کد خبر 803377
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰
 آدم‌ربا

چهار مأمور قلابی که به اتهام آدم‌ربایی و سرقت دستگیر شده بودند روز گذشته محاکمه شدند.

به گزارش مشرق، سال ۹۵، مرد جوانی به نام یحیی با مراجعه به اداره پلیس ورامین از سه مرد مأمورنما به اتهام آدم‌ربایی و سرقت شکایت کرد. او در طرح شکایتش گفت: «روز گذشته کنار خیابانی منتظر تاکسی بودم که خودروی پرایدی توقف کرد. به جز راننده سه مرد دیگر سوار بودند.

آنها خودشان را پلیس مخفی معرفی کردند و از من خواستند سوار ماشین شوم. درخواست کارت شناسایی کردم، اما وقتی مقاومت مرا دیدند یک گونی روی سرم انداختند و مرا به زور سوار ماشین کردند.‌» شاکی در ادامه گفت: «آنها بعد از طی مسافتی مرا به یک دامداری در قرچک ورامین بردند و ۶۰‌میلیون پول نقدی که همراه داشتم را به زور گرفتند و سپس رهایم کردند.‌»

با ثبت این اطلاعات مأموران در تحقیقات خود با در دست داشتن شماره پلاک خودروی سارقان توانستند سه نفر از آنها را شناسایی و بازداشت کنند، اما یکی از آنها متواری بود. سارقان با قبول اتهامشان روانه زندان شدند، اما در حالیکه پرونده هنوز در دادسرا قرار داشت توانستند با پرداخت ۳۰میلیون تومان و رد مال رضایت شاکی را جلب کنند.  

به این ترتیب پرونده جهت رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و روز گذشته روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی کیخواه قرار گرفت. در جلسه رسیدگی، شاکی حضور نداشت بنابراین یکی از متهمان در جایگاه قرار گرفت و گفت: «آدم‌ربایی را قبول ندارم اما سرقت را قبول دارم.»

متهم در شرح ماجرا گفت: «مدتی قبل شاکی را شناسایی کرده بودم و می‌دانستم روز حادثه پول نقد همراه دارد به همین دلیل به سه نفر از دوستانم پیشنهاد دادم و آنها قبول کردند در سرقت همراهم باشند.

آن روز برای اجرای نقشه خودمان را مأمور معرفی کردیم و شاکی را با زور سوار خودروی‌مان کردیم. سپس او را به دامداری یکی از دوستانم بردیم. شاکی وقتی متوجه شد پای پلیس و مأمور پلیس درمیان نیست از ترس هرچه پول نقد داشت به ما تحویل داد. ما هم فقط او را تهدید کردیم اما آسیبی به او نرسانیدم.‌»

متهم در آخر گفت: «بعد از دستگیری همه ما از اشتباهمان پشیمان شدیم و با پرداخت ۳۰میلیون تومان رضایت شاکی را گرفتیم. همچنین ۶۰ میلیون تومان پول نقدی که از او گرفته بودیم را نیز برگرداندیم. حالا از هیئت قضایی تقاضا داریم ما را ببخشد و در مجازاتمان تخفیف قائل شود.‌»

در ادامه دیگر متهمان نیز با تأیید حرف‌های نوید از خودشان دفاع کردند. 

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس