فیلم/ تسلیت حسین یکتا برای عروج اکبر صباغیان

مراسم چهلمین روز از درگذشت جانباز فتنه 88 و خادم الحسین (ع) حاج اکبر صباغیان برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم چهلمین روز درگذشت خادم الشهدا حاج اکبر صباغیان از راویان دوران دفاع مقدس و ایثارگر جبهه های فرهنگی انقلاب اسلامی عصر امروز دوشنبه 20 آذرماه در حسینیه معراج الشهدای تهران برگزار شد.

ثمره استقامت در کار خدا مرگ در راه حسین (ع) است

حاج حسین یکتا در این مراسم با اشاره به همت و تلاش مرحوم صباغیان اظهار داشت: پارسال در ایام اربعین به حاج اکبر گفتم باید 150 هزار غذا از استان قدس برای زائران اربعین که از کربلا برمی گردند بپزیم. حرفی نزد، با وجود اینکه کار تازه بود و آشپزخانه نداشتیم اما کار را روی زمین نگذاشت. وسط کار را رها نکرد. آدم‌ها وسط کار پیدا می‌شوند.

وی افزود: کسی که برای خدا ایستاد و کار را تکمیل کرد در راه حسین از دنیا می‌رود. صباغیان همیشه در مسیر راهیان نور بود و تا آخر پای کار ایستاده بود.

یکتا تصریح کرد: به صباغیان گفتم ستاد فوریت های استان قدس را راه بیاندازیم. رفت تمام اقلام مورد نیاز برای مواقع بحران را آماده کرد. زمانیکه خبر دادند در کرمانشاه زلزله آمده یاد حاج اکبر افتادم.

خدمت بی‌منت صباغیان به خاطر معرفت او به خدا بود

شیخ سید حسین مومنی خطیب و ولعظ مراسم مذهبی نیز در این مراسم به بیان ویژگی مقربین الهی مسیر رسیذن به عبودیت پرداخت و گفت: مقام اول مقام طلب است، اولین قدم در مسیر عبودیت معرفت نسبت به ذات مقدس پروردگار است. دوم اقرار به رسالت پیغمبر (ص) و سوم محبت به اهل بیت (ع) است.

وی تصریح کرد: حاج اکبر صباغیان بی ادعا خدمت می کرد و اگر کسی او را می دید با این موقعیت و جایگاه اینچنین خدمت می کند باور نمی کرد و این به دلیل معرفت او نسبت به خداست.

همه او را به عنوان رزمنده‌ای که دفاع مقدس را ندید می‌شناختند/ صباغیان جانباز فتنه 88 بود

سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در سخنانی گفت: در روزهای اغازین راهیان نور حاج اکبر از اولین های راهیان نور بود. در هر لحظه ای که به حاج اکبر، خدمات، فکر، حضور و هماهنگی اش نیاز بود همان لحظه او را می دیدیم.

وی تصریح کرد: در پایگاه بسیج خودش بسیار وقت می گذاشت و تلاش می کرد. برای آستان مقدس امام رضا (ع) وقت زیادی گذاشت و موثر بود و مدل سازی می کرد و ثمره اش مدلی برای آینده بود.

ادیبی با اشاره به خدمات صباغیان بیان داشت: در آینده ثمره کار عملی و فنی ایشان را در راهیان نور و یادمان های دفاع مقدس مشاهده می کنین. دلسوزی برای امورات انقلاب و راهیان ایشان به گونه ای بود که در هیچ کاری کم نمی گذاشت.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: توجه به اخلاق و اقدام مومنانه از دیگر ویژگی های ایشان بود، هرجا فتنه ای در برابر انقلاب شکل می گرفت ایشان حضور داشت. با اینکه سنش به دفاع مقدس نمی خورد ولی همه او را به عنوان رزمنده انقلاب می شناختند و بارها در جریان فتنه سال 88 مجروح شده بود. این از استقامتش در راه خدا بود.

وی بیان کرد: حقیقتا عاشق شهدا بود. عید 95 در شلمچه به شدت باد شدید به همراه بارندگی آمد و بخشی از یادمان را تخریب کرد. حاج اکبر به خرمشهر رفت و جاده را طوری شبانه درست کرد که وقتی زائر آمد فضایی مرتب تر از روز قبل را شاهد بود.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس