کد خبر 804128
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
ظریف

وزیر خارجه گفت: اروپایی‌ها و خانم موگرینی تا الان در اعلام مواضع در قبال برجام بسیار محکم عمل کرده و مواضع خوبی اتخاذ کردند.

به گزارش مشرق،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (جمعه) در حاشیه اجلاس قلب آسیا در جمع خبرنگاران این اجلاس را تلاشی برای ایجاد اشتراک منافع و همکاری بخصوص بین کشورهای منطقه برای امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان برشمرد.

وی با بیان اینکه ایران در این پروسه فعال شرکت کرده و در این جلسه هم حضور فعالی داشتیم، عنوان کرد: بحثی که برای ما بسیار مهم است بحث مالکیت دولت افغانستان و رهبری دولت افغانستان در همه تلاش‌ها برای صلح، ثبات و پیشرفت در این کشور است و این سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بوده که در این اجلاس نیز بر آن تأکید کردیم. 

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ضرورت مبارزه با تروریسم با رهبری دولت افغانستان، ضرورت توجه به پدیده داعش در افغانستان که این روزها در حال گسترش است و توجه به سیاست‌های بسیار خطرناک داعش برای تفرقه بین اقشار مختلف مردم افغانستان و سیاست درستی که دولت افغانستان در این زمینه به کار گرفته و همینطور بحث ضرورت همکاری بین‌المللی برای مبارزه با مواد مخدر، موضوعاتی بود که در صحبت بنده در این جلسه و جلسات قبل مورد تأکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری خوب جامعه بین‌المللی بتوانیم به مردم و دولت افغانسنان کمک کرده که از این مرحله در توسعه افغانستان به سلامت عبور کنند.

وزیر خارجه درباره گفت‌وگوی دیروزش با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رم نیز گفت: اروپایی‌ها و خانم موگرینی تا الان در اعلام مواضع بسیار محکم عمل کرده و مواضع خوبی اتخاذ کردند. در اقدامات عملی در ماه‌های گذشته شاهد اقدامات گسترده‌تر اروپا در زمینه همکاری‌های بانکی، فاینانانس و ... و هفته گذشته شاهد حضور هیأت اروپا برای همکاری در زمینه هسته‌ای و در حوزه کشاورزی بودیم و امیدواریم این همکاری‌ها ادامه یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: البته روز گذشته در دیدار با خانم موگرینی توجه ویژه‌ای بر بحث سوریه کردیم و مخصوصا با توجه به اجلاس سوچی ایشان را در جریان مذاکرات در سوچی و برنامه‌هایی که برای صلح در سوریه است، قرار دادم و همین گونه در مورد صلح در منطقه و سیاست‌های خطرناک دولت عربستان در یمن و همینطور در مورد لبنان بحث کردیم .

وی درباره حمایت اروپا از مذاکرات ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه نیز عنوان کرد: ما مذاکراتمان را در سوچی در تعارض و یا در تقابل با سایر تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه نمی‌دانیم و معتقدیم روش خوبی است برای رسیدن به راه‌حل مورد قبول ما.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس