کد خبر 815876
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
دستگیری یک کودک فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی در الخلیل، کرانه باختری

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی ۶۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

به گزارش مشرق، جدیدترین اخبار و رویدادهای مربوط به سرزمین های اشغالی در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است.


بازداشت 26 تن در کرانه باختری
همزمان با تشدید تنش ها میان رژیم صهیونیستی و فلسیطینیان بر سر وضعیت قدس منابع خبری از بازداشت دست کم 26 تن در کرانه باختری به دست نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی خبر دادند.


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، در طول شب گذشته نیروهای آژانس امنیت داخلی اسرائیل موسوم به شاباک، 26 تن را به اتهام حمله به پرسنل امنیتی و بر هم زدن نظم عمومی در نقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کردند. به گفته این منابع مظنونان به اتهام سنگ پرانی و نیز پرتاب بمبهای آتشزا به سمت نظامیان اسرائیلی بازداشت شدند.


تصمیم ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در روز ششم دسامبر موجب بروز اعتراضات گسترده در کشورهای اسلامی در سراسر خاورمیانه و به ویژه بروز درگیری میان ارتش اسرائیل و فلسطینیان شده است.

بازداشت 34 فلسطینی در کرانه باختری و قدس
نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه یورش گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن و قدس، 34 فلسطینی دیگر را بازداشت کردند.


نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست با یورش گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس، 34 فلسطینی از جمله «ناصر عبدالجواد» نماینده جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین را بازداشت کردند.

تجمع مقابل مقر کمیته بین المللی صلیب سرخ در غزه
صدها فلسطینی در حمایت از زندانیان فلسطینی و اعلام همبستگی با آنان در برابر مقر کمیته بین المللی صلیب سرخ در شهرغزه تجمع کردند.
منابع محلی و شاهدان اعلام کردند صدها تن از اعضای خانواده ها و نزدیکان اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی برای اعلام همبستگی با اسرا روز دوشنبه مقابل دفتر کمیته بین المللی صلح سرخ در غزه تجمع کردند.

بازداشت یکی از نمایندگان پارلمان فلسطین
نظامیان صهیونیست بامداد روز دوشنبه یکی از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین (پارلمان) را در شمال کرانه باختری رود اردن دستگیر کردند.


شاهدان و منابع محلی گزارش دادند نظامیان صهیونیست در ساعات اولیه امروز با یورش به شهرک دیربلوط در سلفیت، ناصر عبد الجواد را بازداشت کردند.

اعتراض فلسطینیان به توهین مقامات صهیونیست به خانواده های اسیران فلسطینی
فلسطینی ها با تجمع در برابر ساختمان صلیب سرخ در کرانه باختری، به توهین مقامات رژیم صهیونیستی به خانواده های اسیران فلسطینی اعتراض کردند.


فلسطینیان در برابر ساختمان صلیب سرخ در البیره در کرانه باختری، در اعتراض به توهین مقامات رژیم صهیونیستی به خانواده های اسیران فلسطینی تجمع کردند. تجمع کنندگان همچنین با عهد التمیمی دختر فلسطینی که در برابر دادگاه های نظامی محاکمه می شود، اعلام همبستگی کردند.

حمله اشغالگران صهیونیست به شهر طولکرم
نیروهای اشغالگر صهیونیست با پرتاب گاز اشک آور به شهر طولکرم در کرانه باختری یورش بردند. اشغالگران در این حمله دو جوان فلسطینی به اسم های امجد ابوسفانه و عبدالکریم عبدالدایم را بازداشت کردند. در واکنش به یورش نظامیان صهیونیست؛ نیروهای مقاومت نیز به سوی نیروهای اشغالگری تیراندازی کردند.


اشغالگران همچنین روستای عین عریک را در غرب رام الله در کرانه باختری هدف حملات خود قرار دادند.

ساخت شهرک های جدید حجم جنایت اسرائیل را آشکار می کند
جنبش حماس تأکید کرد: اعلام ساخت هزاران واحد جدید شهرک صهیونیست نشین، حجم جنایتی را که اسرائیل با حمایت و پشتیبانی رسمی دولت آمریکا مرتکب شده است، آشکار می کند.

تقاضای حزب لیکود برای الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کمیته مرکزی حزب لیکود، حزب راستگرای نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به طرحی رأی داد که از نمایندگان این حزب در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) تقاضا می کند تا برای الحاق کرانه باختری به خاک فلسطین اشغالی تلاش کنند. کرانه باختری از 50 سال پیش در اشغال رژیم صهیونیستی است.

حمله صهیونیست ها به شهرک بنی نعیم
بر اساس اعلام منابع خبری نیروهای اشغالگر به شهرک بنی نعیم در شرق الخلیل در کرانه باختری یورش بردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس