کد خبر 814070
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
دستگیری یک کودک فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی در الخلیل، کرانه باختری

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی از وزارت خارجه این کشور خواست تا در اسناد رسمی، کرانه باختری را اشغالی توصیف نکند.

به گزارش مشرق، «دیوید فریدمن»‌ سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی از وزارت خارجه ایالات متحده خواست تا از واژه «اشغالی» برای توصیف منطقه کرانه باختری در متون و اسناد رسمی استفاده نکند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وزارت خارجه آمریکا این درخواست فریدمن را رد کرد اما به دلیل فشارهای اسرائیل، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور باید تصمیم نهایی را در این باره بگیرد.

فریدمن پیشتر غیرقانونی بودن حضور نظامی رژیم‌صهیونیستی در کرانه باختری را رد کرده بود اما وزارت خارجه آمریکا ضمن مخالفت با این ادعا تاکید کرده بود اظهارات وی نشان‌دهنده موضع واشنگتن نیست.

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی از جمله حامیان تداوم شهرک‌سازی در کرانه باختری و اراضی خصوصی فلسطینیان و همچنین حضور نظامی رژیم صهیونیستی در سراسر این مناطق است. فریدمن هم‌نظر با ترامپ، قدس را پایتخت رژیم‌صهیونیستی می‌داند.

رژیم صهیونیستی در ژوئن 1967 طی جنگی 6 روزه کرانه باختری رود اردن، شهر قدس، نوار غزه، بلندی‌های جولان سوریه و منطقه سینا سینا را به اشغال خود درآورد و برخلاف قطعنامه شماره 242 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر لزوم خروج از مناطق اشغال شده، تاکنون عقب‌نشینی نکرده است.

البته درپی تلاش‌های مسلحانه دولت سوریه در سال 1973 و جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سال 2006 رژیم صهیونیستی مجبور به عقب‌نشینی از بخشی از بلندی‌های جولان و تمام منطقه نوار غزه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس