کد خبر 803370
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۵
آدم ربایی

جوان نخبه که موفق به ساخت دستگاه هک کردن ریموت‌های در بازکن شده بود، بعد از انتشار خبر موفقیتش در صفحه اینستاگرامش از سوی چهار سارق سابقه‌دار منزل تهدید و سپس ربوده شد.

به گزارش مشرق، عاملان حادثه بعد از سرقت دستگاه‌اختراع شده، نخبه جوان را رها کردند، اما با طرح شکایت از سوی پسر جوان به دام پلیس افتادند. 

چندی قبل پسر ۱۹‌ساله‌ای به اداره پلیس رفت و از چهار آدم‌ربا شکایت کرد. او در توضیح ماجرا گفت: من دانشجوی رشته مهندسی برق یکی از دانشگاه‌های دولتی تهران هستم. قبل از ورود به دانشگاه روی چند پروژه الکترونیکی کار کردم و الان هم کارگاه کوچکی برای کارهای تحقیقاتی‌ام در جنوب تهران دارم.

چندین دستگاه الکترونیکی اختراع کردم و به ثبت رساندم و آخرین اختراعم دستگاه هکری بود که با آن رمز دستگاه‌های ریموت در باز کن را هک می‌کند به طوریکه پس از یک‌بار باز یا بستن در ریموت دار، دستگاه من رمز آن را به صورت فرکانس دریافت و ذخیره می‌کند و پس از آن دستگاه من قادر است در را به راحتی باز یا بسته کند. پس از اختراع این دستگاه برای ثبت آن اقدام کردم و از آنجایی که دوست داشتم دوستان و بستگانم در جریان اختراعم قرار بگیرند عکس و مشخصات آن را همانند دیگر اختراعاتم در اینستاگرام و تلگرام منتشر کردم.

تعداد زیادی از فالورهایم مرا تشویق کردند و در این مدت هم افرادی به عنوان خریدار با من تماس گرفتند، اما به همه آنها اعلام کردم که قصد فروش دستگاه را ندارم چون برای من ارزش معنوی آن بالاتر از ارزش مادی بود. مدتی گذشت تا اینکه فردی که خودش را کیوان معرفی می‌کرد با من تماس گرفت و اصرار داشت دستگاه را به او بفروشم، اما من حاضر به فروش دستگاهم نشدم.

او هر روز چند بار تماس می‌گرفت و اصرار می‌کرد و در نهایت هم تهدید به مرگ کرد و گفت اگر دستگاهم را به او نفروشم اتفاق بدی در انتظارم است. وقتی موضوع را به پدرم گفتم نگران شد و محل زندگی‌مان را مجهز به دوربین‌های مداربسته کرد تا همه چیز تحت کنترل باشد. 

     

ربودن مخترع جوان از داخل پارکینگ خانه‌اش 

وی ادامه داد: ساعت ۹ صبح امروز وقتی از پارکینگ‌خانه‌مان خارج شدم مرد جوانی در حالی که اسلحه کلت کمری در دست داشت به شیشه خودروام زد و خودش را مأمور پلیس معرفی کرد. او با تهدید اسلحه مرا سوار خودروی پژو پارسی کرد که راننده آن آماده حرکت بود. راننده شروع به حرکت کرد و پشت سر ما هم یک خودروی پراید با دو سرنشین، خودروی ما را اسکورت می‌کرد. لحظاتی بعد آنها در خیابان خلوتی نگه داشتند و مرد مسلح به من گفت که همان خریدار دستگاه است.

او تهدید کرد اگر دستگاه را به آنها تحویل ندهم مرا می‌کشند. در چنین شرایطی مجبور شدم با آنها همکاری کنم و برای تحویل دستگاه به طرف کارگاهم به راه افتادیم که در میانه راه متوجه شدم کلید کارگاه در خانه جا مانده است. بنابراین همگی دوباره به خانه ما برگشتیم. مرد مسلح در حالی که اسلحه را پشت من قرار داده بود همراه من به داخل ساختمان آمد و جلو در آپارتمان منتظر من ماند.

او تهدید کرد اگر موضوع را به خانواده‌ام بگویم یا قصد فرار داشته باشم مادرم را با اسلحه به قتل می‌رساند و من هم از ترس به مادرم گفتم که کتاب درسی‌ام را خانه جا گذاشته‌ام و همراه دوستم از دانشگاه به خانه برگشتم تا کتابم را بردارم. کلید را برداشتم و همگی با خودرو به طرف کارگاه رفتیم. داخل کارگاه دستگاه را تحویل آنها دادم. 

   

شناسایی سارقان آدم‌ربا 

پس از طرح شکایت پرونده به دستور قاضی آرش سیفی، بازپرس شعبه چهار دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی و دستگیری مردان آدم‌ربا در اختیار تیم زبده‌ای از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران در نخستین گام دوربین‌های مداربسته محل حادثه را بررسی کردند. دوربین‌ها چهره چهار سارق سابقه دار را ثبت کرده بودند که دو نفر از آنها مسلح به کلت کمری بودند.

در ادامه مأموران تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری آدم‌ربایان آغاز کردند تا اینکه روز یک‌شنبه کارآگاهان مخفیگاه چهار سارق سابقه دار به نام‌های اردلان، اردشیر، فیروز و ایرج را در حوالی کرج شناسایی و در عملیاتی همه اعضای این باند را دستگیر کردند. 

    

اعتراف متهمان به آدم‌ربایی و سرقت از منازل 

متهمان پس از دستگیری در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند. اردلان ۲۷ ساله در بازجویی‌ها گفت: ما همگی سارق منزل هستیم و سابقه‌های متعددی در پرونده‌هایمان ثبت شده است. مدتی قبل در اینستاگرام متوجه شدیم پسر جوانی دستگاه هک ریموت در بازکن اختراع کرده است. از آنجایی که یکی از موانع سرقت از منازل درهای ریموت دار بود به این فکر افتادیم دستگاه پسر مخترع را به بخریم و با هک کردن ریموت درهای خانه‌ها، انبارها و مغازه را به راحتی سرقت کنیم.

به همین دلیل به او پیشنهاد دادیم دستگاه او را به مبلغ ۵۰۰‌میلیون تومان می‌خریم، اما او قبول نکرد. سپس او را تهدید به مرگ کردیم، اما باز هم فایده‌ای نداشت تا اینکه محل زندگی‌اش را شناسایی کردیم و او را ربودیم و دستگاهش را به زور گرفتیم. ما در این مدت با دستگاه او به چند منزل دستبرد زدیم، اما خیلی زود شناسایی و دستگیر شدیم. 

پسر مخترع پس از دستگیر آدم‌ربایان گفت: وقتی آنها دستگاه مرا سرقت کردند دستگاه دیگری اختراع کردم که دستگاه هک را فیلتر می‌کرد. 

متهمان در ادامه به دستور قاضی آرش سیفی برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس