کد خبر 808207
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶
یادداشت نمایه

ای کاش افق بالاتری در برابر چشمان مقامات رسمی دولتی گشوده شود و بهتر از دستاوردهای گران سنگ انقلاب اسلامی دفاع کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

سوریه سرزمینی اسطوره‌ای است و وعده‌های آخر الزمان همگی ربطی به «شام» دارد. نزاع گسترده‌ای که در هفت سال اخیر در این منطقه صورت گرفته، کاملاً سویه‌ای مذهبی - سیاسی داشته و حالا بعد از صرف هزینه‌های انسانی و مالی گسترده، شاهد شکست پروژه «دولت اسلامی» داعشی  هستیم.این اتفاق بی شک ماحصل تدابیر، اقدامات و استقامت ایران بوده است و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که هم ما سهم اصلی در پیروزی داشته‌ایم و هم قدرت‌های درگیر دیگر، بخشی کمتر.

حالا وقت خوشه چینی و تحقق آرزوها و آرمان‌هایی است که برای آن خون‌های بسیار داده شده. رکن اصلی و عینی در این میان «دولت» جمهوری اسلامی است؛ دولتی که اکنون حدود یک سال است که در دمشق سفیری ندارد و مقامات ارشد آن رفت و آمدهای محدودی به سوریه داشته‌اند. شرکای منطقه‌ای، در این یارگیری لحظه آخر از ما اندکی پیش افتاده‌اند؛ چه در تبریک گویی رسمی و دولتی، چه در دیدارها و تماس‌های دوجانبه روسای جمهور و وزرای خارجه، چه در محوریت یافتن در توافق‌های بین المللی برای ترسیم آینده سوریه.رخوت و رکودی که در اقتصاد شاهد آن هستیم، گویا به دیگر ساحات سیاست ورزی نیز نفوذ کرده و سیاست خارجی معطوف به برجام، نتوانسته خود را با شرایط منطقه‌ای جدید تطبیق دهد.

فرصت‌ها خیلی زود به اتمام می‌رسد؛ ای کاش افق بالاتری در برابر چشمان مقامات رسمی دولتی گشوده شود و بهتر از دستاوردهای گران سنگ انقلاب اسلامی دفاع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    9 1
    واقعا به جای اینکه قراردادهای انحصاری صادراتی باسوریه ببندیم و مزد نابودکردن داعش روبگیریم....فرصت غنیمت به وجود آمده را به حال خودش رهاکرده ایم!!! سیاست نداریم که
  • مانی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    36 3
    از این دولت فرتوت بی خاصیت غرب زده مبحوت کدخدا هیچ بخاری بلند نمیشه !!! پس لطفا خودش رو کنار بکشه تا خود بخش خصوصی به خاطر منافعش هم که شده پیش قدم بشه !!! مطمئن باشید بخش خصوصی بسیار چابک ترل خواهد بود البته اگر این دولت غربزده اجازه بده !!!
    • مانی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
      5 0
      اصلاح میکنم مبهوت درسته
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
      6 12
      تو بلد نیستی بنویسی نظر می‌دهی ای وای بر ما
  • عـلــی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    5 2
    همه چیزمون باید به همدیگه بیاد دیگه....
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    7 0
    جالب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس