کد خبر 810584
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
انتخابات بسکتبال

مدیران زیادی برای حضور در انتخابات فدراسیون بسکتبال وارد میدان شده‌اند و باید دید از این تعداد چه کسانی می‌توانند وارد مجمع شوند و در نهایت چه کسی رای اعضای مجمع را برای خود می‌کند.

به گزارش مشرق، ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون بسکتبال از دوازدهم آذر شروع شد و دیروز با ثبت بیست و پنجمین نفر به پایان رسید و حالا این افراد منتظر مشخص شدن تایید صلاحیت‌ها برای حضور در انتخابات هستند. مدیرانی از وزارت ورزش،‌ مدیرانی بدون سابقه مدیریت ورزشی و مدیرانی از جنس ورزش و البته بسکتبال وارد میدان رقابت شده‌اند. از همان ابتدا با حضور برخی، یاس و نا امیدی خانواده بسکتبال را فرا گرفت و موازی با آن نیز ثبت‌نام برخی مدیران نیز هیجان را به انتخابات وارد کرد. اوج هیجان برای انتخابات بسکتبال روز پایانی بود که مدیران زیادی وارد فدراسیون شدند و ثبت‌نام کردند.

مازیار ناظمی: نفر اولی که ثبت نام کرد مدیر کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش بود که صبح روز دوازدهم برای حضور در انتخابات وارد میدان شد. او یک مرد رسانه‌ای است و همه او را از گویندگی اخبار ورزشی و مجری گری در جعبه جادویی می‌شناسند که البته سابقه مدیریت کلان ورزشی ندارد.

کرم الله علی مرادی: او رئیس سابق فدراسیون‌های  پزشکی ورزشی، ناشنوایان و دبیر کل سابق ستاد مبارزه با دوپینگ است. او نیز سابقه مدیریت در یک فدراسیون ورزشی بزرگ مثل بسکتبال را در کارنامه‌اش ندارد و چندی پیش با بدهی میلیاردی از فدراسیون ناشنوایان استعفا کرد.

رامین طباطبایی: او از خانواده بسکتبال است و همیشه گامی برای انتخابات این رشته برداشته اما هیچوقت موفق نبوده‌است. سابقه مدیریت کلان ورزشی به عنوان رییس فدراسیون را ندارد و اینباره به دنبال رسیدن به این عنوان است. او هم اکنون مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش به حساب می آید و دارای دکترای تخصصی تربیت بدنی است. طباطبایی مدیری از وزارت ورزش و جوانان است که اینبار برای رسیدن به ریاست فدراسیون بسکتبال جدی‌تر از همیشه وارد میدان شده‌است.

حسن میرزا آقابیک: رییس کنونی انجمن پرحاشیه راگبی و منتقد همیشگی محمود مشحون است که هیچ بار در رقابت با او موفق نبوده‌است. در دوره گذشته انتخابات نیز وارد عمل شد اما در نهایت کنار کشید. از او همیشه به عنوان یک منتقد بسکتبال یاد می‌شود. سابقه حضور در تیم ملی بسکتبال را دارد و از اهالی این رشته به حساب می‌آید. بازنشسته‌است اما گفته کارت ایثارگری دارد و می‌خواهد در انتخابات باشد.

محمد رضاعلی: او بیشتر یک مدیر فرهنگی است تا ورزشی. مدیر مجموعه آموزشی پیشگامان، مدیرکل امور فرهنگی سازمان تربیت بدنی، مشاور ورزشی و امور اجتماعی رئیس سازمان تربیت بدنی از سوابق کاری‌اش است.

مهدی یوسفی صادقلو: رییس کمیته اقتصادی فدراسیون بسکتبال حالا وارد میدان رقابتی شده‌ است. او در دوره گذشته نیز نامزد انتخابات بود و رای نیاورد. او عضو کمیته انضباطی فدراسیون هم هست. او در این دو سال در بحث مسائل اقتصادی فدراسیون بسکتبال کاملا ناکام بوده‌است.

حمید گرامیان: رییس هیات بسکتبال همدان که از منتقدان اصلی محمود مشحون بود. سابقه مدیریت کلان در ورزش ندارد و حالا برای انتخابات فدراسیون ثبت‌نام کرده‌است.

نعیمه ظفر: اولین نامزد زن برای انتخابات فدراسیون بسکتبال نام گرفت. او که مربی بسکتبال بوده و نایب رییس بانوان فدراسیون اسکیت هم شد اما گفته شده هنوز حکمش از طرف وزارت ورزش ابلاغ نشده‌است. ظفر سابقه مدیریتی ندارد و بیشتر می‌توان حضورش را برای ورزش بانوان به فال نیک گرفت که نماینده‌ای در جمع نامزدها داشته باشد.

داریوش سلیمی: دیگر نامزد انتخابات فدراسیون بسکتبال است که مشاور امور هتل داری و گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و رئیس سازمان گردشگری استان خوزستان از جمله سوابق کاری او به حساب می‌آید.

مازیار صبحی: از سوابق قبلی او می توان به معاون تامین منابع و پشتیبانی شرکت نفت پاسارگاد و از بازیکنان اسبق تیم ملی دانشجویان اشاره کرد. سابقه مدیریت کلان ورزشی در کارنامه او نیز دیده نمی‌شود.

سید مهرداد هاشمی: او مدتی مدیر عامل باشگاه سایپا بوده و حالا تصمیم گرفته برای ریاست فدراسیون بسکتبال وارد میدان شود.

همایون ایزدپناه: در ورزش ایران مهرام را با بسکتبال می‌شناسند و شاید به همین دلیل نیز این باشگاه تصمیم گرفته نماینده‌ای در انتخابات داشته باشد. مدیر فنی تیم‌های مهرام و عضو هیات مدیره باشگاه است که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرد.

جواد داوری: با ثبت‌نام این ملی‌پوش سابق شور و هیجانی در انتخابات ایجاد شد. جواد داوری سابقه درخشانی در زمان بازیگری‌اش دارد و پس از این دوران توانست به عنوان رییس هیات استان اصفهان شود. حالا او تصمیم گرفته در عرصه کلان‌تری مدیریت خود را ادامه بدهد. جواد داوری از بازیکنان نسل طلایی بسکتبال بوده و در این مدت تلاش‌های گسترده‌ای هم برای بسکتبال نصف‌جهان انجام داده‌است. به عنوان یک مدیر جوان و تحصیل‌کرده به خوبی بسکتبال را می‌شناسند و از مشکلات آن خبر دارد.

سیدحسن طباطبایی: رییس کنونی مجموعه ورزشی آزادی نیز وارد میدان شد. او سابقه سرپرستی در فدراسیون کاراته و دو و میدانی را نیز دارد و دیگر مدیر وزارتخانه‌ای است که وارد میدان رقابت شده‌است.

ناشر رضایی: او معلم تربیت بدنی در آموزش و پرورش است. رییس سابق اداره کل ورزش و جوانان شهرستان خلخال و کوثر نیز بوده و حالا مدعی ریاست فدارسیون بسکتبال است.

رمضانعلی دولو: مشحون ۱۴ سال رییس فدراسیون بود اما در این میان چند ماهی رفت و دو سال پیش توانست دوباره رای مجمع را بگیرد. در این مدت دولو سرپرست بود که روزهای پرحاشیه‌ای را نیز پشت‌سر گذاشت و حالا دوست دارد دوباره به این رشته بازگردد. او نیز سابقه مدیریت کلان ورزشی ندارد و دیگر مدیر وزارتخانه‌ای است که وارد عرصه شده‌است.

بهروز منتقمی: مدیری وزارتی که در فوتبال شناخته شده‌است. از سوابق قبلی منتقمی می توان به مدیر کل تربیت بدنی استان مازندران اشاره کرد. او مدیریت هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان و سرپرستی و قائم مقامی باشگاه پرسپولیس را نیز در کارنامه‌اش دارد. حالا منتقمی به عنوان دیگر مدیر وزارتخانه‌ای وارد میدان رقابت برای رسیدن به ریاست بسکتبال شده‌است.

 محمد علیپور: او هم‌اکنون رییس یک فدراسیون است. علیپور عهده‌دار فدراسیون‌ انجمن‌های ورزشی است و از او نیز می‌توان به عنوان دیگر نامزد وزارتخانه‌ای یاد کرد.

علی حایک: او مسئول کمیته بسکتبال اداره تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی است. عضو حقوقدان کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال و عضو هیئت رئیسه هیئت بسکتبال استان اصفهان دیگر مسوولیت‌های او است. جای خالی مدیریت کلان ورزشی در کارنامه کاری‌اش کاملا مشهود است.

رضا درویش: دیگر مدیر سایپایی هم برای ریاست فدراسیون بسکتبال ثبت‌نام کرد. او مدیر عامل باشگاه سایپا و عضو هیئت رئیسه فدراسیون شنا شیرجه و واترپولو است.

رضا مهندسی: اما گزینه‌ای که از شروع ثبت‌نام، نامش در میان اهالی بسکتبال مطرح می‌شد رضا مهندسی بود. او از قدیمی‌های بسکتبال است که سابقه حضور در هیات رییسه فدراسیون را دارد. از مدیران قدیمی این رشته به حساب می‌آید. مهندسی که عضویت در هیات رییسه فدراسیون را در کارنامه‌اش دارد از مدیران اقتصادی بسکتبال است که وارد میدان شده‌است. او مدیرعامل و عضو هیئت مدیره چند شرکت خصوصی، عضو شورای سردبیری مجله ورزش دانشگاه  و مدرس دانشگاه شریف است و حالا وارد میدان رقابتی بسکتبال شده‌است. او در زمان پرورش نسل طلایی بسکتبال ایران در فدراسیون بود و در کمیته آموزش نیز فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده‌بود.

مهرداد آگین: رییس انجمن قطع نخاعی پاراالمپیک و فدراسیون ، عضو هیئت اجرایی کمیته پاالمپیک، مسئول بازاریابی والیبال نشسته آسیا و اقیانوسیه است و سابقه ریاست فدراسیون بسکتبال را نیز برعهده دارد. او از خانواده ارزشمند جانبازان هشت سال دفاع مقدس است.

شبنم کلاهی: دومین نامزد زنی است که برای حضور در انتخابات فدراسیون بسکتبال وارد میدان شد. او نایب رییس هیات بسکتبال استان تهران است که در این مدت تلاش‌های خوبی در بسکتبال پایتخت انجام داده‌است. عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست دبیری هیات بسکتبال استان تهران و عضو هیات رییسه فدراسیون نیز دیگر سوابق مدیریتی او است.

نصرالله پریچهره: دیگر نفری که برای حضور در انتخابات فرم ثبت نام پر کرد نصرالله پریچهره بود اما چون خبر ثبت‌نامش رسانه‌ای نشد هجمه شدیدی علیه او ایجاد و باعث شد از تصمیمش منصرف شود. او اعلام کرده که برای انتخابات فرم پر کرده اما ثبت‌نامش را نهایی نکرده‌است. 

محمدحسین جعفری انصاری نیز دیگر نامزد انتخابات فدراسیون بسکتبال است.

به گزارش مشرق، ۲۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که کاملا مشخص است در همین روزهای آینده برخی کنار خواهند کشید. مثل همه انتخابات هدف‌های زیادی برای ثبت‌نام وجود دارد. برخی به دنبال مطرح کردن نام خود در رسانه‌ها هستند، برخی پیش‌تر می‌آیند و قطعا به دنبال سهم‌خواهی خواهند بود و برخی نیز می گویند برآنها تکلیف شده که وارد انتخابات شوند. در این میان هم مدیرانی از جنس خود بسکتبال هستند که در این شرایط بحرانی فضا را به گونه‌ای دیده‌اند که باید وارد میدان شوند و بسکتبال را از حال و روز امروزش نجات دهند. باید دید سرانجام بسکتبال چه خواهد شد و اعضای مجمع فدراسیون که وظیفه‌ای سنگین برشانه خود دارند چقدر می‌توانند به فکر رشد و توسعه بسکتبال باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس