حدیث روز

اگر مردم از فضیلت شناخت خدا با خبر میشدند، به نعمت معرفت خدای عزَّ و جلَّ متنعّم می‌‏شدند و از آن، لذّت می‏ بردند لذّت بردن کسی که همواره در باغ‏های بهشت، در کنار اولیای خداست.

مشرق- امام صادق علیه السلام فرمودند:

اگر مردم از فضیلت شناختِ خداوند ـ عزّ وجلّ ـ باخبر می‏‌شدند، به نعمت‏ها و خوشی‌های زندگی دنیوی که خداوند، دشمنان را از آن برخوردار ساخته است، چشم نمی‏‌دوختند و دنیایشان از آنچه با گام‏هایشان بر آن پای می ‏نهند نیز کمتر می‏ شد و با نعمت معرفت خدای عزَّ و جلَّ متنعّم می ‏شدند و از آن، لذّت می‏بردند؛ لذّت بردن کسی که همواره در باغ‏های بهشت، در کنار اولیای خداست


در حقیقتْ شناخت خدا، مونسی در برابر هر بی‏ کسی، همدمی در برابر هر تنهایی، نوری در برابر هر تاریکی، نیرویی در برابر هر ناتوانی، و درمان برای هر بیماری است!

متن حدیث:

الإمام الصادق علیه‏ السلام:
لَو یَعلَمُ النّاسُ ما فی فَضلِ مَعرِفةِ اللّه‏ِ عَزَّوجَلَّ ما مَدّوا أعیُنَهُم إلی ما مَتَّعَ اللّه‏ُ بِهِ الأعداءَ مِن زَهرَةِ الحَیاةِ الدُّنیا 
ونَعیمِها ، وکانَت دُنیاهُم أقَلَّ عِندَهُم مِمّا یَطَؤونَهُ بِأرجُلِهِم، و لَنَعِموا بِمَعرِفَةِ اللّه‏ِ جَلَّ وعَزَّ، و تَلَذَّذوا بِها تَلَذُّذَ مَن لَم یَزَل فی رَوضاتِ الجِنانِ مَعَ أولِیاءِ اللّه‏ِ. 
إنَّ مَعرِفَةَ اللّه‏ِ عَزَّوجَلَّ آنِسٌ مِن کُلِّ وَحشَةٍ، و صاحِبٌ مِن کُلِّ وَحدَةٍ، و نورٌ مِن کُلِّ ظُلمَةٍ، و قُوَّةٌ مِن کُلِّ ضَعفٍ، وشِفاءٌ مِن کُلِّ سُقمٍ.

 

«اصول کافی، جلد ۸، صفحه ۲۴۷»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    7 1
    پروردگارا شما خیلی بزرگ تر از انی که ماتصور میکنیم .گناهان مارابیامورز ومارا از آتش جهنم محفوظ بدار. آمین یا رب العالمین.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    6 1
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    3 1
    به نعمت‏ها و خوشی‌های زندگی دنیوی که خداوند، دشمنان را از آن برخوردار ساخته است، چشم نمی‏‌دوختند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس