کد خبر 817243
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰

به گزارش مشرق، «علی علیزاده» در کانال تلگرامی خود نوشت:

۱- امروز سندیکای نیشکر هفت‌ تپه برای تجمع سراسری کشوری فراخوان داده‌. بعنوان یکی از حامیان کوچک سندیکا در ایران، این فراخوان را بشدت خطرناک میدانم و معتقدم رادیکالیسم ماجراجویانه به امنیتی شدن بیشتر حق‌خواهی کارگران می‌انجامد و رسمی شدن سندیکاها را تا سالها به تعویق می‌اندازد.

۲- فراخوان کارگران هفت تپه در شرایطی منتشر میشود که ترامپ و شرکایش هفت روز بی‌وقفه مشغول حمله، افزایش تنش و طراحی دور جدید تحریم‌ها بوده‌اند. فراخوان دقیقا روزی منتشر میشود که شورای امنیت درباره ایران جلسه اضطراری گذاشته. هجمه بین‌المللی چنان واضح است که کسی نمیتواند منکرش شود.

۳- فراخوان در زمانی داده شده که کشور درگیر ۸ روز ناآرامی بوده. بسیاری از تجمع‌کنندگان از خشونت آشکار استفاده کرده‌ و ۲۱نفر کشته شده‌اند. در چنین شرایطی هرحاکمیتی بازگرداندن نظم عمومی را حق خود میداند و در چنین شرایطی تضمین شده‌است که حاکمیت برخورد قاطع با هر تجمعی را مشروع بداند  .

۴- غیر از زد وخورد و دستگیری چند فعال کارگری (احتمالا حتی قبل از روز تجمع)، تنها خروجی این فراخوان، پایان روند اعتمادسازی و بیشتر شدن شکاف حاکمیت و کارگران، بالابردن حساسیت به سندیکا و فعالیتهای کارگری است. آنهم وقتی هردوجناح، برای اولین بار مطالبات کارگران را به رسمیت شناخته‌اند.

۵- رادیکالیسم انتزاعی برغم ظاهر شجاعانه‌اش دشمن حق‌خواهی فرودستان است. رادیکالیسم انتزاعی محصول تحلیل ذهنی و براساس تخیل است، نه تحلیل عینی از وزن نیروهای واقعا موجود. در شرایط موجود واضح است که هرگونه رادیکال کردن فضا، خدمتی مجانی برای نیروهای غربگرا و امپریاالسم است.

۶- همه آنها که دغدغه عدالت دارند باید فضای عمومی و سیاسی کشور را برای حضور جمعی و تشکیلاتی کارگران امن کنند. حضور فعالانه کارگران، بهترین پادزهر علیه فساد و تبعیض و بهترین ضمانت برای فردایی عادلانه‌تر برای همه ایرانیان است. در غیبت سیاسی آنها، پوپولیستها نماینده فرودستان میشوند.

۷- و این فراخوان کارگران هفت تپه، که نوعی اعلام جنگ به حاکمیت است، دشمن امن سازی فضای عمومی برای حضور فعال کارگران است. امیدوارم فعالان پخته تر کارگری از جو غالب نترسند و جلوی این فراخوان بایستند و مانع تحقق چنین ماجراجویی‌های بی‌سرانجامی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 1
    اینم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس