روسیه

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده که مسکو درخواست آمریکا برای قطع روابط با کره شمالی را رد کرده است.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، مسکو درخواست واشنگتن برای قطع روابط با کره شمالی را رد کرده است.

بنابراین گزارش، منابع خبری اعلام کردند که انتظار می‌رود چین نیز پاسخ مشابهی به این درخواست آمریکا بدهد.انتظار می‌رود که متعاقب این تصمیم روسیه و چین، آمریکا تحریم های یکجانبه‌ای را علیه کره شمالی اعمال کند.

پیش از این «فرانتس کلینسویچ» معاون اول کمیته امنیتی شورای فدراسیون روسیه با انتقاد از سیاست‌های غرب علیه کره شمالی تأکید کرد که روسیه ضمن حفظ روابط دیپلماتیک خود با کره شمالی بر این باور است که تحریم های نفتی علیه این کشور نباید اعمال شود.

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرده است، آمریکا آگاهانه کره شمالی را برای انجام اقداماتی نظیر آزمایش موشکی اخیر تحریک می‌کند.وی افزود، واشنگتن باید درباره نیات واقعی خود در خصوص کره شمالی توضیح دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین گفت، به نظر می‌رسد که آمریکا می‌خواهد کره شمالی آزمایشات خود را از سر بگیرد، «اقدامات اخیر آمریکا به نظر می‌رسد که با هدف تحریک کره شمالی به انجام چنین اقداماتی انجام شده است».

لاوروف افزود، سیاست آرمیکا برای افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی به منظور مجبور کردن این کشور به توقف برنامه هسته‌ای و موشکی خود کارایی ندارد و سیاست فشار و تحریم به پایان کار خود رسیده است. مسکو نگاه مثبتی به این سیاست آمریکا ندارد.

وی ادامه داد، آمریکا باید درخواست‌های خود از دیگر کشورها از جمله روسیه برای افزایش فشار بر کره شمالی را متوقف کرده و با پیونگ‌یانگ وارد مذاکره مستقیم شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: «ما مکررا تأکید کرده که فشار تحریم‌ها لزوما به پایان کار خود رسیده است و تمام قطعنامه‌های تحریم شامل درخواست‌ برای ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی می‌شود که این ضرورت به طور کامل توسط طرف آمریکایی نادیده گرفته شده است. به اعتقاد من این اشتباه بزرگی است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    2 1
    روسیه، کشور دو رو و دورنگ.....
  • محمد IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    2 1
    روسیه = شریک دزد و رفیق قافله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس