کد خبر 804215
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
گابریل

وزیر امور خارجه آلمان در سفر به واشنگتن با برخی مقامات آمریکایی درباره توافق هسته‌ای و برخی مسائل بین‌المللی دیگر گفت‌وگو کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از "دویچه وله آلمان"، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در واشنگتن برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران رایزنی کرده است.

وی بعد از گفتوگوهایی در کنگره آمریکا بر علاقه اروپا برای هماهنگی و همکاری با آمریکا در مسائل مختلف تاکید کرده و گفت که ما نیازمند به اتخاذ موضع مشترک در مسائل هستیم. این موفقیت هنوز کاملا به دست نیامده است.

وی در آمریکا با همتای خود و برخی از نمایندگان بلند پایه مجلس کنگره درباره مناسبات با ایران و توافق اتمی با تهران و اختلافات با کره شمالی و همچنین مناسبات تجاری بین اروپا و آمریکا گفت‌وگو کرد.

گابریل همچنین گفت که در واشنگتن انتقادهای زیادی به ایران وارد است. وی گفت برای توافق اتمی با تهران نسبتا درک زیادی وجود دارد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که با آمریکا باید در این باره صحبت شود که چه پیشنهاداتی هستند که ایران را برای مذاکره با ما تشویق می کند و هم زمان چه اقدامات تنبیهی علیه ایران باید وجود داشته باشد.

گابریل همچنین درباره اختلافات بر سر برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی نیز مناسبات بر مبنای اعتماد بین آمریکا و چین را ضروری دانسته و تاکید کرد که تنها در این صورت است که می توان فشارها بر رژیم پیونگ یانگ را حفظ کرد.

گابریل در پایان دیدار یک روزه خود از آمریکا تاکید کرد که در واشنگتن تلاش برای اتخاذ سیاست های مشترک با اروپا را می بیند. آیا در این راستا موفقیتی به دست می آید مشخص نیست. اروپاییان در مواضع خود بسیار متحد هستند و بسیار با هم هماهنگند. طبیعتا ما علاقه‌مند هستیم که آمریکا را هم با خود همراه کنیم. در این راستا همچنین در هفته آینده مذاکرات بیشتری در نشست ناتو وجود خواهد داشت.

آلمان همچنین بعد از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی روابط دیپلماتیک خود با این کشور را محدود می کند.

گابریل روز پنجشنبه بعد از دیدار با همتای آمریکایی خود اعلام کرد که در همین راستا یک دیپلمات آلمانی از پایتخت این کشور خارج می شود. البته آلمان درخواست آمریکا برای خارج کردن سفیر خود از این کشور را رد کرده است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که طبیعتا ما با همکاران اروپایی خود در این باره صحبت می کنیم که آیا این مسئله ضروری است که فشارهای دیپلماتیک بر کره شمالی را همچنان افزایش دهیم.

آمریکا بر انزوای کره شمالی تاکید دارد. اما آلمان می خواهد رشته گفت و گوها با کره شمالی را باز نگه داشته و از همه کانال ها استفاده کند تا پیشرفت هایی در مناقشات اتمی به دست آورد. البته دولت آلمان از تحریم ها علیه این کشور حمایت می کند.

آمریکا بعد از آزمایش موشکی بحث برانگیز اخیر کره شمالی از همه کشورها درخواست کرده است که مناسبات دیپلماتیک خود با کره شمالی را متوقف کنند.

البته گابریل تاکید کرد که همتای آمریکایی وی این درخواست را در مذاکرات با وی دوباره  مطرح نکرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس