کد خبر 813847
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۰
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه۶ دی

دولت حسن روحانی معتقد است عده‌ای که این روزها در شبکه‌های مجازی اعلام می‌کنند از رای به حسن روحانی پشیمان هستند، اصلا به حسن روحانی رای نداده‌اند.

به گزارش مشرق،  محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری با اهالی رسانه گفت اینهایی که می‌گویند از رای به حسن روحانی پشیمان هستند، کی به روحانی رای داده‌اند؟

سخنگوی دولت با اشاره به ابراز پشیمانی عده‌ای در رأی به روحانی تأکید کرد: اینهایی که گفتند «ما پشیمان هستیم» کی رأی داده‌اند که حالا پشیمان هستند؟ به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت دیروز  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در واکنش به کمپین «ما پشیمان هستیم» در اعتراض به سیاست‌های دولت در شبکه‌های اجتماعی گفت: دولت، دولت همه ملت ایران است و ما از نظر مردم آگاه هستیم.

وی افزود: ما تشخیص می‌دهیم عده‌ای لباس نقد پوشیده‌اند و هیچ‌وقت هم کنار دولت و ملت نبوده‌اند؛ اینهایی که گفتند «ما پشیمان هستیم» کی رأی داده‌اند که حالا پشیمان هستند؟ اظهارنظر سخنگوی دولت به معنای این است که دولت از اساس حمایت این عده از افراد از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم را انکار می‌کند و می‌گوید این دست افراد اساسا به روحانی رای نداده‌اند که حالا از رای دادن به روحانی ابراز ندامت کنند.

این انکار قابل تامل از سوی نوبخت در حالی است که بیشتر افرادی که جنبش «پشیمانیم» را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی راه انداخته‌اند، از بازیگران و ورزشکاران مطرح هستند.  مهدی فخیم‌زاده، نوید محمدزاده، مهدی پاکدل و علی کریمی از جمله کسانی بودند که جنبش پشیمانی از رای به روحانی را کلید زدند. در ادامه هنرمندان و ورزشکاران زیادی به جنبش پشیمانی از رای به روحانی اضافه شدند.

ضمن اینکه پشیمانی از رای به روحانی تنها به سلبریتی‌ها محدود نشد، به گونه‌ای که کاربران شبکه‌های اجتماعی کمپین «پشیمانیم» را راه‌اندازی کرده و هر کدام عکس خود را با در دست داشتن پلاکاردی با عبارت «پشیمانم» در صفحات خود منتشر کردند. البته شدت گرفتن موج پشیمانی نسبت به رای به روحانی به اندازه‌ای بود که نمایندگان حامی حسن روحانی نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته و در صحن علنی مجلس درباره آن اظهارنظر کردند. هفته گذشته مصطفی کواکبیان، نماینده لیست امید در تهران در بخشی از  اظهارات خود خطاب به حسن روحانی گفت: «آقای رئیس‌جمهور، همشهری گرانقدر من، آیا در فضای مجازی هستید تا ببینید امروز بابت حمایت از شما چه ناسزاهایی که به ما اصلاح‌طلبان گفته نمی‌شود؟»

محمود صادقی، دیگر عضو فراکسیون امید هم پس از کواکبیان در نطق میان‌دستور خود با انتقاد از  توزیع نامناسب اعتبارات در بودجه‌های سالانه کل کشور گفت: «توزیع نامناسب اعتبارات در بودجه،  منجر به عدم توازن در طبقات اجتماعی شده است و  سال به سال با بودجه‌های سالانه کشور شکاف بین لایه‌های مختلف جامعه بیشتر شده و فقیر فقیرتر و غنی غنی‌تر می‌شود». نطق‌های این ۲ نماینده پس از آن بود که موج گسترده پشیمانی از رای به روحانی در اردوگاه اصلاحات شکل گرفت. به گونه‌ای که کواکبیان تصریح کرد افکار عمومی، اصلاح‌طلبان را به خاطر حمایت از روحانی شماتت می‌کنند. البته موج فزاینده پشیمانی از رای به روحانی در ابتدا با یک واکنش عجولانه از ناحیه حسام‌الدین آشنا مواجه شد.

آشنا در بحبوحه شکل‌گیری کمپین پشیمانی از رای به روحانی، این کمپین را کار منتقدان و مخالفان دولت روحانی دانست و تلویحا گفت پشت پرده این کمپین، اصولگراها قرار دارند! حسام‌الدین آشنا در این‌باره نوشت: «پویش پشیمانی با پشتیبانی کسانی شکل گرفت که باید درباره کارهای کرده و نکرده خود پاسخگو باشند. آنها ثروت و سعادت ملت را به تاراج دادند. چه سدهایی ساختند که پشتش آبی نیست، چه فرودگاه‌هایی ساختند که پروازی به آنجا نیست».


در این میان البته رسانه‌های رسمی حامی دولت و رسانه‌های اصلاح‌طلب تمام تلاش خود را انجام دادند تا بدنه ناراضی خود را آرام کرده و بار دیگر دلایل رای به روحانی را برای آنها بازخوانی کنند اما ناکامی آنها در اقناع بدنه باعث شد رو به پرخاشگری بیاورند، کما اینکه یکی از سران فتنه که با انتشار فیلم، نقش ویژه‌ای در رای آوردن حسن روحانی داشت، در یکی از دیدارهای خود، ایجاد کمپین پشیمانیم از سوی بازیگران و ورزشکاران را «دسیسه» دانست!

دسیسه‌پنداری پشیمانی از رای به روحانی از سوی برخی نمایندگان اصلاح‌طلب هم دنبال شد به گونه‌ای که پروانه سلحشوری، نماینده لیست امید در مجلس در اظهارنظری گفت عده‌ای از مخالفان دولت عمداً کمپین «پشیمانی» را در کشور ایجاد کرده‌اند و گروه دیگری نیز به طور «ناخواسته» به این کمپین پیوسته‌اند. سلحشوری ادامه داد: بدترین ضربه‌ای که ممکن است به دولت وارد شود همین ایجاد حس ناامیدی بین مردم است، یعنی این همه تلاش کردیم که روحانی بر سر کار بیاید و در آخر فایده‌ای نداشت.

دسیسه‌پنداری و توهم توطئه درباره موج پشیمانی البته با نقد بخش دیگری از اصلاح‌طلبان مواجه شد به گونه‌ای که آنها می‌گویند کمپین پشیمانیم کاملا مردمی و دسیسه دانستن آن «خودفریبی» است. روزنامه آفتاب یزد در همین رابطه در یادداشتی آورده است: «انکار مردمی این جریان چیزی جز فریفتن خود نیست اما اگر امروز کسی این سوال را بپرسد که چطور مردم این سرزمین تنها ۶ ماه بعد از روی کار آمدن دولت دوازدهم که خود به آن رای داده‌اند، اینگونه به ستوه آمده و از آن رویگردان شده‌اند؟ قابل بررسی است. آیا ۶ ماه زمان مناسبی برای این پشیمانی و رویگردانی است؟»

این نوشته در واقع واکنشی است به پرخاشگری و عصبانیت سران اصلاحات از پشیمانی بدنه خود از رای به حسن روحانی. عصبانیت راس از بدنه نشان می‌دهد مبانی استدلالی حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی دیگر برای بدنه جریان حامی دولت دارای اعتبار و ارزش نیست، به همین دلیل صاحبان این بدنه که در آرام کردن بدنه خود عاجز می‌مانند، رو به پرخاشگری می‌آورند.

حالا در شرایطی که موج پشیمانی از رای به حسن روحانی به یک کمپین فراگیر تبدیل شده و در سراسر کشور حامیان دیروز حسن روحانی نسبت به حمایت خود و ترغیب دیگران برای رای به روحانی ابراز ندامت می‌کنند، سخنگوی دولت حسن روحانی از اساس آنها و حمایت‌شان از حسن روحانی را تکذیب و انکار کرده است. اظهارنظر و موضع محمدباقر نوبخت می‌تواند به معنای عدم نیاز آنها به حمایت این قبیل افراد از حسن روحانی تلقی شود. به هر حال حسن روحانی تا ۱۴۰۰ رئیس‌جمهور است و دیگر محتاج رای نیست، به همین دلیل ملاحظات گذشته نزد اطرافیان روحانی احساس نمی‌شود.

منبع: روزنامه وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امانی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    38 0
    باش تا صبح دولتش بدمد -کین هنوز از نتایج سحر است پشیمانید بله سال اینده از این هم پشیمانتر وشرمنده تر خواهید شد ن0000شب گار دراز هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس