عفو بین الملل

سازمان عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان یمن در حملات ائتلاف سعودی، از یونان خواسته «فورا فروش و تحویل تجهیزات نظامی به عربستان سعودی را لغو کند».

به گزارش مشرق، در ادامه هشدارهای بین‌المللی درباره وضعیت ناگوار غیرنظامیان یمنی، حالا یک نهاد بین‌المللی حقوق بشری از یونان خواسته، فورا به فروش و تحویل سلاح به عربستان سعودی پایان دهد.

بنا بر توافق فروش تسلیحاتی که بین عربستان سعودی و یونان بسته شده، بنا بر آن است که آتن 300 هزار گلوله توپ به عربستان سعودی بفروشد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس قرارداد فوق، انتقاد سازمان «عفو بین‌الملل» را به دنبال داشته و این نهاد حقوق بشری، خواستار لغو این توافق شده است.

عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی شدید درباره «خطر واقعی» استفاده از این گلوله‌های توپ علیه غیرنظامیان یمنی، از یونان یک درخواست فوری مطرح کرده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: «عفو بین‌الملل از یونان می‌خواهد فورا فروش و تحویل تجیهزات نظامی به عربستان سعودی را لغو کند و از تایید ارسال هر گونه تسلیحات، مهمات و مواد جنگی متعارف در جنگ یمن امتناع کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    4 0
    زورش به یونان بدبخت میرسه، اگه راست میگن جلوی فرانسه، بریتانیا و آمریکا رو بگیرن.
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
      3 0
      زورشون به بقیه نمیرسه شما خودشو ناراحت نکن
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    3 0
    قدرتمند تر از یونان نبود بهش اسلحه داده باشه؟ یعنی الان تجهیزات نظامی عربستان ساخت یونانه دیگه؟یعنی صنعتی تر از یونان نبود به این اسلحه داده باشه مثلا اف 15 و بمب و پاتریوت و تورنادو یوروفایتر و آپاچی و آبرامز و همر و ...ساخت یونان تنهاست ... خودشونو مسخره کردن با این حق و حقوق و قانونشون....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس