آدیداس

فدراسیون فوتبال طی قرارداد خرید لباس از آدیداس، پیش بینی کرده یک و نیم میلیون دلار درآمد داشته باشد، مبلغی که به نظر می‌رسد دور از انتظار و غیر قابل تحقق باشد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با پوشاک آدیداس به میدان می‌رود و ضمن استفاده از برند این شرکت برجسته، لباس این شرکت را هم تبلیغ می‌کند. البته فدراسیون فوتبال برای تبلیغ لباس آدیداس پولی نمی‌گیرد که در نوع خود یک اتفاق بی‌سابقه است. در دوره‌های گذشته که تیم ملی به جام جهانی رفته بود، از اسپانسرهای خود مبالغی به دست آورده بود.

قرارداد فدراسیون فوتبال با آدیداس، اسپانسری نیست و فقط پوشاک مورد استفاده خود را با ۷۰ درصد تخفیف تهیه می‌کند و در عوض آدیداس متعهد شده که در ازای فروش پوشاک تیم ملی به هوادران، ۱۵ درصد از درآمد حاصل را به فدراسیون فوتبال بپردازد.

هم‌چنین فدراسیون فوتبال ایران پیش بینی کرده که حدود ۱.۵میلیون دلار از طریق فروش لباس‌های تیم ملی ایران درآمد داشته باشد، در آمدی که با توجه رعایت نشدن کپی رایت در ایران و قیمت بالای دلار، عملا در ایران کاربرد ندارد.

قیمت لباس تیم ملی ایران برای هواداران؟

آدیداس موفق ترین شرکت تولید کننده پوشاک ورزشی است که بیشترین سهم از تهیه پوشاک تیم‌های حاضر در جام جهانی را به خود اختصاص داده است.

این شرکت برای همه تیم‌ها از یک جنس لباس استفاده می‌کند و قیمت‌ها تقریبا مشابه است.

با توجه به قیمت‌هایی که آدیداس برای پوشاک تیم‌های مختلف گذاشته، می‌توان این قیمت‌ها را برای لباس تیم ملی ایران هم استفاده کرد.

پیراهن بدون اسم بازیکن: ۱۰۷.۴۰ دلار (۴۴۵ هزار تومان)

پیراهن با اسم بازیکن: ۱۲۵.۲۱ دلار (۵۱۹ هزار تومان)

شورت ورزشی: ۴۷.۷۳ دلار (۱۹۶ هزار تومان)

اگر آدیداس ۱۰ میلیون دلار بفروشد...

طبق قرارداد فدراسیون فوتبال با آدیداس، این شرکت ۱۵ درصد از درآمد خود از فروش لباس تیم ملی را باید به فدراسیون فوتبال ایران بدهد. اگر آدیداس بتواند ظرف مدت یک سال، ۱۰ میلیون دلار از فروش لباس ایران به هواداران درآمد داشته باشد، طبق پیش بینی‌های فدراسیون فوتبال ۱.۵ میلیون دلار به تیم ملی می‌رسد.

برای محقق شدن ۱۰ میلیون دلار فروش، آدیداس باید ۷۹۸۶۵ عدد از پیراهن ۱۲۵ دلاری ایران را به فروش برساند یا این شرکت می‌تواند با فروش ۵۷۸۰۳ دست لباس (پیراهن و شورت ورزشی) ۱۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد. ارقامی که بسیار بزرگ است و مشخص نیست که این تعداد ایرانی تمکن مالی خرید پوشاک تیم ملی را داشته باشند تا از این طریق فدراسیون فوتبال ایران هم یک و نیم میلیون دلار درآمد از این طریق به دست آورد.

فدراسیون فوتبال، نام این قرارداد را میهن پرستانه گذاشته و معتقد است که بهترین قرار ممکن را منعقد کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس