کد خبر 803356
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰
قتل

درگیری چند راننده کامیون که در پی کینه‌ای دو ساله با «چشم غره‌های» طرفین از اصفهان آغاز شده بود، در سبزوار به قتل گره خورد.

به گزارش مشرق، درگیری چند راننده کامیون که در پی کینه‌ای دو ساله با «چشم غره‌های» طرفین از اصفهان آغاز شده بود، در سبزوار به قتل گره خورد و در مشهد با حلقه های آهنین قانون متوقف شد.

در پی وقوع نزاعی خونین که بین پنج نفر از رانندگان کامیون به دلیل کینه ای قدیمی در نزدیکی سبزوار رخ داد، یکی از رانندگان با ضربات چاقو به قتل رسید و فرد دیگری نیز به شدت مجروح شد.

این حادثه عصر دوشنبه گذشته در فاصله ۱۵ کیلومتری جاده سبزوار-روداب هنگامی اتفاق افتاد که رانندگان اهل یکی از روستاهای اطراف اصفهان که خصومت قبلی داشتند به طور ناگهانی با یکدیگر روبه رو شدند و مانند گذشته به هم «چشم غره» رفتند اما این بار تنها «چشم غره ها» کارساز نشد و در یک لحظه یکی از رانندگان که جوانی ۳۰ ساله است، چاقویی را از داخل جعبه کامیون بیرون کشید. وقتی برق تیغه چاقو در آسمان تاریک درخشید که دیگر نزاعی خونین بین دو راننده از یک سو و سه راننده دیگر کامیون از سویی دیگر آغاز شده بود.

نزاع رانندگان در حالی ادامه یافت که تیغه چاقو چندبار بر پیکر دو راننده وارد آمد و آن ها خون آلود نقش بر زمین شدند.سه نفر از رانندگان که با یکدیگر برادر هستند با مشاهده صحنه هولناک خونین نزاع، سوار بر کامیون از محل گریختند و به سمت نیشابور حرکت کردند. در این هنگام بود که رانندگان دیگر با اورژانس و پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و بدین ترتیب با انتقال مجروحان این حادثه تلخ به مرکز درمانی، تحقیقات در این باره آغاز شد اما عاملان اصلی نزاع به مکان نامعلومی گریخته بودند. 

دقایقی بعد خبر مرگ یکی از مجروحان این حادثه در بی سیم های پلیس سبزوار پیچید و این گونه پرونده ای جنایی در مقابل پلیس گشوده شد.

در حالی که بررسی های کارآگاهان با صدور دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت هولناک در سبزوار آغاز شده بود، سه برادر با حالتی مضطرب وارد یکی از پارکینگ های نیشابور شدند آنان که احتمال می دادند، تردد با کامیون ممکن است آن ها را به دام پلیس بیندازد، خودروهای سنگین را در پارکینگ گذاشتند و با اجاره کردن یک دستگاه خودروی سواری به سمت مشهد متواری شدند اما عذاب وجدان رهایشان نمی کرد و می دانستند که بالاخره در چنگ قانون گرفتار خواهند شد.

 دقایق به کندی سپری می شد تا این که یکی از متهمان فراری، با خواهرش تماس گرفت و با شنیدن خبر مرگ راننده، گوشی تلفن در دستش خشک شد.

 اگرچه بر چهره هر سه برادر، آثار ندامت و پشیمانی نقش بسته بود ولی دیگر چاره ای جز تسلیم نداشتند. این گونه بود که صبح روز گذشته سه برادر مذکور، وارد کلانتری شهید نواب صفوی مشهد شدند و از وقوع نزاعی مرگبار در سبزوار سخن گفتند.

 افسر نگهبان کلانتری بلافاصله با شنیدن اظهارات آنان، موضوع را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد گزارش کرد و بدین ترتیب با حضور قاضی کاظم میرزایی در مقر انتظامی، تحقیقات در این باره آغاز شد. استعلام از پلیس سبزوار نیز نشان می داد که حادثه مرگبار در جاده حارث‌آباد  رخ داده است. 

یکی از متهمان که  مدعی بود ضربات چاقو را بر پیکر دو راننده دیگر فرود آورده است در بازجویی های مقدماتی به قاضی میرزایی گفت: در یکی از روستاهای اطراف اصفهان با مجروحان حادثه کنار هم زندگی می کردیم ولی حدود دو سال قبل آن ها پدرم را برسر موضوعی بی اهمیت کتک زدند که کار به دادسرا کشید. 

آن زمان با آن که پدرم گذشت کرد و رضایت داد ولی ما هر وقت یکدیگر را می دیدیم یا به طور اتفاقی با هم برخورد می کردیم، «چشم غره هایمان» شروع می شد و با حالتی خشمناک به همدیگر می نگریستیم. با این وجود هیچ وقت درگیری بین ما رخ نداد تا این که ما سه برادر که راننده کامیون هستیم با دو دستگاه خودروی سنگین، باری را به سبزوار آوردیم تا در یک شرکت حمل و نقل تخلیه کنیم از این طرف هم قرار بود خاک معدنی برای نایین بارگیری کنیم اما وقتی به نزدیکی شرکت مذکور رسیدیم ناگهان طرف های مقابل را  دیدیم که آن ها هم باری را برای سبزوار آورده بودنددر یک لحظه نفهمیدم با یک «چشم غره» چگونه شد که آن دو نفر به سمت ما هجوم آوردند و من هم چاقو را از داخل جعبه کامیون برداشتم و هر دو نفر را مجروح کردم. 

«ح» ادامه داد: وقتی فهمیدم که راننده کامیون در مرکز درمانی سبزوار جان خود را از دست داده، متوجه شدم که دیگر همه چیز تمام شده است چرا که آن ها با این کینه قدیمی دیگر اهل رضایت نیستند و من هم باید قصاص بشوم!

در پی اعترافات صریح متهمان و با صدور دستور بازداشت موقت از سوی قاضی کاظم میرزایی،آنان روانه زندان شدند تا تحقیقات بیشتر درباره این جنایت هولناک در محل وقوع جرم ادامه یابد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    5 1
    چرا عاقل کندکاری که باز آرد پشیمانی. چندخانواده داغدار کردی و زندگی خودت هم تباه شد و آخرت هم که دیگه با خداست
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    3 7
    اصفهانیاکه اهل اینکارا نبودن .چطورشد ?
  • سینا IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    5 5
    اصفهان پایتخت فرهنگی ایران.
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
      1 1
      پایتخت فرهنگ شهر اصفهانه نه روستا های اطراف شهر اصفهان از خور و بیابانک تا اطراف شهر کرد روستا های اطراف اصفهانه که لزوما اصفهانی هم نیستن و لهجه و گویش اصفهانی هم ندارند
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    2 0
    کینه خیلی بده دل شکستن منجر به قتل میشه
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
      2 0
      این حرف شمادوست عزیز حرف مهمی است متاسفانه مردان بخصوص درجامعه ماحریص جاه طلب وبسیارگزنده رفتارمیکنند درتمام زندگیم که خودم راشناختم گذشت کردم آنقدرگذشت که مرا آدمی ترسوپنداشتند بااین وجود درک میکردم رذایل اخلاقی را جوابی غیرازاین نیست اماامروزه نقش بزرکترهاوکدخدامنشی هاهم کمرنگ وحتی رسمی تحقیرشده وغیرمتمدانه معرفی میکنند اماجایگزینی هم برای آن پیشنهاد نمیشود ویاممکن وکارانیست . تکبرو زبان درازی مردانی که به تایید خانمش ویاجامعه محتاج است هم درمانی ندارد . این همه اتفاقات تلخ درکشور حاکی از فقدان اخلاق است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس