کد خبر 807496
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
گواردیولا

پپ گواردیولا، سرمربی پر افتخار منچسترسیتی از مپذیرفتن پیشنهاد سر الکس فرگوسن مبنی بر هدایت منچستریونایتد احساس پشیمانی ندارد، هر چند که معتقد است که هرگز پیشنهادی رسمی به او ارائه نشد.

به گزارش مشرق، سر الکس فرگوسن، سرمربی افسانه ای منچستریونایتد در کتاب خود با عنوان رهبری در مورد پپ گواردیولا نوشت: «در سال ۲۰۱۲ در نیویورک با پپ گواردیولا شام خوردیم، اما هیچ پیشنهاد رسمی مطرح نشد چون در آن زمان بازنشستگی هنوز به طور واضح در ذهن من نبود. او تعداد رشک برانگیزی جام با بارسلونا برده بود و مورد ستایش من بود. از پپ خواستم پیش از آنکه پیشنهادی را از تیمی بپذیرد با من تماس بگیرد اما او این کار را نکرد و در سال ۲۰۱۳ به بایرن مونیخ ملحق شد.»

اما پپ گواردیولا معتقد است که پشیمانی ای در این زمینه ندارد. به نقل از fourfourtwo گواردیولا که امروز باید به مصاف منچستریونایتد برود در این زمینه گفت:

شاید در آن دوران انگلیسی من خیلی خوب نبوده و متوجه منظور او نشده ام. در مورد زندگی صحبت کردیم، درباره فوتبال و لیگ برتر. اما من هرگز سیگنالی که اشاره کند «منچستریونایتد به تو پیشنهاد می دهد» یا چیزی شبیه به آن را نگرفتم.

چنین چیزی یادم نمی آید. فقط یک ملاقات بین دو همکار بود که درباره خیلی چیز ها صحبت کردیم. وقتی خیلی سریع صحبت می کرد فهمیدن منظورش برایم سخت می شد. اما شب فوق العاده ای بود چون او یک رستوران عالی را انتخاب کرده بود و البته صورت حساب را هم پرداخت کرد.

گواردیولا در ادامه صحبت هایش گفت:

در آن زمان من تقریبا با بایرن مونیخ صحبت هایم را انجام داده بودم و در ذهن خودم به طور واضح مشخص بود که آن تجربه خارق العاده را در بایرن مونیخ خواهم داشت. بایرن مونیخ در کنار منچسترسیتی نخستین باشگاه هایی بودند که با من تماس گرفتند اما من تصمیم گرفتم به آلمان بروم، آلمانی یاد بگیرم و آن زندگی را تجربه کنم.

پس از آن منچسترسیتی از همان اول پا پیش گذاشت. با خودم گفتم اگر قرار است به لیگ برتر بروم به منچسترسیتی خواهم رفت چون در آخرین فصل حضورم در مونیخ با چیکی (بگریستن مدیر ورزشی سیتی) ملاقات داشتم، با خلدون (مدیر منچسترسیتی) هم ملاقات داشتم و آنها بیش از هر باشگاه دیگری برای استخدام من اشتیاق نشان دادند. اینها برای من دلایل مهمی بودند و به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم به اینجا بیایم. باور کنید کوچک ترین احساس پشیمانی از این تصمیم ندارم.

گواردیولا در ادامه به تمجید از سر الکس فرگوسن، مربی اسطوره ای سابق منچستریونایتد پرداخت و گفت:

دستاورد های او خارق العاده است. گاهی به عنوان یک مربی خوش شانس هستید و نسلی از بازیکنان شگفت انگیز دارید و جام های زیادی می برید. اما او این قابلیت را داشت که نسل ها را جابجا کند، نسلی جدید را وارد کند و دوباره پیروز باشد، این خیلی کار دشواری است.

برای مربیانی که دوران حرفه ای طولانی داشته اند احترام زیادی قائلم، نه تنها سر الکس فرگوسن، بلکه آرسن ونگر و ژوزه (مورینیو) چون برای من ارزش زیادی دارد. فوتبال یک شغل هر روزه است که در نهایت به عقب نگاه می کنی و با خودت می گویی «وای! چه راه طولانی ای». برای دوران او احترام بسیار زیادی قائلم.

در حساس ترین بازی این هفته لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) تیم های منچسترسیتی و منچستریونایتد، تیم های اول و دوم لیگ برتر انگلیس به مصاف یکدیگر می روند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس