کی روش تمرین تیم ملی فوتبال

مهاجمان تیم ملی در ماه های اخیر به طور متناوب در امر گلزنی آمار خوب و بعضا ناامید کننده ای داشتند ولی این آمار به یک دلیل برای کی روش بار منفی نداشته است.

سرویس ورزش مشرق - یکی از دغدغه های هر سرمربی فوتبالی انتخاب بهترین نفرات برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم است و چه خوب که این انتخاب با یک منوی باز و متنوع باشد.

در لیست بازیکنانی که کارلوس کی روش از آنها به عنوان مهاجم در ترکیب تیم ملی استفاده می کند به اسامی سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان نژاد، کریم انصاریفرد، کاوه رضایی و مهدی طارمی برمی خوریم.

هر یک از این نفرات در بازه های زمانی مختلف عملکردهایی متفاوت داشته اند.

سردار آزمون نمونه دم دستی این موضوع است. او که در همه نیم فصل اول لیگ روسیه هیچ گلی به ثمر نرسانده بود در این مدت در ترکیب تیم ملی گل زد و در نهایت با یک گل و یک پاس گل در بازی آخر تیم باشگاهی اش به تعطیلات نیم فصل رسید تا با بیرون آمدن از فشار گل نزدن طولانی مدت، همچنان خود را مهره ای اثرگذار نشان دهد.

کاوه رضایی در چند بازی اخیر شارلوا بلژیک خوش درخشیده و یا گل زده یا پاس گل داده است. کاوه که با رفتن از ایران بیشتر به چشم کی روش آمده، نمی خواهد رویای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را از دست بدهد و با جاافتادن در ترکیب تیم بلژیکی به نظر می رسد باید شاهد درخشش بیشتر وی باشیم.

رضا قوچان نژاد آمار بدتری نسبت به سایر مهاجمان تیم ملی داشته است. او که این هفته ها به نیمکت نشین تیمش بدل شده در ماه های ۸ و ۹ میلادی(حدود ۳،۴ ماه قبل) به فاصله یک ماه تنها دو بار موفق به گلزنی شده است اما باز هم به اردوی تیم ملی دعوت می شود چون کی روش ثابت کرده بازیکنانش را به سادگی کنار نمی گذارد.

کریم انصاری فرد شاید نمونه بهتر این موضوع باشد. او که فصل را چندان خوب استارت نزده بود در این هفته ها اینقدر گل زده و خوب بوده که بر صدر جدول گلزنان لیگ یونان تکیه زده و تا حدی خیال کی روش را هم راحت کرده است. کریم انگیزه زیادی برای حضور در ترکیب تیم ملی در جام جهانی دارد.

مهدی طارمی نیز با محرومیت فیفا از همراهی تیم پرسپولیس کلا تا بهمن ماه نمی تواند بازی کند. او در همین شرایط به واسطه همان اعتقاداتی که درباره کی روش پیشتر گفته شد همچنان به اردوی تیم ملی دعوت می شود و بازی هم می کند. او نیز یکی از مهره هایی است که تا پیش از این محرومیت برترین گلزن لیگ ایران بود.

علیرضا جهانبخش یکی دیگر از مهره هایی است که به رغم شروع نه چندان پرقدرت لیگ برتر هلند در ۷ هفته اخیر اینقدر خوب بوده که در شش هفته به عنوان بازیکن برتر انتخاب شده است. هم گل می زند هم گل می سازد و هم در حملات مؤثر ظاهر می شود. جهانبخش با ادامه این درخشش یکی از مهره های تاثیرگذار کی روش در روسیه خواهد بود.

این منوی باز برای کی روش بهترین شرایط را بوجود آورده تا بتواند به راحتی نفرات مدنظرش برای بازی در نوک پیکان خط حمله تیم ملی یا در پست وینگرهای چپ و راست را انتخاب کند اما همین انتخاب ساده از یک سو دشوار هم به نظر می رسد.

سهل و ممتنع بهترین استعاره برای این نوع انتخاب است که کی روش را وارد فاز بهره وری از تجربه می کند. اینکه با تکیه بر تجارب خود طی ۳۶ سال مربیگری در فوتبال بهترین ها را به زمین بفرستد و کار تیمش را هم راه بیندازد.

قطعا او بارها به تماشاگر تیمش ثابت کرده که ملاکش برای به میدان فرستان بازیکنان تیم ملی بازی کردن یا گلزنی و عدم گلزنی آنها نیست. با این همه در روزهای منتهی به جام جهانی او قطعا دیگر نمی تواند به راحتی به مهاجمی که هفته هاست گل نزده اعتماد  کند و یا برعکس، بازیکنی که بهترین عملکرد را در سطح باشگاهی داشته به میدان ملی راه ندهد! گرچه باز هم تأکید می شود کی روش مربی غیرقابل پیش بینی است و چه بسا در این مدت باقیمانده یک مهاجم دیگر چشمان مرد پرتغالی را به خود جذب کرد و تمام معادلات را به هم ریخت!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    18 4
    اگر کی روش کاندید ریاست جمهوری بشود بهش رای میدم چون غیرتش از بسیاری از دولتمردان بی بخار ما بیشتره
  • علی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    1 7
    چه خبر مسخره ای بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس