کد خبر 811319
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
محمود فرشیدی

قدرت‌طلبان و سرمایه‌پرستان غرب، فرهنگ را ابزاری می‌پندارند برای تثبیت حاکمیت و پیشبرد اهداف سیاسی - اقتصادی خویش و از هر موقعیتی در جهت دستیابی به این اهداف بهره می‌گیرند.

به گزارش مشرق، «محمود فرشیدی» در سرمقاله روزنامه «رسالت» نوشت:

این روزها عکسی در فضای مجازی انعکاس یافته که غرور ایرانیان را جریحه‌دار ساخته است. در این تصویر آقای عراقچی و نمایندگان کشورهای اروپایی دور میز مذاکره نشسته اند و پشت سر آنان پرچم هشت کشور از جمله آمریکا و آلمان و فرانسه و... مشاهده می شود اما با کمال تاسف پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به صورت وارونه نصب شده است.

این موضوع از طرفی حکایت از پستی دشمنان ایران دارد که از هر فرصتی برای تحقیر ملت‌ها و استهزاء فرهنگ و مقدسات آنان و تحمیل فرهنگ غرب استفاده می کنند و از طرف دیگر گویای نگرانی آنان از گسترش روزافزون اسلام در جهان می باشد.


در واقع قدرت‌طلبان و سرمایه‌پرستان غرب ، فرهنگ را ابزاری می‌پندارند برای تثبیت حاکمیت و پیشبرد اهداف سیاسی - اقتصادی خویش و از هر موقعیتی در جهت دستیابی به این اهداف بهره می‌گیرند؛ از محیط‌های آموزشی و اجرای ۲۰۳۰ گرفته تا عرصه نشریات و کتاب و به استهزاء گرفتن شخصیت‌ها و مقدسات اسلامی ، حتی در عرصه دیپلماسی و دیدارها و مذاکرات و نشست‌های سیاسی نیز مبتکرانه بر تحمیل فرهنگ خود اصرار دارند کما اینکه سیاستمداران زن را با پوشش زننده به دیدار مسئولان اسلامی می فرستند. مسئله قابل توجه آن است که  گرایش سیاستمداران دیگر کشورها به غرب، به عنوان یک شاخص برای آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا آنجا که بر اساس اسناد لانه جاسوسی ، سیاستمدار آمریکایی در دیدار با بنی‌صدر خائن همین نکته را مورد توجه قرار می‌دهد و پوشش اتوکشیده غربی او را نشانه‌ای از فاصله گرفتن تدریجی‌اش با انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) می‌انگارد.


خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ، ملت ایران و به تدریج سایر ملت‌های مسلمان، این دستور صریح قرآن را سرلوحه خویش قرار داده‌اند که :


"خداوند به مسلمانان اجازه نمی دهد تحت قیمومیت و سرپرستی کافران قرار گیرند" و در جایی دیگر به مومنان هشدار می دهد که "اگر از کافران تبعیت کنید موجب عقبگرد و زیانکاری شما خواهد شد."


و با تکیه بر همین خودباوری انقلابی مردم ما برای در هم شکستن هیمنه پوشالی شیطان بزرگ پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و امروز اقدام به نمادی برای دفاع از هویت ملت‌ها و پاسخ به طغیانگری‌ها و جنایات استکبار جهانی تبدیل شده است. بر همین اساس نمایندگان جمهوری اسلامی نیز در عرصه بین المللی باید بر پایه "اعتزاز به اسلام" ، حضور و خط مشی خویش را در خارج از کشور ترسیم نمایند و توجه داشته باشند که در دستورات اسلام ، "تشبه به کفار" مورد  نکوهش قرار گرفته است خواه در پوشش ، خواه در آداب و رسوم و پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود : هر کس خود را به قومی شبیه سازد، از آنان محسوب می شود . همچنین از امام صادق (ع) نقل شده است که :


خداوند به یکی از پیامبران وحی فرمود که ، به  مومنان بگو لباس دشمنان مرا نپوشند و غذای دشمنان مرا نخورند و خود را شبیه دشمنان من نیارایند و راه دشمنان مرا نپیمایند. با توجه به همین ارزش‌ها در سال‌های نخستن پیروزی که شور و نشاط انقلابی مردم به دستگاه‌های اداری و از جمله وزارت خارجه هم راه یافته بود. برای دیپلمات‌های ایرانی پوشش ویژه‌ای طراحی و کراوات حذف شد و همین الگو امروز در عرصه بین‌المللی هم تسری یافته است، اما متاسفانه به تدریج نوعی انفعال در برخی سیاستمداران پدید آمد که موجب تجری سیاستمداران غرب شده است.

در این شرایط ، سفیران سیاسی کشور ایران باید بیاموزند و به یاد بیاورند که نماینده انقلابی هستند که بنیانگذار آن حتی در دوران قبل از پیروزی ، هیچ گاه در برابر زورمداران و نمایندگان رژیم پهلوی و صدام تواضع نکرد ، آنان باید همواره خاطره آن نوجوان رزمنده‌ای را در ذهن خویش مرور کنند که در شرایط اسارت تا خبرنگار زن غربی ، روسری بر سر نکرد ، حاضر به مصاحبه با او نشد.

چه بسا باید گروه ویژه ای از دیپلمات‌های انقلابی وزارت خارجه بنشینند و با رویکردی تهاجمی و فعال برای بهره گیری حداکثری و دفاع از فرهنگ انقلاب در عرصه دیپلماسی ، برنامه ریزی کنند و دستورالعمل تهیه نمایند و علاوه بر آن از تکرار برخی حوادث تلخ که به غرور ملت ایران ضربه وارد می‌سازد ، پیشگیری نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    1 1
    "خداوند به مسلمانان اجازه نمی دهد تحت قیمومیت و سرپرستی کافران قرار گیرند
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    0 0
    از رفتار انقلابی خجالت نکشید
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    0 0
    دفاع از فرهنگ انقلاب در عرصه دیپلماسی چی هست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس