کد خبر 815422
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
فیفا نمایه

در حالی که تنها شش ماه به جام جهانی فوتبال روسیه باقی مانده است، فیفا با مشکل کمبود اسپانسر مواجه است. تنها یک سوم از ۳۲ اسپانسر لازم اعلام آمادگی کرده‌اند.

به‌ گزارش ‌مشرق، فیفا با مشکل کمبود ‌اسپانسرها برای جام جهانی فوتبال روسیه روبه‌رو است. در جام جهانی‌های گذشته از دو سال قبل از شروع مسابقات، ‌اسپانسرها همگی اعلام آمادگی می‌کردند اما این بار با وجود این که تنها شش ماه تا شروع بازی‌ها باقی‌ مانده است تنها یک سوم ‌اسپانسرها اعلام آمادگی کرده‌اند. بدین ترتیب، فیفا با کابوس مشکل مالی در جام جهانی ۲۰۱۸ روبه‌رو است. برخی از ‌اسپانسرهای جام جهانی ۲۰۱۸ نام خود را زمان مشخص شدن میزبان از لیست خارج کرده‌اند.

این بحران زمانی شدت گرفت که دوپینگ سازمان یافته در روسیه مشخص شد و باعث شد بسیاری از ‌اسپانسرهای احتمالی کناره‌گیری کنند. فسادهای داخلی فیفا نیز در این اتفاق بی‌تاثیر نبوده است.

یک متخصص مالی فوتبال از دانشگاه شفلید هالام در این باره می‌گوید: فیفا و اخباری که از آن منتشر شد باعث شد که ‌اسپانسرهای بزرگ، خود را از لیست خارج کنند و کمپانی‌هایی برای جایگزینی وجود ندارند. در حال‌ حاضر نیز بسیاری از ‌اسپانسرها روس هستند و رقم به ۴ میلیارد دلار رسیده است که کافی نیست. فیفا و روسیه هر دو مشکلات بزرگی دارند.

نگرانی دیگر فیفا این است که ‌اسپانسرها حاضر به همکاری با جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز نشوند. داده شدن میزبانی به قطر نیز با حواشی زیادی همراه است که ممکن است ‌اسپانسرها را فراری دهد. شرایط بد کارگران در کارگاه‌های قطر ۲۰۲۲ یکی از این حواشی است.

فیفا از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، ۲ میلیارد دلار سود کسب کرد که باعث شد در بین یکی از سرمایه‌دارترین فدراسیون‌های جهانی قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس