کد خبر 810801
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
محمد عبداللهی

سخنرانی مهیجی شبیه اجلاس داووس 2009 که در آن به شیمون پرز حمله کرد و او را کودک کش خطاب کرد! کشته و زخمی شدن حدود شصت ترکیه ای در کشتی مردمی مرمره، بار دیگر تنشها را بین ترکیه و اسرائیل افزایش داد!

به گزارش مشرق، محمد عبداللهی در کانال تلگرامی اش نوشت: اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، با اعتراض همه ملتها و دولتهای جهان حتی در اروپا مواجه شد. اعتراضهای مردمی به حدی وسیع بود که سبب شد اردوغان اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی را در استامبول ترتیب دهد و در یک سخنرانی مهیج اعلام کند "اسرائیل تروریست است و آنرا به عنوان یک کشور به رسمیت نمیشناسد".

سخنرانی مهیجی شبیه اجلاس داووس 2009 که در آن به شیمون پرز حمله کرد و او را کودک کش خطاب کرد! کشته و زخمی شدن حدود شصت ترکیه ای در کشتی مردمی مرمره، بار دیگر تنشها را بین ترکیه و اسرائیل افزایش داد!

اما پشت صحنه روابط ترکیه با اسرائیل و نتیجه اجلاس استامبول را بیشتر بدانیم!
ترکیه از ۲۰۱۶، «توافقنامه عادی‌سازی روابط میان ترکیه و اسرائیل» را امضا کرده است. اسرائیل در سال ۲۰۱۶ به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو و در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۱۷ یک میلیارد و ۱۰۰میلیون یورو کالا به ترکیه صادر کرده است. در تمام سالهای جنگ افروزی داعش در منطقه، ترکیه همواره در کنار اسرائیل علیه دولت ضداسرائیلی سوریه و حتی عراق ایستاده است تا جاییکه ادعای حاکمیت بر موصل عراق را هم مطرح کرد! شاید برایتان خنده دار باشد اما ترکیه در حالی تهدید به راه اندازی سفارت خود در قدس شرقی کرده که کنسول این کشور در غرب قدس به عنوان یک شهر اسرائیلی! قرار دارد و سفارتش در تلاویو همچنان مشغول به کار است!

کلاه گشادی که ترکیه در کنفرانس استامبول بر سر همه جهان اسلام و البته ایران گذاشت، از همه مضحکتر است. تظاهرات گسترده مردمی در ترکیه و دیگر کشورها اردوغان را وادار کرد فرصت طلبانه در لوای "رهبری جهان اسلام" جلسه اضطراری سران کنفرانس اسلامی را برگزار کند! اما بیانیه پایانی این اجلاس بجای تنبیه آمریکا، تحریم کامل اسرائیل و.. این بود: پذیرش قدس شرقی بعنوان پایتخت فلسطین!! این یعنی تائید طرح آمریکایی «دو دولت» و عقب نشینی رسمی کشورهای خواب آلود اسلامی از نیمی از قدس . حال آنکه مسلمانان، فلسطینیان و جنبشهای جهادی مثل حماس معتقدند همه قدس از آن ملت فلسطین است. نه شرقی یا غربی آن.

هنوز زود است مار خوش و خط خال عثمانی را ملتهای مسلمان و ملت فلسطین بشناسند. اصولا ما دیر به هوش می آییم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    7 7
    اردوغان به معنای واقعی یک منافق است. کلیپ قرآن خواندنش را پخش می کند و در مراسمات مذهبی شرکت می کند، بعد داعش را علیه سوریه بسیج و حمایت می کند. درست شبیه روش صدام در عراق و رضاخان در ایران. ساده لوحی است که جنایات چند ساله این آدم، توسط رسانه های داخلی مسکوت بماند. به رسانه های خارجی امیدی نیست.
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
      2 2
      تسلیح کردن موقتی داعش برای این انجام شد که داعش درگیر جنگ با کردها ی جدایی طلب سوریه شد و اتفاقا اردوغان به اشتباهاتش در این زمینه اذعان کرد و گفت نقش مشاورینی همجون داود اوغلو در این بین بر رنگ بود
  • محمد DK ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    7 17
    ...در کل ۹ نفر در کشتی مرمره شهید شدند این بابا ۶۰ نفر کرده .یعنی بقیه تفسیر را بخوان من فقط می نویسم که گردانندگان مشرق بخوانند چون میدانم فایده ندارد این آقایان فکر میکنند من هم مثل کاربران مشرق هستم ولی نمی دانند اثر من برابر کاربران چندین رسانه فارسی زبان است آن هم به چندین زبان و ادبیات فارسی را چنان مسلتم که باید برای نوشته های من مدیر شان برای فهمیدن کمک بگیرد ... ما را باش با چه تحلیل گران سیاسی طرفیم بارها گفته ام اگر .شهامت، دارید که ادعا دارید از سلاله سلمان فارسی هستید کانالی باز کنید تا بحث کنیم وگرنه من چیزهای بنویسم که نه توهین و یا اتهامی را داشته باشد و شماها سلیقه ای عمل کنید چه فایده نه تنها کاری را حل نمیکند بلکه بسیار به ضرر تان است مثلا خداوکیلی این بابا چه تحلیلی ارائه داده که با این آب و تاب بروز داده اید
    • سلام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
      6 7
      نمیدونم ایرانی هستی یا نه ولی فارسی رو خوب بلد نیستی: 1) گفته 60 کشته و زخمی یعنی مجموعا 2) مسلط درسته نه مسلت 3)خیلی از جمله بندی هات غلطه مثلا درستش اینه"برای فهم نوشته های متن از چند نفر کمک بگیرد" البته کلا نارسایی های متنت زیاده
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
      5 3
      آره به خصوص از اون مسلت!!!! نوشتنت نشخصه چقدر فارسی بلدی یا بهتره بگم چقدر فارسی یادت دادن فرستادن اینجا! یا استادت خیلی بی سواد بوده یا خودت کند ذهن بودی!
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
      8 6
      میدونم از کجا سوختی پانترک جون! اما برو یکم روی املای فارسی مسلط شو تا دیگه مسلط رو «مسلت» ننویسی!!!!!!
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    2 1
    اصولا ما كي به هوش مي آييم؟؟؟؟
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    1 3
    خخخخخخخخخخخخ
  • خ IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    9 4
    هنوز زود است مار خوش و خط خال عثمانی را ملتهای مسلمان و ملت فلسطین بشناسند. اصولا ما دیر به هوش می آییم!
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    4 2
    آخه تو کجا بودی اوستاااااد باید میرفتی تو جلسه یا اینکه.... از قبل نقشه ترکیه رو برملا میگردی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس