کد خبر 807585
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
ترامپ

ترامپ در شرایطی به بهانه مقابله با برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی به دنبال تحریم نفتی این کشور است که به گفته کارشناسان این سیاست می‌تواند به قحطی و گرسنگی شدید مردم این کشور بیانجامد.

به گزارش مشرق به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، کارشناسان می‌گویند که راهبرد اصلی ترامپ در مقابله با کره شمالی و برنامه هسته‌ای آن می‌تواند به قحطی گسترده در این کشور آسیایی بیانجامد.

به نوشته ان‌بی‌سی‌نیوز، کاخ سفید پس از اعمال و گسترش چندباره تحریم‌های کره شمالی، این بار تلاش دارد تا چین را به قطع تأمین نفت کره شمالی و جمعیت 25 میلیون نفری آن وادارد.

ژنرال هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، راهبرد آمریکا در این خصوص را در یک جمله خلاصه کرده است: «شما بدون سوخت نمی‌توانید موشکی شلیک کنید». 

بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند که چنین اقدامی تأثیری حداقلی بر برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی دارد و به جای آن بخش کشاورزی کره شمالی را مورد آسیب قرار می‌دهد و احتمالا به قحطی و گرسنگی گسترده‌ای می‌انجامد. 

دیوید وون هیپل، یکی از پژوهشگران اندیشکده «مؤسسه ملی مطالعات امنیت و پایداری» می‌گوید:‌ «اگر چنین کاری انجام شود، و صادرات نفت به این کشور قطع شود، می‌تواند به میزان زیادی غذای تولید داخل این کشور و در دسترس مردمان عادی را کاهش دهد».

وون هیپل هشدار می‌دهد که نتایج تحریم نفتی کره شمالی - که البته اعمال آن تقریبا ناممکن است - می‌تواند تأثیر فاجعه‌باری بر وضعیت مردمان این کشور دارد.

این کارشناس آمریکایی افزود که اعمال چنین سیاستی در صورتی که چین و دیگر کشورهای جهان به این کشور غذایی را صادر نکنند، کره شمالی دچار قحطی خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    2 4
    مرگ بر امریکا و امریکا پرستان درود بر تمامی آزادگان عالم
  • ali IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    2 4
    امریکایی ها واقعا بی شرف هستند پست فطرت ها چیزی که واسشون مهم نیست انسانیته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس