مکارم شیرازی نمایه

یکی از مراجع تقلید گفت: مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تصویب شده و در حال نوشتن آیین‌نامه هستند این مسئله در دولت قبلی مطرح شد و مورد مخالفت مراجع واقع شد و رهبر انقلاب نیز مخالفت کردند و مسکوت ماند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: سه گروه در این حدیث معرفی می‌شوند که هر یک نسبت به دیگری در جایگاه بدتری قرار دارند کسی که تنها می‌خورد و از رسیدن عطایا به دیگری مانع می‌شود و به زیردست خود اذیت می‌رساند و تنها خودش در جامعه استفاده می‌کند در حالی که باید ایجاد کار کند و به این وسیله مشکلات دیگران نیز برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: از این گروه بدتر کسی است که مردم از شرش درامان نیستند و امیدی به خیر او ندارند در حالی که انسان باید در خدمت دیگران باشد زمانی که مشکلی دارند به او مراجعه کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کسانی که برای تحصیل دنیا دین را از دست می‌دهند از این دو گروه بدتر هستند گفت: این افراد برای تأمین زندگی خود و فرزندان خود دینشان را از دست می‌دهند.

وی ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) گفت: در شرایط کنونی به وحدت مسلمان نیاز است فتنه‌ای در سوریه برپا کردند و خاموش شد ولی ویرانی‌ها ادامه دارد و فتنه‌ای در عراق را خاموش کردند ولی ویرانی‌ها ادامه دارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: اخیرا به فکر فتنه در لبنان افتادند یک نفر را در پشت پرده تحریک کردند که اختلاف ایجاد کند بنابراین در  شرایط کنونی وحدت مسلمین لازم است یکی از حلقه‌های اتصال اعتقاد به وجود حضرت مهدی(ع) است که همه مسلمانان معتقد هستند قرآن، پیامبر اکرم(ص) و حج از دیگر موارد وحدت‌بخش است.

وی با بیان اینکه این اعتقاد وجود دارد که حضرت مهدی(عج) باید ظهور و عالم را پر از عدل و داد کنند و بعد از ظلم و جور حکومت تشکیل دهند گفت: حلقه اتصال مسلمانان به هم احترام به حضرت مهدی(ع) است اربعین حسینی نیز حلقه اتصال است. باید به دنبال این باشیم که عوامل جدایی را رها کنیم و بدانید دشمن خاموش نیست.

وی با بیان اینکه مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تصویب شده و در حال نوشتن آیین‌نامه هستند گفت: این مسئله در دولت قبلی مطرح و مورد مخالفت مراجع واقع شد و رهبر انقلاب نیز مخالفت کردند و مسکوت ماند ولی دوباره با آنکه این سابقه را می‌دانند تصویب می‌کنند و می‌دانند حواشی و مفاسد در پی دارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: آیا مشکل مردم این مملکت عدم حضور بانوان در مجالس ورزشی است یا مشکل مردم مشکل نان است که زمزمه گرانی آن بلند شده است؟

وی عنوان کرد: مشکل مردم مشکل بانک‌ها است که مردم را بیچاره کردند؛ مشکل مردم بناهای فرسوده‌ای است که در سراسر مملکت است یک زلزله خسارت و تلفات به همراه دارد مردم مشکل بیکاری جوانان و تعطیل شدن کارخانه‌ها را دارند.

این مرجع تقلید یادآور شد: آیین‌نامه برای نان، بیکاری، بناهای فرسوده و بانک‌ها بنویسید با آنکه می‌دانند سابقه و آینده این مسئله چیست نمی‌دانم چرا بیراهه می‌روند.

منبع: خبرگزاری بسیج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • طاهره IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    11 36
    واقعا مشکل کشور ما ورود خانم ها به ورزشگاه نیست این همه بدبختی رو ول کردند چسبیدند به یه چیز بیخود تا حالا حرفتیم استادیوم جی رو از دست دادیم مردم پسرهاشون رو هم جرات نمیکنند بفرستند اونجا حالا دخترها میخواهند بروند؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
      4 4
      از برکات افسادات است !
  • انقلابی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    12 9
    ایت الله عزیز من هم موافقم که مشکل کشور ما خیلی حادتر از ورود زنان به ورزشگاه هستش اما واقعا دیگه نمیشه جلوشو گرفت تا حالا عربستان رو مثال میزدیم که اونجا هم ممنوعه دیگه اونجام ازاد شد.....
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
      3 6
      یعنی مرجع تقلید شما محمد بن سلمان است؟
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    2 5
    احسنت
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    7 7
    زنه میخواد بره ورزشگاه آقایان چی رو ببینه؟ مگه خود زنان ورزش ندارند؟ دنبال چی میگردن؟
  • یک اصلاح طلب IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    1 6
    به نطر من باید زنها برن ورزشگاه مردان رو ببین و مردها هم بزن ورزش زنها رو ببینند. اونوقت میشیم پیشرفته و صنعتی و مرکز علم و تکنولوژی جهان . کلا فحشا و طلاق عامل پیشرفت بشره
  • سعید IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    6 6
    من نه حزب اللهی هستم نه مومن اما این مبحث را به نفع مذهبی ها تایید میکنم. چرا زنه میخواد حضوری بره باشگاه مردان. آیا همین زنها خوششون میاد شوهرشون بره استخر زنها و باشگاه زنها
  • سعید IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    3 2
    نه تور و خدا غلط گفتم؟ واقعیت رو گفتم دیگه . اگر اشتباه هست بگید
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
      3 3
      بله اشتباه گفتید. کسی نگفت خانمها بروند استخر آقایان یا باشگاه آقایان. ورزشگاه و تماشای یک مسابقه ورزشی از دور یک تفریح سالم است کسی هم انجا لخت نیست
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
      2 2
      نه. درست گفتی. درد همین است که اتفاقا زنان به مسابقات ورزشی خودشان نمی روند.
  • DE ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    2 2
    واقعا درست فرمودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس