به گزارش مشرق، دنياي اقتصاد نوشت: شهرام ِمیر آخورلو در حالی در این زمینه به اظهار نظر پرداخت که مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت ماه گذشته؛ سازمان حمایت را مسوول قیمتگذاری و اعمال نظارتهای مرتبط با صنعت خودرو کرد. در همین حال سازمان حمایت نيز چندی پیش با تهیه شیوه نامهاي برای کمیته خودرو عملا موضوعاتی همچون فروش، خدمات پس از فروش و قیمتگذاری خودرو را در حیطه وظایف کمیته خودرو قرار داد.
به نظر ميرسد که با گسترش وظایف کمیته خودرو، این کمیته در آینده به عنوان يك نهاد قدرتمند در صنعت خودرو كشور عمل کند. در هر حال میرآخورلو در مصاحبهاي با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه اختیار قیمتگذاری فروش فوری خودرو از خودروسازان سلب شده است تاکید کرد که کمیته قیمتگذاری خودرو قرار است تمامی فرآیند قیمتگذاری را در اختیار داشته باشد.وی در خصوص تاخیر در تحویل خودروهای ثبتنامی از سوی برخی خودروسازان نیز گفته است که هر یک از خودروسازان در صورت تاخیر در ارائه خودرو مطابق با وعدههای انجام شده، باید به عنوان سود مشارکت وجهی را به مشتری پرداخت کنند.وی همچنین در مورد آن دسته از خودروسازانی که مدلی از خودرو را پیشفروش کردهاند که موسسه استاندارد و نیروی انتظامی، شمارهگذاری را به دلیل عدمکیفیت متوقف کردهاند، گفت: این موضوع بسته به مراحل کار و نوع مجوز پیشفروش، متفاوت است به این معنا که اگر یک خودروساز جدید که قرار است وارد چرخه صنعت شود بخواهد پیشفروش محصولات خود را داشته باشد، حتما ابتدا مجوزهای لازم را بايد کسب كند.