کد خبر 813272
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
زلزله

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در ارتباط با عملکرد تیم‌های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در جریان زلزله کرمانشاه بخشی از خدمات ارائه شده را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حسن صفاریه در ارتباط با عملکرد تیم‌های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در جریان زلزله کرمانشاه، به بخشی از خدمات ارائه شده اشاره کرد و اظهار داشت: تیم‌های بهداشت و درمان از ساعات ابتدایی وقوع زلزله در منطقه حضور داشته و نسبت به ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان اقدام کرده اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان این مطلب که در مجموع 888 مورد خدمت توسط پزشکان اعزام شده به منطقه ارائه شده است، افزود: آمار ارائه شده از خدمات در دسته بیماریهای عفونی 316 مورد، بیماریهای اسهالی 54 مورد، عفونت‌های کلیه و مجاری ادراری 23 مورد، بیماریهای پوستی 45 مورد، بیماریهای قلبی و عروقی 82 مورد، بیماریهای مزمن 92 مورد، عفونت‌های چشمی 37 مورد، 225 مورد سایر بیماری‌ها و 14 مورد نیز به مراکز درمانی دیگر ارجاع داده شدند.

صفاریه با اشاره به 166 مورد خدمات پرستاری نیز، گفت: این خدمات شامل تزریقات، سرم تراپی، پانسمان، نوار قلب، اکسیژن درمانی، احیا، آموزش و مشاوره و ... است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به زنان و کودکان در حوادث و ارائه یک هزار و 845 مورد خدمت در این زمینه به زلزله زدگان کرمانشاه، عنوان کرد: با توجه به اهمیت و گستردگی آسیب‌ها در بین قشر مذکور، متخصصان این حوزه 28 مورد خدمات به زنان باردار مانند مراقبت‌های بارداری و زایمان، 785 مورد خدمات برای زنان غیر باردار، 596 مورد خدمات اجتماعی شامل مشاوره و آموزش، 425 مورد خدمات سرپایی ارایه کردند و همچنین 11 مورد نیز به مراکز دیگر اعزام شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس