کد خبر 815937
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
ابوالقاسم رحمی‌انارکی

عضو هیئت مدیره بانک مسکن: پیش‌بینی شده بود سالانه ۱۲۰ هزار فقره حساب در صندوق پس‌انداز یکم افتتاح شود که این رقم هم‌اکنون از مرز ۱۵۰ هزار فقره عبور کرده است.

به گزارش مشرق، ابوالقاسم رحمی‌انارکی اظهار کرد:‌ معمولا اواخر فصل پاییز و فصل زمستان هم بحث ساخت و ساز مقداری با رکود مواجه می‌شود و هم این‌که فصل جابجایی و خرید و فروش واحد مسکونی کاهش می‌یابد. این موارد می‌تواند از عوامل تاثیرگذار در بازار مسکن باشد.

وی تصریح کرد:‌از سوی دیگر صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن به دوره بلوغ خودش رسیده است. خوشبختانه به لحاظ افتتاح حساب از مُدل‌های حساب بانک مسکن جلوتر است.

وی با یادآوری این‌که در مُدل‌های بانک مسکن پیش‌بینی کرده‌ بودیم سالانه حدود ۱۲۰ هزار فقره حساب در صندوق پس‌انداز یکم افتتاح شود،‌ افزود: همچنین پیش بینی کرده بودیم که ۸۴ هزار فقره استفاده شود، اما تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار فقره حساب صندوق یکم در بانک افتتاح شده است.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن این مسئله را نشان‌دهند استقبال مردم از صندوق مذکور دانست و گفت: روند استفاده به طور تصاعدی در حال افزایش است و هفته به هفته رشد دارد.

رحیمی‌انارکی اظهار کرد: صندوق پس‌انداز یکم به عنوان آپشنی در کنار حساب ممتاز و اوراق بانک قرار گرفته است. بر اساس آمار بانک مسکن،‌آمار بانک مرکزی و همیچنین آمار وزارت راه و شهرسازی به نسبت مشابه سال گذشته در واحدهای مسکونی خرید و فروش شده تهران شاهد رشد خوبی هستیم.

وی بیان کرد:‌در بانک مسکن نیز پرداخت تسهیلات خرید نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد به لحاظ مبلغ افزایش یافته است. به لحاظ تعداد تسهیلات نیز حدود ۲۲ درصد افزایش داشته‌ایم. این‌ها سیگنال خوب و مثبت  برای بازار مسکن هستند و فکر می‌کنم روند این بخش روبه رشد و پیشرفت است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس