ورزشکاران اغتشاشات

ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان این عرصه در واکنش به آشوب های چند روز گذشته در برخی نقاط کشور، آن را محکوم کردند.

به گزارش مشرق؛ آشوب های چند روزه در تهران و برخی شهرهای کشور، ایجاد خسارت و مزاحمت برای مردم و تخریب اموال عمومی و در نهایت کشته شدن تعدادی در این اغتشاشات، با واکنش گسترده مردم مواجه شد. امروز (چهارشنبه) مردم ایران در بسیاری از شهرهای کشور، در محکومیت آشوب و اغتشاش به خیابان ها آمدند تا بار دیگر و چند روز پس از سالگرد حماسه 9 دی 88، این بار فتنه 96 را در همان روزهای آغازین، خاموش کنند. ورزشکاران، قهرمانان ملی و افتخارآفرینان کشور نیز در واکنش به این اتفاقات تلخ، ضمن محکومیت شدید اغتشاش و آشوب، بر پیگیری مشکلات و مسائل موجود از روش های منطقی و در فضایی آرام، تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن اسبق سرخابی ها، درباره برخی اغتشاشات رخ داده در روزهای گذشته، اظهار کرد: گرانی، تورم و موسسات مالی اخیر باعث شد تا مردم نسبت به وضع موجود اعتراض داشته باشند، البته مردم ایران باید در فضای آرامی اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند و این آشوبگری‌ها مشکلات کشورمان را بیشتر خواهد کرد.

وی ادامه داد: اغتشاشات اخیر باعث می‌شود، اقتصاد کشور تحت الشعاع قرار گیرد. اکنون بسیاری از مغازه‌ها به دلیل این آشوب‌گری تعطیل شده و در نتیجه دود این قضیه به چشم مردم کشورمان خواهد رفت. سیدصالحی با اشاره به اینکه مردم کشورمان نسبت به این نظام وفادار هستند و هرگز نمی‌خواهند که به ایران آسیب برسد، گفت: کشور ایران در امنیت به سر می‌برد و امیدوارم هرچه زودتر این اغتشاشات به پایان برسد تا اعتراض‌های مردم کشورمان در صلح و آرامش به گوش مسئولان برسد.

***

بهنام ابوالقاسم پور پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره ناآرامی‌های رخ داده در روزهای گذشته گفت: درباره این موضوع باید به یک نکته مهم اشاره کنم و آن هم این است که شکی نیست که مردم مشکلاتی دارند ولی همانگونه که من و شما می‌دانیم برای بیان مشکل راه های قانونی وجود دارد و نقد منصفانه دولت و عملکرد آن همواره وجود داشته است.

وی افزود: بنده خرابکاری‌، اغتشاش و ایجاد درگیری را به شدت محکوم می کنم، البته همه مردم با نظر من موافق هستند و حضور تعداد کمی افراد سودجو در بعضی از شهرها باعث بی نظمی شده بود که آن هم با هوشیاری و بصیرت مردم تمام شد. همه بر رفع مشکلات مالی تاکید دارند و من فکر می کنم در فضای آرام قطعا مطالبات را بهتر و راحت تر می توان پیگیری کرد.

***

نوشاد عالمیان، بازیکن مازندرانی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان هم با محکوم کردن خرابکاری‌هایی که در این چند روز در کشور به وجود آمده اظهار داشت: این حق مسلم مردم است که بخواهند حق و حقوق خود را مطالبه کنند ولی این مطالبه باید در فضای آرام و بدون تنش باشد. وقتی فضا به تنش کشانده می‌شود قطعا بعضی افراد سودجو از فرصت پیش آمده استفاده می‌کنند و جامعه را به نظمی می‌کشانند. مردم فهیم ایران در این سال‌های بعد از انقلاب همواره نشان دادند که پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و نباید به دشمنان اسلام و ایران فرصت دهیم که پایه‌های نظام را متزلزل کنند.

***

حسن رحیمی، کشتی‌گیر المپیکی ایران و دارنده مدال برنز المپیک ریو نیز با اشاره به بی نظمی‌هایی که در این چند روز کشور را فرا گرفته بود گفت: یکسری از مردم در شرایط بد اقتصادی زندگی خود را می‌گذرانند و کشور با مشکلات اقتصادی همراه است. باید مسئولان نظام فکر اساسی به حال مردم کنند و به فکر مشکلات آنها باشند چون مردم سرمایه اصلی این نظام هستند. برخی اعتراضات به حق است ولی شیوه اعتراض و مطالبه حقوق آنها درست نیست.

وی در ادامه افزود: نباید جامعه را به آشوب بکشانیم و هرج و مرج ایجاد کنیم بلکه باید خواسته‌ها از طریق منطقی به مسئولان گفته شود و دولتمردان ما نیز فکر جدی برای حل مشکلات مردم کنند. اینکه بخواهیم مغازه و ماشین آتش بزنیم و اموال عمومی را تخریب کنیم مشکلی حل نمی‌شود.

***

نیما نکیسا دروازه بان تیم ملی ایران در جام جهانی 98 فرانسه با اشاره به اقدامات برخی افراد فرصت طلب در آسیب رساندن به اموال عمومی، گفت: بنده به شدت این  کار را محکوم می کنم، اموال عمومی متعلق به همه مردم است و برای بازسازی آن باید از جیب  مردم و پول بیت المال  هزینه شود.

وی افزود: در این مقطع همه آحاد مردم باید هوشیار باشند و بدانند که یکسری افراد سودجو وجود دارند که دشمن این کشور هستند و می خواهند ایران را از ریشه بزنند، فراموش نکنیم اقتدار امروز ما در منطقه و جهان مرهون رشادت های افرادی بسیار زیادی است، جایگاه بالای علمی ما به ویژه در علوم نوین و پیشرفته از مجاهدت های دانشمندان دلسوزان کشورمان است و باعث افتخار همه ما است.

***

مرتضی فنونی زاده، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اغتشاشات اخیر در برخی از شهرها اظهار کرد: مشکل مالی وجود دارد و در آن شکی نیست، من خودم پسرم بیکار است و کاملا وضعیت مردم را درک می کنم اما اینکه بیان مطالبات به فضایی برود که در آن خدای ناکرده ماشین مردم آتش زده شود و به اعموال عمومی آسیب برسد، کاملا اشتباه است و در این میان به معنای واقعی کلمه دشمن شاد می شویم و رسانه های سود جو از آن به نفع خودشان بهره می برند.

***

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    13 55
    خوش بحالشون!
  • محمد IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    0 1
    اینا سلبریتی هستن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس