پرسپولیس

با مشخص شدن قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا و شناختن هم‌گروه‌های تیم‌های ایرانی با گروه سوم که پرسپولیس در آن حضور دارد بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الوصل امارات، السد قطر و برنده بازی نسف قارشی ازبکستان و الفیصلی اردن هم گروه شد.

الوصل امارات

تیم الوصل امارات که در سال ۱۹۷۴ به صورت رسمی تأسیس شد تاکنون هفت بار قهرمان لیگ امارات شده و دو بار هم به عنوان قهرمانی جام رئیس دولت امارات دست پیدا کرده است. این تیم گران‌ترین تیم اماراتی در سال جاری بود که بازیکنان نسبتا گران قیمتی هم در این تیم حضور دارند.

لباس اول تیم الوصل زرد رنگ است و شیخ احمد بن راشد آل مکتوم مالکیت این باشگاه را دارد. استودیوم باشگاه الوصل زعبیل است که ۱۵ هزار نفر گنجایش دارد.

تیم الوصل برای ایرانی‌ها تیمی آشنا است. چرا که بازیکنان ایرانی زیادی در این تیم به میدان رفته‌اند که می‌توان از این بازیکنان به فرهاد مجیدی، حامد کاویانپور، علیرضا نیکبخت، محمدرضا خلعتبری و ایمان مبعلی را نام برد.

تومیسلاو ایویچ سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان و وینگو بگوویچ سرمربی اسبق پرسپولیس سابقه مربیگری در این تیم اماراتی را در کارنامه دارند.

السد قطر

تیم فوتبال السد قطر در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد و ورزشگاه خانگی این تیم که در دوحه قرار دارد جاسم بن حمد است که ظرفیت آن ۱۵ هزار نفر است. لباس اول این تیم سفید رنگ و لباس دوم تیم مشکی است.

این تیم یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا است و دو بار و در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۱ به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کرده است. در این تیم‌ این روزها مرتضی پورعلی گنجی بازیکن ملی‌پوش کشورمان و ژاوی بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا حضور دارند.

در تیم السد هم بازیکنان ایرانی و نامدار خارجی حضور داشته‌اند که همگی آنها برای ایرانی‌ها نام‌های آشنایی هستند. امیر قلعه‌نویی، ابراهیم قاسمپور، مجید نامجومطلق، حمید درخشان، افشین پیروانی، کریم باقری، علی دایی، حسین کعبی و مرتضی پورعلی گنجی از جمله بازیکنانی ایران تیم السد قطر هستند. همچنین روماریوی برزیلی و ژاوی و همچنین رائول گونزالس اسپانیایی سابقه بازی در تیم السد قطر را در کارنامه دارند.

نسف قارشی ازبکستان

تیم فوتبال نسف قارشی ازبکستان از جمله تیم‌های نسبتاً جوان فوتبال آسیا است به طوری که در سال ۱۹۸۶ این باشگاه تأسیس شده و ورزشگاه قارشی که محل بازی‌های خانگی این تیم است ۱۴۷۵۰ نفر گنجایش دارد.

مهم‌ترین مقام این تیم در رقابت‌های آسیایی عنوان چهارمی در سال ۲۰۰۲ میلادی بود اما در سال ۲۰۱۱ این تیم به مقام قهرمانی ای‌اف‌سی‌ کاپ دست پیدا کرد. از جمله افتخارات این تیم ازبکستانی مقام‌های نایب قهرمانی در کشور ازبکستان است که این تیم در تاریخ فعالیت خود به دست آورده است.

الفیصلی اردن

باشگاه الفیصلی اردن متعلق به شهر امان است و در تمام رقابت‌های داخلی این کشور شامل لیگ اردن، جام حذفی، جام اتحادیه و سوپرجام را شرکت می‌کند و پرافتخارترین تیم این کشور است.

الفیصلی ۳۱ بار قهرمان لیگ اردن، ۱۶ بار قهرمان جام حذفی، ۶ بار قهرمان جام اتحادیه و ۱۳ بار هم قهرمان سوپر جام شده است. همچنین الفیصلی دو بار به صورت متوالی در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ قهرمان ای‌اف‌سی‌ کاپ شده است.

این تیم اردنی در سال ۱۹۳۲ تأسیس شده و ورزشگاه آن ۳۰ هزار نفر گنجایش دارد. همچنین لباس اول این تیم آبی و لباس دوم سفید است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پدرام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
    10 16
    به جای این گروه گروه استقلال رو معرفی کن نه این تیمای زپزتی رو!
    • ℳℳℳℳℳℳ IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
      7 1
      استقلال مگه خیلی تیمه خوبیه داداش
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    7 2
    به جای استقلال هر تیم دیگه ای میرفت اسیا بهتر بود فردا روز سه تا بازی میکنه 3ضربدره 6 میشه 18 ابرو برامون نمیزاره تا دیر نشده انصراف بدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس