کد خبر 805689
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
قیمت مرغ

محقق طب سنتتی با اشاره به اینکه هرچه مرغ چاق‌تر باشد، رطوبت بیشتری در بدن تولید می‌کند، گفت: برای مردمی که فعالیت بدنی نسبتا کمی دارند، مصرف گوشت پرندگان بیشتر از چرندگان توصیه می‌شود.

به گزارش مشرق، سید مهدی میرغضنفری در مورد خواص گوشت مرغ از دیدگاه طب سنتی اظهارداشت: گوشت مرغ و پرندگان نسبت به گوشت چرندگان مثل گاو و گوسفند لطیف‌تر است، یعنی  هضم راحت‌تری دارد و مواد زاید کمتری تولید می‌کند.

وی افزود: هرچه پرنده جوان‌تر یا اصطلاحا جوجه باشد لطافت بیشتری دارد. بنابراین برای مردم عصر امروز که فعالیت بدنی نسبتا کمی دارند، مصرف گوشت پرندگان بیشتر از چرندگان توصیه می شود و به عتدال نزدیک‌تر است.

محقق طب سنتی ادامه داد: گوشت مرغ خانگی گوشت معتدل و متوسطی است که رنگ پوست را بهبود داده و مصرف آن مزایای زیادی دارد همچنین بهترین نوع مرغ، مرغی است که در حال چرا و تحرک داشته باشد نه اینکه در جایی مثل مرغداری نگهداری شده و با تغذیه مصنوعی رشد کند.

میرغضنفری ادامه داد:ولی در محل هایی که به صورت مصنوعی مرغ را نگهداری می کنند چون هم غذای طبیعی استفاده نمی شود و هم فعالیت بدنی در حد کافی نیست.موادزاید در بدن مرغ جمع می شود و بنابراین مصرف بیش از حد آن ضررهایی به همراه خواهد داشت.

این پزشک و دکترای تخصصی فیزیولوژی با بیان اینکه هرچه مرغ چاق‌تر باشد، رطوبت بیشتری در بدن تولید کرده و بنابراین مزاج های مرطوب باید از آن پرهیز کنند، گفت: میزان حرارت گوشت مرغ نسبت به حرارت گوشت های قرمز و گوشت گوسفند کمتر است و اینکه اصطلاحا گفته می شود سرد است به این معنی است نه اینکه طبع آن سرد باشد.

محقق طب سنتی ادامه داد: افراد با مزاج سرد بهتر است از گوشت های قرمز استفاده کنند و یا درصورت مصرف گوشت مرغ، نباید آن را همراه با سردیجات دیگر مثل ماست و دوغ و یا چیزهای ترش مثل غوره بخورند؛ چون ممکن است سردی در بدن آنها افزایش یافته و دچار قولنج، دردشکم و گرفتگی عضلات شوند.

میرغضنفری با اشاره به اینکه بال و گردن و مخصوصا دل مرغ نسبت به گوشت قسمت های دیگر بدن مرغ گرم تر است، گفت: بهترین زمان ذبح و مصرف مرغ، قبل از شروع دوران تخم‌گذاری و درمورد خروس، اوایل شروع به خواندن است.

وی بیان داشت: گوشت جوجه گرمی و خشکی بیشتری دارد. بنابراین به اعتدال نزدیک‌تر است و سریع‌تر هم از بدن دفع می‌شود، لذا گرم مزاج ها نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس