رهبرانقلاب

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: برداشت 200 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی در نشست سران قوا مطرح شد و رهبر معظم انقلاب اذن انجام آن را دادند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جریان بررسی برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به زلزله‌زدگان و در پاسخ به تذکر مصطفی کواکبیان مبنی بر چرایی برداشت از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: این دغدغه شما دغدغه درستی است یعنی صندوق توسعه ملی برای تولید کشور است و منابع آن هم برای بخش خصوصی و غیردولتی برای مواردی که لازم است استفاده می‌شود.

وی افزود: اما باید گفته شود مسیری که طی شد این بود که نمایندگان در مجلس طرحی را برای کمک به زلزله‌زدگان تهیه کردند و به بنده هم نشان دادند. من دیدم که منابعی که واقعی باشد و بتواند به زلزله‌زدگان کمک کند در آن خیلی وجود ندارد و برخی موارد آن عملیاتی نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: در جلسه سران قوا هم این موضوع مطرح شد و ذکر کردیم که چنین مشکلی وجود دارد. دولت هم گفت من امکاناتی که داشتم همان‌هایی بود که ارائه کردم یعنی همان 20 یا 30 میلیونی که وام دادند. از طرفی هم نمایندگان بنا بر اخبار واصله عنوان می‌کردند که زلزله‌زدگان با این وضع صاحب مسکن نمی‌شود.

وی ادامه داد: به هر حال حادثه‌ای رخ داده و ما می‌توانیم از این صندوق توسعه ملی برای چنین حوادثی استفاده کنیم لذا با مقام معظم رهبری پس نشست سران قوا طرح موضوع شد که چنین مسأله‌ای وجود دارد و اگر ما بخواهیم کمک بیشتری کنیم باید از این صندوق برداشت شود. چرا که رهبر معظم انقلاب هم اصرار داشتند در این طرح خانه‌ها ساخته شود لذا راهش این بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مجلس نمی‌توانست به تنهایی در این زمینه تصمیم بگیرد چرا که همین مانعی که شما گفتید در صندوق وجود داشت بنابراین گفتیم اگر شما اذن دهید ما 200 میلیون دلار را در این قانون بیاوریم تا بتوانند منابع بیشتر بدهند تا زلزله‌زدگان زودتر صاحب مسکن شوند وگرنه اصل فرمایش شما درست است که برداشت از صندوق برای تولیدات داخل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس