نیمار

اگر رئال مادرید در لالیگا و لیگ قهرمانان کامیاب نشود، قطعا پرز یک شگفتی در تابستان آینده رقم خواهد زد و آن چیزی جز خرید نیمار نخواهد بود تا باشگاه تبدیل به سکوی پرش و موفقیت ستاره برزیلی شود.

سرویس ورزش مشرق «گرانت واهل» مفسر و کارشناس فوتبال مجله «اسپورتس ایلوستریتد» و «خوآن پیمیِنتو» کارشناس فوتبال روزنامه واشینگتن تریبیون در مقالات خود، پیش‌بینی‌ها تاپ فوتبالی خود در سال ۲۰۱۸ را ارائه دادند. این گزارش به این چند پیش‌بینی بسیار جذاب خواهد پرداخت.

اسپورتس ایلوستریتد / گرانت واهل

اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد شد

در ابتدا بگذارید که رقبای اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ را مورد بررسی قرار دهیم. فرانسه تیم جوان و پرنبوغی است اما پایایی و ثبات کامل برای رویارویی با موقعیت‌های مرحله حذفی را دارا نیست. مساوی صفر-صفر برابر لوکزامبورگ، یکی از نمونه‌های این عدم ثبات تضمینی است. برزیل با هدایت «تیته»، تیم بسیار خوبی است و مقتدرانه به عنوان اولین تیم جهان به جام جهانی صعود کرد. اما باید آگاه باشیم که تاثیرات روانی منفی حاصل از عملکرد ضعیف چند ساله اخیر برزیل همچون باخت ۷ بر یک مقابل آلمان، می‌تواند اگر حریفی چون آلمان در مقابل این تیم قرار بگیرد، برایش داستان‌ساز باشد. آرژانتین هم که اگر واقع‌نگر باشیم، به رغم مهاجمان بسیار خوب، تیم منسجم و باثباتی نیست. آلمان یکی امیدوارانه‌ترین تیم‌های جام خواهد بود اما پاشنه آشیل آن، خط دفاع‌اش است. اما اسپانیا را می‌توان امید اول قهرمانی تحت رهبری «ژولین لوپتگی» دانست. تیمی کامل که در تمامی مناطق و خطوط، قدرتمند است و ستارگان بی‌مثالی چون دخیا، راموس، پیکه، ایسکو، اینیستا، موراتا، و آسنسیو را دارد. پایان جام جهانی ۲۰۱۸ مساوی‌ست با قهرمانی اسپانیا و به تاریخ سپرده شدن اسپانیای ضعیف ۲۰۱۴.

قهرمانی منچستر سیتی در لیگ قهرمانان اروپا

تیم گوآردیولا، تیمی بسیار منسجم و قدرتمند است و با کسب ۱۹ پیروزی و یک تساوی در ۲۰ بازی از ۳۸ بازی طول فصل، راه آرسنال ۲۰۰۴-۲۰۰۳ را می‌رود. قطعا سیتی قهرمان لیگ برتر خواهد شد اما شکست و یا تساوی هم برای این تیم در راه است و نمی‌تواند به رکورد آرسنال آن سال دست یابد. علت هم مشخص است: سیتی از این مرحله به بعد، تمامی تمرکز خود را برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا گذاشته و قهرمان اروپا هم خواهد شد. همین تمرکز بر رقابت خارجی، باعث می‌شود که -از آنجایی که خیال‌اش بابت قهرمانی در لیگ برتر هم راحت است- از تمرکز بر ثبت رکورد همانند آرسنال دور شود.

 مصر؛ تیم شگفتی‌ساز جام جهانی ۲۰۱۸

درست است که مصری‌ها از سال ۱۹۹۰ در جام جهانی حضور نداشته‌اند اما دلیل نمی‌شود که آن‌ها را در جام جهانی ۲۰۱۸ دست کم بگیریم. وقتی یک تیم دارای یکی از بهترین مهاجمین حال حاضر دنیا باشد، برایش تضمین بزرگی در یکی از تورنمت‌های جهانی است. «محمد صلاح» -بازیکن لیورپول- یک مهاجم تمام‌عیار است. در خط دفاع هم مصر از بازیکنان بزرگ قابل توجهی برخوردار است. «محمد ناصر الننی» -بازیکن آرسنال- و «احمد حجازی» -بازیکن وست برومویچ- دو مدافع بسیار خوب هستند. شانس دیگر مصر این است که با روسیه، اروگوئه، و عربستان همگروه شده است و مجال بهتری برای نمایش عالی خود دارد.

واشینگتن تریبیون / خوآن پیمینتو

»خوآن پیمیِنتو» از روزنامه واشینگتن تریبیون اما ۵ پیش‌بینی دارد که سه مورد از آن‌ها، در مورد موضوعات دیگر است. یکی از آن‌ها با یکی از پیش‌بینی‌ها واهل مشترک است و یکی دیگر، کاملا بر خلاف او.

 نیمار با رئال مادرید به توافق می‌رسد

یکی از داغ‌ترین شایعات روزهای اخیر و سال ۲۰۱۸، انتقال نیمار به رئال مادرید است. طرفداران تئوری توطئه معتقدند که عزیمت این فوق ستاره برزیلی به پاریسن ژرمن، به هماهنگی مدیر دو باشگاه رئال مادرید و پاریسن ژرمن ربط دارد، چرا که انتقال مستقیم وی از بارسلونا به رئال مادرید ممکن نبود و از این طریق خواستند تا به نوعی بارسایی‌ها را دور بزنند و فرایند خرید نیمار چندین ماه پس از ورود وی به جمع پاریسی‌ها، به رئال مادرید ممکن و تسهیل شود. این نگاه را نمی‌توان به همین راحتی رد کرد. شاید در دسته‌بندی تئوری توطئه باشد اما در این مورد می‌تواند منطقی به نظر برسد. کما اینکه رفتار اخیر نیمار و «فلورنتینو پرز» -مدیر رئال مادرید- مؤید اتفاقات مهمی در آینده است.

نیمار از بدو ورود به تیم پاریسی، دچار چالش با «ادینسون کاوانی» یکی از بهترین‌های این تیم و یکی از قدرتمندترین بازیکنان رخت‌کن شد. در کسب کفش طلای لیگ هم با 11 گل حریف 19 گل کاوانی نشد. او که بارسلونا را به قصد خارج شدن از زیر سایه مسی و کسب توپ طلای بهترین بازیکن دنیا ترک کرد، دریافته است که در پاریسن ژرمن هم چندان امید دستیابی به عنوان بهترین بازیکن جهان نیست. چرا که مدیران این باشگاه، او را بازیکن اول منحصر بفرد تیم نمی‌دانند و رقبایی چون کاوانی و حتی امباپه را وربروی خود دارد. باخت پاریسن ژرمن در مقابل رئال مادرید در 14 فوریه 2018 می‌تواند دریچه‌ای برای خروج نیمار به سمت باشگاه اسپانیایی باشد. از وسوسه‌های دیوانه‌کننده پرز و وکلای رئال مادرید هم نباید غافل شد. آن‌ها، «گرت بیل» و «لوکا مودریچ» را در اوج لجبازی تاتنهام و در حالی که هیچ‌کس باور نمی‌کرد، به تیم خود آوردند. از سوی دیگر، خود نیمار هم نسبت به تیم فعلی‌اش قویا سرد شده و این امر، او را به مادرید نزدیک‌تر می‌کند.

پرز، علاقه عجیبی به نیمار از همان روزهایی که در سانتوس توپ می‌زد داشت. او کارزار را به بارسلونا باخت و پدر نیمار در اقدامی غافلگیرانه به سمت کاتالان‌ها متمایل شد و به آن‌ها پاسخ مثبت داد. نیمار، نشان داده که تبعیت زیادی از پدرش دارد و اکنون پدر او، مذاکراتی را با مدیران رئال مادرید داشته است. تیم پرز اکنون حال مساعدی ندارد. 14 امتیاز از بارسلونا عقب است و به عنوان تیم دوم گروه‌اش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کرد. پرز در تابستانی که گذشت، به سختی عادت مشهور و همیشگی خود که خرید فوق‌ستاره‌ها با ارقام سنگین بود را کنار گذاشت و به اصرار واعتماد زیدان به سمت خرید بازیکنان جوان رفت. ظاهرا آن خریدها چندان مثمر ثمر نبوده و پرز به سنت همیشگی خود خواهان خرید 2 یا 3 بازیکن فوق ستاره است. تمامی این عوامل اگر با ناکامی رئال مادرید در لالیگا و لیگ قهرمانان همراه شود، قطعا پرز یک شگفتی در تابستان آینده رقم خواهد زد و آن چیزی جز خرید نیمار نخواهد بود. پرداخت رقم فسخ قرارداد نیمار برای رئال مادرید، یک امر بسیار ساده است و قطعا بازی در این باشگاه را تبدیل به سکوی پرش و موفقیت فوق ستاره برزیلی و دستیابی وی به توپ طلا خواهد کرد.

منچستر سیتی قهرمان لیگ قهرمانان خواهد شد

باید واقعیت را قبول کنیم. منچستر سیتی نه تنها -با فاصله- بهترین تیم انگلیس که بهترین تیم حال حاضر اروپاست. تیمی بسیار قدرتمند که سبب تحسین و اعجاب همه شده است. موقعیت آبی‌های منچستر را هر طور که بنگریم، برتری را در آن می‌جوییم. تیمی شکوفا متشکل از جوانان بسیار توانا و بااستعداد و مربی نابغه و خوش‌فکری که آن را تبدیل به یک تیم وحشتناک برای حریفان کرده است. منطق و تحلیلی عقلایی به ما می‌گوید که شاگردان «پپ گوآردیولا» قهرمان لیگ قهرمانان خواهند شد و پس از چلسی در فصل 12-2011، دومین تیم انگلیسی در دهه 2010 خواهند بود که به این عنوان دست می‌یابند.

آرسنال اوزیل و سانچز را نخواهد فروخت

چندین ماه است که بحث بر سر «مسوت اوزیل» و «الکسیس سانچز» گرم است. قرارداد آن‌ها، با پایان فصل به اتمام خواهد رسید و این دو ستاره آرسنال چندان میلی به ماندن در جمع توپچی‌ها ندارند. از سوی دیگر، «آرسن ونگر» سرمربی تیم عنوان کرده که اهمیت حضور در لیگ قهرمانان سال آینده برای او بسیار زیاد است و نیاز مبرمی به دو ستاره خود دارد. هم‌اکنون، منچستر سیتی و بارسلونا برای این دو ستاره دندان تیز کرده‌اند. برای ونگر، از دست دادن اوزیل و سانچر یعنی از دست دادن خیلی چیزها. او به هر طریقی که شده، نظر آن‌ها را جلب خواهد کرد.

دستیار ویدئویی داوری به جام جهانی 2018 نخواهد رسید

بحث بر سر دستیار ویدئویی داوری که یک تکنولوژی جدید است، در سال 2017 خیلی قوت گرفت. مخالفت‌های متعددی با آن شد اما در نهایت تصمیم بر آن شد که تا جام جهانی 2018 روسیه، این تکنولوژی آماده بهره‌برداری شود. اما اکنون کمتر از 5 ماه به جام جهانی مانده و شواهد و قرائن خبر از این می‌دهند که چندان نمی‌توان به رونمایی آن در جام جهانی امیدوار بود. بزرگ‌ترین نقضان این تکنولوژی، در حال حاضر بروز خطای انسانی است. از سوی دیگر، در بین داوران مطرح جهان هم بحث بر سر قبول و یا رد این تکنولوژی است و همچنین فیفا یک معیار مشخص برای داوران جهت استفاده از این تکنولوژی مشخص نکرده است. پیش‌بینی این است که خطاهای این تکنولوژی همچنان تداوم می‌یابد و این موضوع همچنان در ابهام و بحث باقی خواهد ماند و رونمایی آن قطعا به جام جهانی 2018 نمی‌رسد.

برزیل قهرمان جام جهانی 2018 خواهد شد

حقیقت این است که تیم ملی برزیل، با ثبات‌ترین تیم جهان از زمان روی کار آمدن «تیته» به عنوان سرمربی این تیم است. این تیم، تحت فرماندهی تیته، از 17 بازی انجام شده 13 بازی را پیروز شده، سه تساوی داشته، و فقط یک باخت داده است. صعود این تیم به جام جهانی 2018 هم در اوج قدرت صورت گرفت و اولین تیم صعودکننده به جام جهانی با اختلاف چشمگیر 10 امتیاز بود. تیته، با توسل بر رفتار بسیار حرفه‌ای و پدرانه‌اش، اعتماد به نفس کامل به بازیکنان‌اش بخشید و به آنها آزادی عمل بسیار زیادی در زمین داد. همین اقدامات موجب شده که با اطمینان در انتظار یک تیم بسیار خطرناک در جام جهانی 2018 روسیه باشیم. تیمی که با کاستاریکا، سوییس، و صربستان همگروه است و قطعا از گروه خود صعود خواهد کرد. در مرحله بعد به احتمال بسیار زیاد با مکزیک روبرو خواهد شد و حریفان احتمالی مراحل بعدی آن هم اسپانیا، پرتغال، فرانسه، بلژیک، و انگلیس خواهند بود که هیچکدام قدرت برزیل را ندارند. هر تیمی که در مسیر این برزیل قرار بگیرد، چالش بسیار بزرگی را در مقابل خواهد داشت.


منابع:


https://www.si.com/soccer/2017/12/28/soccer-predictions-2018-world-cup-uswnt-pulisic-mls-premier-league

http://www.chicagotribune.com/90minutes/ct-90mins-neymar-to-real-madrid-brazil-to-win-world-cup-and-the-top-soccer-predictions-for-2018-story.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    2 2
    پیش بینی من را هم بشنوید ایران شگفتی ساز بازی های جام جهانی 2018 است اگر قهرمان نشه حداقل جزء 16 تیم اول است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس