کد خبر 806439
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
شورای امنیت

فلسطین از دولت آمریکا به دلیل انتقال سفارت خود به شهر قدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس، به شورای امنیت شکایت کرد.

به گزارش مشرق، فلسطین از دولت آمریکا به دلیل انتقال سفارت خود به شهر قدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس، به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد.

بنا بر اعلام شبکه قدس فلسطین، ریاست دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این اقدام آمریکا، از این کشور به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه دیروز چهارشنبه (15 آذر) طی سخنرانی خود شهر قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و گفت که سفارت آمریکا را به این شهر منتقل خواهد کرد.

با این حال وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از امضای دستور اجرایی انتقال سفارت از تل‌آویو به شهر قدس از سوی دونالد ترامپ اعلام کرد که این موضوع تا 6 ماه دیگر به تعویق افتاده است.

تصمیم دیروز ترامپ واکنش‌های کشورهای اسلامی، عربی و سازمان‌های بین‌المللی را به همراه داشته است به گونه‌ای که آن را مخالف قطعنامه‌های بین‌المللی دانسته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    2 0
    اینم از خود فلسطینی ها.از امریکا به خودش شکایت میکنن.
  • M.sh IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    1 1
    برای ازادی نازنین زاغری! چرا این شیاطین باید اجازه ورودبه کشورو داشته باشن وقتی که علنا در مسائل داخلی ایران دخالت کرده وحرف از مذاکره موشکی به زبون میارن. صهیونهای تجس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس