ترامپ نمایه

در حالی که کره شمالی به تازگی یک فروند موشک بالستیک قاره پیما شلیک کرده است، کشورهای مختلف نسبت به این اقدام پیونگ یانگ واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رئیس ستاد ارتش کره جنوبی تاکید کرده است که کره‌شمالی یک فروند موشک بالیستیک شلیک کرده است. این موشک از منطقه پیونگ‌سانگ در جنوب استان پیونگان به سمت شرق پرتاب شده است.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در واکنش به شلیک موشک کره شمالی خواستار اتخاذ تدابیر جدیدی برای متوقف کردن برنامه های تسلیحاتی پیونگ یانگ شده است.

وی ضمن محکوم کردن شدید شلیک موشک کره شمالی، تاکید کرد: جامعه بین المللی باید اقدامات تازه ای را اتخاذ کنند تا کره شمالی را برای متوقف کردن توسعه و تولید سلاح های هسته‌ای تحت فشار قرار دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر اجرای همه تحریم های فعلی سازمان ملل، جامعه بین المللی باید تدابیر بیشتری را اتخاذ کند تا امنیت دریانوردی گسترش یابد.

تیلرسون گفت: آمریکا و کانادا نشست وزرای خارجه کشورهای سازمان ملل را برگزار خواهند کرد و قرار است ژاپن، کره جنوبی و سایر کشورهایی که از اقدامات کره شمالی آسیب دیده اند، در این نشست شرکت کرده و درباره نحوه مقابله جامعه جهانی با تهدید کره شمالی علیه صلح بین المللی مذاکره کنند.

این در شرایطی است که وزیر خارجه کانادا تاکید کرده است که این نشست پس از کریسمس برگزار خواهد شد.

کارشناسان می‌گویند این موشک تازه شلیک‌شده کره‌شمالی احتمالا قاره‌پیما بوده است که توان پیمودن مسیری طولانی‌تر از تمامی موشک‌های آزمایش‌شده پیشین را دارد و به‌راحتی می‌تواند به ساحل شرقی ایالات متحده برسد.

درخواست آمریکا برای تشکیل جلسه شورای امنیت

دیپلمات ها اعلام کردند که ایالات متحده و ژاپن از شورای امنیت سازمان ملل خواسته اند تا امروز چهارشنبه نشستی را برگزار کند و درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

کره شمالی از سال 2006 میلادی تاکنون به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای اش با تحریم های شورای امنیت روبرو شده است. چین و روسیه معمولا انجام آزمایش های موشکی دوربرد یا یک سلاح هسته ای را عاملی برای وضع تحریم های جدید علیه کره شمالی ارزیابی کرده اند.

ناتو: شلیک موشک کره شمالی موجب تضعیف امنیت بین‌المللی می‌شود

ناتو روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای به آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد و اعلام کرد: شلیک موشک کره شمالی موجب تضعیف امنیت منطقه ای و بین المللی می شود.

ناتو د ر این بیانیه افزود: کره شمالی باید به مذاکرات معتبر با جامعه بین المللی بازگردد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو تاکید کرد: من قویا آزمایش جدید موشکی کره شمالی را محکوم می کنم. این اقدام بار دیگر نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است و به امنیت منطقه ای و بین المللی لطمه وارد می کند.

اتحادیه اروپا: شلیک موشک کره شمالی نقض غیرقابل قبول تعهدات است

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در واکنش به شلیک موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی تاکید کرد: شلیک موشک کره شمالی نقض مکرر و غیرقابل قبول تعهدات بین المللی این کشور به شمار می رود.

وی در ادامه تصریح کرد: این شلیک نشانگر یک رفتار تحریک آمیز جدی دیگر است و یک تهدید بزرگ و جدی علیه امنیت بین المللی است.

توافق ترامپ و آبه برای تقویت قدرت بازدارندگی در برابر کره شمالی

سخنگوی دولت ژاپن تاکید کرده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن توافق کرده اند تا واکنش خود به برنامه موشکی کره شمالی را ارتقا دهند و از چین نیز خواسته اند تا برای مهار کره شمالی اقدامات بیشتری را انجام دهد.

سخنگوی دولت ژاپن تصریح کرد: رهبران آمریکا و ژاپن در گفتگوی تلفنی موافقت کردند تا قابلیت های بازدارنده مشترک علیه تهدید کره شمالی را تقویت کنند. ترامپ و آبه همچنین توافق کردند که چین باید نقش فعالتری را برای مقابله با کره شمالی ایفا کند. البته رهبران آمریکا و ژاپن درباره گزینه های نظامی علیه کره شمالی رایزنی نکرده اند.

رئیس جمهور کره جنوبی: قابلیت‌های موشکی کره شمالی پیشرفت داشته است

رئیس جمهور کره جنوبی نیز در سخنانی گفت: به نظر می رسد فناوری موشکی کره شمالی پیشرفت یافته است.

مون جائه این امروز چهارشنبه در واکنش به شلیک موشک جدید کره شمالی، تاکید کرد: ظاهرا فناوری تولید موشک کره شمالی ارتقا یافته است.

دفتر رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرده است که مون جائه این در گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را بیان کرده است. دو طرف توافق کردند تا درباره تدابیر لازم برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز کره شمالی، مذاکرات بیشتری داشته باشند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس