کد خبر 803166
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
محسنی اژه ای

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص دستگیری شهردار طالقان گفت: در شهر طالقان نه اعضای شورا و نه شهردار دستگیر نشدند اما در نظرآباد تعدادی دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه صد و بیست‌ و یکمین نشست خبری خود درخصوص تماس های مردمی از طریق تلفن گویاگفت:  همچنان تعداد تماس های شهروندان بالاست، برخی انتقاد و برخی پیشنهاد دارند.

وی افزود: در طول آبان ماه بیش از ١٣٦ هزار تماس از طریق تلفن و وب داشتیم که بیشتر مربوط به مسایل خانواده بوده است.

اژه‌ای در خصوص دستگیری شهردار طالقان گفت: در مورد طالقان نه اعضای شورا نه شهردار دستگیر نشدند اما در نظرآباد تعدادی دستگیر شدند پرونده کیفرخواست خورده و به دادگاه رفته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده کاسپین گفت: بحث الان تعاونی هایی است که منحل شدند و بعدا کاسپین تاسیس شد که امورات آنها را دنیال کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی از مدیران آن تعاونی ها بازداشت شدند و هنوز بازداشت هستند مثل فرشتگان.

اژه‌ای گفت: در پرونده کاسپین شناسایی و کارشناسی اموال در دادسرا در حال پیگیری است اما بخش بعدی قضیه، تعیین تکلیف سپرده گذاران است که با کمک دولت، مجلس و بانک مرکزی، طی نشستی که بین سران قوا بوده، تصمیماتی گرفته شد تا با توجه به اموال شناسایی شده که در حال ارزیابی و کارشناسی است.

وی گفت: بانک مرکزی خط اعتباری را در اختیار برخی بانک ها و موسسات قرار دهد تا آنها بتوانند بخشی از سپرده سپرده گذاران را بدهند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بر این اساس، قرار شده تا 200 میلیون به سپرده گذاران کاسپین و در مورد افضل توس، البرز ایرانیان و وحدت هم فعلا تا 100 میلیون پرداخت شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس