیت طولانی و پربار جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سیّد رضا تقوی در رأس مجموعه‌ی سیاستگذاری ائمه جمعه به پایان رسیده با تشکر فراوان از خدمات باارزش‌شان در مدت نزدیک به دو دهه، جناب ‌حجةالاسلام آقای حاج‌علی‌اکبری را به ریاست این مجموعه و جناب حجة‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیّد هاشم رسولی و نیز حضرات حجج اسلام آقای حاج سیّد رضا تقوی، آقای حاج سیّد علی قاضی عسکر، آقای حاج شیخ حبیب‌الله غفوری، آقای حاج شیخ عباسعلی اختری، آقای حاج شیخ محمد جعفری گیلانی، آقای حاج سیّد مهدی خاموشی، آقای حاج سیّد علی شاهچراغی را به عضویت در شورای آن منصوب میکنم. انتظار میرود جناب آقای حاج‌علی‌اکبری با ادامه و تکمیل فعالیتهای گذشته و افزودن کیفیت در آن و بهره گیری از نظرات شورا، بر شکوفائی و تأثیرگذاری این نهاد مبارک رحمانی بیفزایند.

والسلام علی جمیع اخواننا و رحمة‌الله

سیّد علی خامنه‌ای

۱۶ دی ماه ۱۳۹۶

متن کامل زندگینامه حجة‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در اینجا بخوانید

حجة‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری تحصیلات حوزوی، در سطوح عالی را، از محضر اساتید بزرگواری همچون: حضرت‌آیت‌الله امامی کاشانی(دامت‌تأییداته)، حضرت‌آیت‌الله مرعشی شوشتری(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)، حضرت‌آیت‌الله سید ابوالفضل موسوی تبریزی(دامت‌تأییداته)، حضرت‌آیت‌الله خوشوقت(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)، آیت‌الله نجفی قمشه‌ای(دامت‌تأییداته)، حضرت‌آیت‌الله سید ابراهیم خسروشاهی(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه)، حضرت‌آیت‌الله موسوی بجنوردی(دامت‌تأییداته)، حضرت‌آیت‌الله محقق داماد(دامت‌تأییداته)، حضرت‌آیت‌الله سید علی گلپایگانی(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) و در درس خارج، از محضر مبارک حضرت‌آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(دامت‌برکاته)، حضرت‌آیت‌الله‌العظمی ‌بهجت(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) و تفسیر حضرت‌آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی(دامت‌برکاته) ، بهره‌مند شد.

حجه‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری، در جبهه‌های دفاع مقدس، در لشگرها و گردان‌های : ۲۷ محمد رسول الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، ۱۰سیدالشهداء(علیه‌السلام)، ۴۰صاحب‌الزمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، ۶ویژه پاسداران، قمربنی هاشم(علیه‌السلام) و ۱۱۰خاتم‌الانبیاء(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، علاوه بر انجام وظیفه تبلیغی، به‌عنوان روحانی رزمنده و تخریب‌چی، حضور فعال و مؤثری داشت و پس از شرکت در عملیات‌های : والفجر مقدماتی، رمضان، والفجر ۱۰ و کربلای ۵ ، در عملیات مرصاد به مقابله با منافقین کوردل شتافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • AU ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    27 3
    از این ظرفیت بی نظیر استفاده بهتری کنید ادمهای جیگرداری که صداشون راحت از حنجرشون بیرون میادو برای پیش از خطبه بیارین مطالبه گری سیستماتیک تو نماز جمعه کنین مسئولان رو بیارین مواخذه کنین کلی کار میشه کرد با این ظرفیت نماز جمعه
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
      17 2
      امید که در دفاع از حقوق مردم بهتر عمل کنند تریبونهای نماز جمعه چون دفاع از حقوق مردم قطعا بهترین دفاع از انقلاب و نظام است
  • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    27 3
    با آرزوی توفیق برای ایشان امید است شاهد تحولی در نماز جمعه های کشور باشیم البته منظور بالا بردن کیفیت مطالب و بروز کردن آن
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    5 38
    این تا حالا کجا بوده که یهویی اومده رییس همه امام جمعه ها شده حتما اصلاح طلبه دیگه
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
      21 2
      'محمدجواد حاج‌علی‌اکبری (تیر ۱۳۴۳ در شهرستان دماوند)، امام‌جمعه شهرستان دماوند، عضو هیئت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است.وی از سال 1390 ، ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد را بر عهده دارد و در سال 1395 برای یک دوره پنج ساله از سوی رهبر ایران، مجدد به همین سمت ابقا شد. همچنین نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را بر عهده دارد. حاج‌علی‌اکبری معاون رئیس‌جمهور ایران محمود احمدی‌نژاد در امور جوانان و رئیس سابق سازمان ملی جوانان بوده‌است. او تنها روحانی است که به ریاست این سازمان رسید. در تاریخ 16 دی ماه یکهزارسیصدو نودوشش با صدور حکمی از طرف رهبر معظم انقلاب به ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه منصوب شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فقه و حقوق اسلامی است و در حوزه علمیه از شاگردان آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله بهجت و آیت‌الله جوادی آملی بوده‌است.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    18 6
    خیلی کارها باید بکنه یکیش اینه که مردم را با روحانیت آشتی بده البته اگر بتونه
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
      6 11
      مردم هم باید سطح سواد خودشون رو ببرن بالا جدیدا همچی رو از جمله بی توجهی مردم به دین روبه گردن علما می اندازن !!!! ایها الناس خودمونو به خواب نزنیم ؛ به قول ایت الله بهجت یک دهم آنی که می دانیم عمل کنیم نیاز به اتهام زنی به روحانیت رو نخواهیم داشت امتحان کنیم.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    14 14
    فرصت خوبیه برای حکومت ایران که امام جمعه های جدید بزاره همه قبلی ها رو تغییر بده بببنیمی چه میکنند
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    9 19
    الان دیگه دیر شده .
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    19 12
    این چند سالش است این همه جا بود و این همه کارها کرده و این همه درس خونده و ...مگه میشه . الان باید 120 سالش باشه
    • ناشناس IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
      16 5
      امان از حسادت
  • مهیار IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    6 11
    آخرزمان نیست اما نزدیک آخراش است. ببنیمی این آخریه این آخری ها چه کار خواهند کرد با این همه اتشیاق و آروزهایی که داشتن
  • یک اصلاحاتی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    4 10
    من که چیزی نفهمیدم
    • یک انقلابی IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
      15 4
      تو ازهمون اولش هم نفهم بودی برادر
  • عمرانی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    15 6
    منافق رو اینجور جاها میشه شناخت، وقتی ولی فقیه یه تصمیمی میگیره اونیکه ان قلت میاره ریگی به کفششه، انتخاب آقاست و مطمئنم کار آقا حرف نداره.
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
      15 3
      فدات بشم آقا رهبر عزیزم
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    19 4
    برای موفقيت و سلامتی ایشان و خود مقام معظم رهبری صلوات
  • مجيد US ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    12 4
    سلام ايشون رو از نزديك درك كردم. انسان مهربان و رقيق القلب و با حوصله و حليمي هستند. خوش قول و جوان پسند بودند. جاذبه بسيار ديدم و دافعه اي از ايشون سراغ ندارم. انتخاب خوبي هستند. انشالله موفق باشند
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    8 4
    امیدوارم بیشتر ائمه جمعه عوض بشن. باید میانگین سنی ائمه جمعه دست کم پانزده، بیست سال کم بشه
  • محمود IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    5 3
    امیدواریم براساس نگاه رهبر عزیز در جذب جوانان به نمازجمعه موفق عمل نمایند که در شهر ما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است
  • مهدی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    9 3
    ایشون استاداخلاق وروحانیونی هستند که من ارادت قلبی بهشون دارم رهبری درخصوص ایشون فرموده بودند(نقل به معنا) خداوند امثال شمارو برای مازیاد کنند.
  • حسین IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    0 0
    امید واریم زمان برگزاری نماز کاهش پیدا کند ادم خیلی خسته میشه همه چیز را می خواهند بگویند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس