شجاعت پیرزن سرقت مسلحانه از طلافروشی را با شکست مواجه کرد!

مرد سابقه داری که پس از آشنایی خیابانی با یک زن جوان همراه او و با ترفند خوراندن داروهای بیهوشی به طعمه‌ها، دست به سرقت های هولناک می‌زدند.

به گزارش مشرق، مرد سابقه داری که پس از آشنایی خیابانی با یک زن جوان همراه او و با ترفند خوراندن داروهای بیهوشی به طعمه ها، دست به سرقت های هولناک می زدند، در حالی با تلاش ماموران کلانتری خواجه ربیع مشهد و صدور دستورات ویژه قضایی دستگیر شدند که بررسی ها مشخص کرد آنان مال باختگان را در حالت بیهوشی رها می کردند واز محل می گریختند.

حدود دو هفته قبل بود که فرزند یک زوج پیر، به منزل پدرش در خیابان حر عاملی مشهد رفت اما با دیدن صحنه وحشتناکی، اعضای بدنش به لرزه افتاد. پدر و مادر پیر این جوان بی حرکت کف اتاق قرار داشتند و فاجعه ای تلخ در حال رقم خوردن بود. مرد ۳۵ ساله بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و خود به یاری پدر و مادرش شتافت. دقایقی بعد در حالی نیروهای امدادی زوج پیر را به مرکز درمانی انتقال دادند که پیرمرد در جدال با مرگ پیروز شد و چشمانش را به روی فرزندش گشود.

ساعتی بعد با لو رفتن ماجرای سرقت طلاهای پیرزن، پلیس نیز وارد ماجرا شد و بدین ترتیب سرنخ تحقیقات به زن و مردی رسید که چند ساعت قبل از وقوع حادثه، مهمان زوج پیر بودند. پیرمرد در اظهارات خود به پلیس گفت: حدود سه سال قبل زنی به نام «ز-ح» به همراه همسرش مستاجر ما بود اما با پایان یافتن مدت قرارداد دیگر از آن ها خبری نداشتیم تا این که چند روز قبل برای احوال پرسی به خانه ما آمد.

من و همسرم از دیدن مستاجر چند سال قبل خیلی خوشحال شدیم و از او به گرمی استقبال کردیم اما ماجرا به پایان نرسید و آن زن چند روز بعد دوباره مهمان ما شد. همسرم این بار او را به صرف سوپ دعوت کرد و ما بهترین پذیرایی را از او به عمل آوردیم.

 پیرمرد در ادامه اظهاراتش گفت: هنوز ساعتی از این موضوع نگذشته بود که ناگهان سرم به شدت سنگین شد و دیگر چیزی نفهمیدم تا این که پس از گذشت حدود چهار ساعت از این حادثه، فرزندم به منزل آمده و ما را نجات داده بود. در این لحظه تازه فهمیدم که همسرم نیز مانند من بیهوش شده است و طلاها و زیورآلاات او را به سرقت برده اند، با به دست آمدن سرنخ و پیگیری بی وقفه پسر مال باختگان، ردیابی های اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری زن ۳۵ ساله آغاز شد تا این که مخفیگاه زن جوان در یکی از کارگاه های جاده سیمان مشهد شناسایی شد.

با رصدهای اطلاعاتی، مشخص شد که زن مذکور به همراه مرد سابقه دار دیگری در گوشه ای از یک کارگاه زندگی می کنند بنابراین گروه زبده ای از ماموران کلانتری خواجه ربیع مشهد با صدور دستورات قضایی از سوی معاون دادستان وارد عملیات شدند و این زن و مرد را به همراه آلات و ادوات استعمال «شیشه» دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه دزدان، مقداری از طلاهای مسروقه به همراه مقادیری داروی بیهوشی، گوشی تلفن همراه پیرزن و همچنین تعدادی مدارک شناسایی مربوط به افراد مختلف، دو عدد کلاه گیس و ... کشف و ضبط شد.

با انتقال متهمان به کلانتری، تحقیقات و بازجویی از آنان با شیوه های تخصصی و فنی ادامه یافت.

زن جوان در اعترافات خود گفت: حدود دو سال قبل شوهرم مرا رها کرد من هم که جا و مکانی نداشتم با «م-الف» (متهم سابقه دار) آشنا شدم. او به تازگی از زندان آزاد شده بود به همین دلیل خانه ای اجاره کرد که من در آن زندگی می کردم ولی وقتی قرارداد یک ساله آن خانه به پایان رسید، دیگر نمی توانست اجاره منزل را پرداخت کند برای همین  در اتاقی در گوشه کارگاهی در جاده سیمان مشهد ساکن شدیم.

وی درباره چگونگی وقوع سرقت طلاهای صاحبخانه قبلی اش نیز گفت: آن روز وقتی به منزل زوج پیر رفتم، طلاهایش توجهم را جلب کرد و سپس با طرح نقشه «م-الف» تصمیم به سرقت طلاها با داروی بیهوشی گرفتیم. آن مرد چندین نوع دارو را با هم مخلوط کرد و من آن ها را در سوپ پیرزن ریختم. وقتی آن ها بیهوش شدند قیچی را از کیفم بیرون آوردم و طلاهایش را که شامل چندین النگو، گردنبند، انگشتر و ... بود، بریدم.

بعد از آن هم زوج پیر را در همان حال رها کردم و به همراه آن مرد از محل گریختم. سپس طلاها را به پاساژی در ابتدای خیابان میثم در بولوار شهید مفتح بردم و بدون فاکتور به یک طلافروش فروختم!

ماموران کلانتری در ادامه پیگیری این روند، که با نظارت مستقیم سرهنگ صاحبکار (رئیس کلانتری خواجه ربیع) همراه بود، طلافروش مذکور را شناسایی و طلاهای بریده شده را در حالی کشف کردند که طلافروش حدود سه میلیون و پانصد هزار تومان برای خرید طلاهای سرقتی، پول پرداخته بود!


معاون دادستان مشهد روز گذشته با تشریح جزئیاتی از پرونده این سرقت های هولناک گفت: به دنبال گزارش سرقت با شیوه خوراندن داروهای بیهوشی، این احتمال قوت گرفت که ممکن است افرادی هنگام وقوع چنین سرقت های خطرناکی در معرض حوادث ناگوار قرار گرفته باشند، بنابراین پرونده مذکور با صدور دستورات قاطع قضایی و به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

قاضی «سیدجواد حسینی» افزود: پس از دستگیری متهمان، روند رسیدگی به پرونده با توجه به سوابق یکی از متهمان و کشف کلاه گیس ها، وارد مرحله جدیدی شد چرا که احتمال می رفت آن ها سرقت های دیگری نیز با همین شیوه انجام داده باشند. بازپرس ویژه جرایم خاص مشهد تصریح کرد: از سوی دیگر نیز کشف مدارک شناسایی افراد مختلف به احتمال ارتکاب جرایم دیگر توسط متهمان پرونده قوت می بخشید بنابراین آن ها با صدور قرار قانونی مناسب در اختیار ماموران کلانتری خواجه ربیع قرار گرفتند و با راهنمایی های قضایی، بررسی های بیشتر توسط ستوان خورشیدی (افسر پرونده) ادامه یافت.

قاضی حسینی با اشاره به دیگر اعترافات متهمان پرونده خاطرنشان کرد: بررسی های پلیس تاکنون پرده از دو ماجرای دیگر سرقت با همین شیوه برداشته است. سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد گفت: تحقیقات نشان داد متهمان با همین شیوه در یکی از شهرهای  دیگر خراسان رضوی اموالی را ربوده اند و در سرقت دیگر نیز با خوراندن داروی بیهوشی به یک راننده مسافربر به اموال او نیز دستبرد زده اند که بررسی‌های بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس