کد خبر 805221
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
رضا قوچان نژاد

این روزها حال تیم ملی خوب نیست. همچنان ایران درگیر مشکلات داخلی است. همه چیز در چهره عبوس و گرفته کی‌روش نهفته است. او با فدراسیون به مشکل خورده چون می‌گوید نیاز به بازی‌های بزرگ دارد.

به گزارش مشرق، رضا گوچی مهاجم تیم ملی هم می‌گوید همه چیز دست فدراسیون است‌؛ این فدراسیون است که می‌تواند تعیین کند تیم ملی با چه میزان از آمادگی به جام جهانی‌ روسیه برود. گوچی در گفت‌وگو با خبرورزشی در این باره حرف‌هایی می‌زند.

رضا در گروه مرگ افتادیم.
گروه خیلی سختی است یعنی واقعاً سه کشور قوی در گروه ما افتاده‌اند. یکی اسپانیاست که یک بار قهرمان جهان شده و همیشه جزو مدعیان جهان است. بعدی هم تیم پرتغال است که قهرمان اروپا شده است. آن‌ها بازیکنان خوبی دارند از جمله کریس رونالدو و نانی. این تیم واقعاً قدرتمند است. تیم مراکش هم تیم سوم است. نباید آن‌ها را اصلاً دست‌کم گرفت. یکی از قوی‌ترین تیم‌های آفریقاست و می‌تواند برای ما و تیم‌های دیگر مشکل‌ساز شود. برای همین گروه ما خیلی خیلی سخت است. حضور در این گروه برای ما یک چالش بزرگ است.

فکر می‌کنی بتوانیم از این گروه بالا برویم؟
خدا بزرگ است، یعنی ممکن است در گروه هر اتفاقی بیفتد. از الان نمی‌شود گفت که چه تیمی از گروه حذف می‌شود. درست است نام‌های بزرگی در گروه ما افتاده‌اند ولی باید مسابقات شروع شود و آن وقت در این باره حرف بزنیم. خیلی سخت است که بخواهیم پیش‌بینی کنیم. درست است صعود از این گروه کار خیلی دشواری به نظر می‌‌آید ولی شدنی است. می‌توانیم از گروهمان صعود کنیم، چرا که نه؟ امکان هر اتفاقی وجود دارد.

مربیان اسپانیا و پرتغال هم بازی با ایران را خیلی سخت خوانده‌اند.
خودتان می‌دانید که ما بعد از روسیه و برزیل به جام جهانی‌ صعود کردیم و این یعنی ما تیم قدرتمندی داریم. بازیکنان ما با کیفیت هستند و استعداد زیادی دارند. این کیفیت بالا خیلی می‌تواند کمک کند. برای همین من به تیم ملی خیلی اطمینان دارم. فقط می‌ماند داشتن اردو و امکانات خوب. اگر این چیزها را داشته باشیم می‌توانیم خیلی خوب خودمان را آماده حضور در رقابت‌ها کنیم.

این یکی از مسائل مورد بحث است و کی‌روش هم به خاطرش کلی شاکی است. حتماً در جریان هستی.
بله کم و بیش در جریان هستم. ببینید آماده‌سازی ما برای جام جهانی‌ خیلی مهم خواهد بود. از الان خیلی مهم است آمادگی خوبی داشته باشیم و بتوانیم برای بازی با این تیم‌های بزرگ و خوب آماده شویم. اگر اردو داشته باشیم به چیزهایی که می‌خواهیم می‌رسیم اگر نه کار برایمان خیلی سخت می‌شود. شک نکنید فدراسیون حمایت کند و چیزهایی را که تیم ملی می‌خواهد در اختیارش قرار دهد، شانس ما برای صعود خیلی بیشتر می‌شود. امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم دل مردم ایران را شاد کنیم.

فکر می‌کنی صعود ما معجزه است؟
من یادم هست در جام جهانی‌ ۲۰۱۴ تیم کاستاریکا با انگلیس، ایتالیا و اروگوئه در یک گروه بود. همه می‌گفتند وای چه گروه سختی است و انگلیس و ایتالیا به دور بعد صعود می‌کنند. در ادامه دیدیم هر دو تیم حذف شدند و کاستاریکا به همراه اروگوئه بالا رفت. فوتبال همین است. امکان دارد هر اتفاقی در زمین بیفتد. باید امید و ایمان داشته باشیم. مهمتر از همه بازی‌های دوستانه خوب و قوی است. ان‌شا‌ءالله این بازی‌ها را داشته باشیم چرا که کمک می‌کند در جام جهانی‌ موفق شویم. این هم دست فدراسیون فوتبال است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس