قرار شهدا - شهدای ارامنه

گروه «قرار شهدا» به مناسبت سال نوی میلادی و تولد حضرت عیسی بن مریم قرار این هفته را به یاد شهدای ارامنه در کلیسای «گریگور لوسارویچ» برگزار کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، به مناسبت ایام ولادت حضرت عیسی بن مریم (ع) و سال نوی مسیحی گروه «قرار شهدا» در سری برنامه‌های هفتگی خود در جهت عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا این هفته با حضور در کلیسای گریگور لوسارویچ مقدس واقع در محله مجیدیه تهران به شهدای ارمنی ادای احترام کردند.

در این مراسم که با حضور شورای خلیفه‌گری ارامنه، اعضای هئیت امنای کلیسا، خانم خاچاطوریان رییس هیئت امنای کلیسا و مادر شهید زوریک مرادیان اولین شهید ارامنه در دفاع مقدس برگزار شد، حاج آقا فاخری از فرزندان شهدای دفاع مقدس به نیابت از تمامی اعضای گروه دسته گلی را به مادر شهید مرادیان تقدیم کرد. همچنین به مناسبت شب یلدا و سال نوی میلادی گروه قرار شهدا هدایایی را به رسم یادبود به میزبانان تقدیم کردند.

خانم خاچاطوریان رییس هیئت امنای کلیسا با تشکر ویژه از گروه قرار شهدا برای حضور هر ساله در کلیسا و ادای احترام به شهدای ارامنه برای تمامی جوانان ایرانی آرزوی موفقیت و سربلندی و برای کشور ایران آرزوی امنیت و پیروزی کرد.

کشیش دکتر راتوسی نیز به قرائت دعای ربانی پرداخت و شهدا را مایه عزت و سربلندی و حافظ امنیت و اقتدار کشور دانست.

حاج آقا عارفی نیا در صحبت‌های کوتاهی با اشاره به نگاه اسلام در همدلی با اهل کتاب گفت: نگاه اسلامی این است که ادیان توحیدی چون دارای یک مسیر هستند، باید همدل نیز باشند.

وی هدف ادیان توحیدی را رسیدن به یک هدف دانست و بیان داشت: صدها روایت از سیره و روش اخلاقی حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم (س) در قرآن و روایات ائمه آمده است.

گروه قرار شهدا هر ساله در آستانه سال نوی میلادی در ایام ولادت حضرت عیسی (ع) در کلیسای گریگور حاضر می‌شوند تا یاد و خاطره شهدای ارامنه را گرامی بدارند.

در بخشی از بیانیه گروه قرار شهدا آمده است: با توجه به اوضاع و احوال کنونی منطقه غرب آسیا، استکبار جهانی اجازه نمی‌دهد تا مهم‌ترین پیام پیامبران اولوالعزم یعنی توحید، صلح و دوستی و مبارزه با طاغوت از مراکز مقدسی همچون مساجد و کلیساها شنیده شود و در واقع مراکز دینی را به نوعی مانع رسیدن به اهداف استکباری خود می‌دانند لذا با بکارگیری عناصر و مزدوران خود و بهره‌گیری از کمک‌های مالی قبیله وهابی آل سقوط در کشورهای منطقه اقدام به ایجاد تفرقه و کشتار مسلمانان، مسیحیان و ... کرده و نمادهای دینی آن‌ها را تخریب می‌سازند. در چنین شرایطی وحدت بین مسلمانان و مسیحیان در عراق و سوریه باعث شد تا مساجد و کلیساها از چنگ مزدوران تکفیری استکبار جهانی درآمده و سیطره داعش در آنجا پایان یابد. همانطور که حضرت امام خامنه‌ای در نامه‌ای که به عموم جوانان کشورهای غربی مرقوم فرمودند ان‌شاءالله با بیداری وجدان‌ها، اتحاد و وحدت بین جوانان مسیحی، کلیمی و مسلمان که همگی آن‌ها در عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی اشتراک نظر دارند، شاهد آزادی قدس شریف که مهم‌ترین رکن وحدت بین تمام ادیان توحیدی است از چنگ رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی باشیم تا ملت فلسطین نیز همانند مسیحیانی که در ایران زندگی می‌کنند بتوانند آزادانه و با امنیت و آرامش به برگزاری مناسک دینی خود بپردازند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    2 6
    مگه غير مسلمان هم شهيد محسوب ميشه تا حالا نشنيديم
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    2 0
    ما مخالف فناوری‌های جدیدی و امکاناتی مثل پخش زنده نیستیم اما سؤال اینجاست که رقصنده‌ها، ماساژورهای شخصی و روسپی‌ها چرا باید تا این اندازه حاشیه امن داشته باشند که رسما در اینستاگرام فعالیت کنند و برخی مسئولان هم همواره با ژست مخالف فیلیترینگ هستیم؛ به کاهلی خود در این زمینه ادامه دهند؟!
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    6 0
    مسلمان و غیر مسلمان نداره هر کسی در راه حفاظت از کشورش بمیره شهید حساب میشه
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    0 0
    بلی من اسلم وجهه لله و هو محسن فله اجره عند ربه و لاخوف علیهم و لاهم یحزنون (ایه 112 سوره مبارکه بقره "

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس