ترامپ

یک نماینده مجلس سنای آمریکا می‌گوید هم‌حزبی‌های ترامپ ممکن است او را در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ به چالش بکشند.

به گزارش مشرق، در صورتی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهد در نوامبر سال 2020 برای بار دوم کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود ممکن است از سوی هم حزبی‌هایش در مرحله مقدماتی انتخابات به چالش کشیده شود. 

یک سناتور جمهوری‌خواه روز یکشنبه این موضوع را در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز مطرح کرد. 

«جف فلیک»، یکی از معدود نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره که علناً از ترامپ انتقاد می‌کند گفت: «باور من این است که اگر رئیس‌جمهور همین مسیری که در آن هست را ادامه بدهد و بخواهد برای انتخاب مجدد کاندید شود، طیف گسترده‌ای از رأی‌دهندگان خواستار انتخاب فردی دیگر خواهد بود.»

او اضافه کرد: «اگر او بار دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه معرفی شود، احتمالاً ما شاهد حضور یک کاندید مستقل باشیم. «

وی در ادامه تصریح کرد این احتمال وجود دارد که در مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم هم‌حزبی‌های ترامپ بخواهند با او برای معرفی به عنوان نامزد حزب رقابت کنند.  «فلیک» گفت: «این احتمال هم هست که او کاری کند که جمهوری‌خواه‌ها هم او را به چالش بکشند.»  

معمولاً روسای جمهور مستقر از طرف هم‌حزبی‌هایشان به چالش کشیده نمی‌شوند و کمیته مرکزی حزب آنها را بدون شرکت در رأی‌گیری‌های مقدماتی به عنوان نامزد حزب معرفی می‌کند.

با وجود این، در تاریخ برگزاری انتخابات‌های ریاست‌جمهوری آمریکا چند بار این روال عوض شده است. «جیمی کارتر» در سال 1980 با وجود آنکه رئیس‌جمهور مستقر بود، در مرحله مقدماتی مجبور شد با «تد کندی» رقابت کند. چهار سال بعد هم «جرالد فورد»، رونالد ریگان را به چالش کشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس