کمک داور

یک داور فوتبال در مسابقات لیگ فوتبال خراسان رضوی به شدت کتک خورد و راهی بیمارستان شد.

 به گزارش مشرق، قبح کتک زدن داور در فوتبال ایران شکسته شده و اگر کمیته انضباطی نخواهد با این جریانات برخورد شدید و قاطعی داشته باشد، تکرار این رفتارها را شاهد خواهیم بود.

فوتبال ایران همیشه شاهد حواشی عجیب و غریبی بوده است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز گویا چندان برخورد قاطعی را نسبت به آن ندارد و حالا همین رفتار مسالمت آمیز تبدیل به گردن کلفتی عده ای می شود که به راحتی به داوران مظلوم فوتبال حمله می کنند و پس از آن نیز بدون کوچکترین جریمه ای به فعالیت خود ادامه می دهند و احتمالا هرجای دیگری که احساس کنند منافعشان با خطر روبرو شده است ، خودشان راسان اقدام به برخورد و کتک کاری می کنند و کسی هم پاسخگو نیست.

چند روز قبل نیز یکی از همین اتفاقات در فوتبال خراسان رضوی اتفاق افتاد. جایی که تیم های تایباد و قوچان در لیگ به اصطلاح حرفه ای فوتبال این استان با قضاوت یک داور کاشمری به مصاف هم رفته بودند اما اعلام یک پنالتی از سوی داور جوان که اتفاقا در لیگ دو فوتبال کشور هم قضاوت می کند باعث ایجاد ضرب و شتم شدید این داور توسط  عوامل تیم تایباد و به بیمارستان رفتن او شد.

در این بازی زمانی که داور برای تیم قوچان یک پنالتی را اعلام کرد فردی که  بازیکن تیم تایباد بوده است و به دلیل محرومیت، بازی را از کنار زمین تماشا می کرد،  بدون هیچ ممانعتی به یکباره وارد زمین مسابقه می شود و علاوه بر فحاشی های زننده نسبت به داور او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهد و کتک می زند و سریعا توسط عوامل برگزاری بازی نیز فرار ی داده می شود! 

بعد از این اتفاق داور کتک خورده با شکستگی گونه و پارگی پرده گوشش مواجه می شود و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می شود.  این در شرایطی است که فرد ضارب از کارکنان اداره ورزش و جوانان تایباد بوده است و علاوه بر اینکه راننده رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد است گفته می شود ،به تازگی نیز به عنوان نیروی حراست این اداره هم مشغول به کار شده است! آزادی ضارب با وثیقه رئیس اداره ورزش و جوانان! با شکایت داور جوان از فرد ضارب و شهادت کمک های این داور و همچنین بازیکنان و کادر فنی تیم قوچان فرد ضارب ،توسط دادستانی تایباد دستگیر می شود اما با وثیقه رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد آزاد می شود! 

این در حالی است که داور مضروب شده پس از شکایت خود بارها توسط ضارب که اتفاقا گفته می شود پیش از این هم سابقه این درگیری ها را داشته، تهدید شده است. با این حال هیات فوتبال خراسان رضوی و اداره ورزش و جوانان تایباد هنوز نسبت به این موضوع واکنشی را از خود نشان نداده اند و حتی سعی در پوشاندن موضوع داشته اند. 

فرد ضارب راننده شخصی من است!

این در حالی است که رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد نیز نسبت به این اتفاق واکنش عجیب و غریبی را داشته است.علی محمدی که برای ضارب در دادگاه وثیقه گذاشته است تا باعث آزادی او شود در این باره می گوید: زمان برگزاری بازی من در اتاق خودم بودم که عنوان شد درگیری در زمین فوتبال صورت داده است. بعد از آن من خودم را به زمین رساندم و دیدم که قائله ختم شده است. 

وی در خصوص اینکه آیا راننده وی باعث این کتک کاری شده است افزود : من چیزی از موضوع را ندیدم و راننده من هم این داور را کتک نزده است و شهادت دروغ داده اند.  وی در خصوص اینکه اگر راننده اش داور را کتک نزده است پس چرا او را بازداشت کردند و برایش وثیقه گذاشته است اظهار داشت: من وظیفه ام این است تا برای ورزشکاران شهرم وثیقه بگذارم . فردی که برایش وثیقه گذاشته ام راننده شخصی من است اما از کارکنانم نیست و البته یکی از فوتبالیست های مطرح تایباد است. 

علی محمدی درباره اینکه چگونه یک ورزشکار مطرح شهرش به خود اجازه می دهد تا داور را مورد ضرب و جرح قرار بدهد گفت: من این مسایل را نمی دانم و تنها می دانم در زمان درگیری تعداد زیادی در آنجا بوده اند و راننده من این کار را نکرده است و خود داور هم نمی داند چه کسی او را کتک زده است و تنها چند نفر آنجا شهادت دروغ داده اند. این مسایل در فوتبال طبیعی است و در همه جا اتفاق می افتد!

رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد درباره اینکه این داور پرده گوشش پاره شده است و گونه اش هم شکسته است گفت: ممکن است پرده گوش این داور از قبل پاره بوده است و حالا در این اتفاق آن را مطرح کرده است! از فدراسیون انتظار پیگیری دارم.

داور مضروب نیز درباره این حادثه می گوید: زمانی که برای تیم قوچان اعلام پنالتی کردم به یکباره فردی با لباس شخصی وارد زمین شد و با مشت و لگد به جانم افتاد. وقتی به صورتم ضربه زد دیگر چیزی متوجه نشدم و من را به سختی به رختکن بردند و از آنجا هم به بیمارستان رفتم.

وی افزود: آن فرد وقتی من را کتک زد به راحتی از ورزشگاه خارج شده است و کسی مانع او نشده است. بعد به پلیس مراجعه کردم و شکایتی را تنظیم کردم و به پزشکی برای شدت جراحات رفتم . پزشکی قانونی هم تایید کرده که هم گونه ام شکسته است و هم از ناحیه گردن آسیب دیدم و هم پرده گوشم پاره شده است.

این داور جوان کاشمری ادامه داد: من در لیگ دسته دو کشور هم قضاوت می کنم و می خواهم که حداقل جلوی این مسائل گرفته شود تا به این راحتی داوران را کتک نزنند. متاسفانه بعد از شکایت من را تهدید کردند که شکایتم را پس بگیرم اما من کوتاه نمی آیم. انتظار دارم تا حداقل هیات فوتبال خراسان رضوی و اداره ورزش و جوانان استان این مسئه را پیگیری کنند. از فدراسیون فوتبال می خواهم که حداقل کمیته انضباطی به این مسئله ورود پیدا کند تا شاهد این اتفاقات کمتر باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    4 0
    خاک عالم بر سر مسیولین بی لیاقت
  • مانی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    2 0
    خدایا شر این ژنهای برتر رو از سر این مملکت دور بفرما !!!!
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    0 1
    فوتبال کثیف مرگ بر فوتبال
  • علیرضا IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    0 0
    خودکرده را تدبیر نیست .هنوز که تا1400خيلي راهه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس