مسکن مهر

به نظر می‌رسد دولتمردان تدبیر در کنار حامیان رسانه‌ای اصلاح‌طلب خود، که مسؤولیت مدیریت بحران را دارند، خود به تشویش اذهان عمومی مبادرت می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - صبح امروز خبری توسط ایلنا منتشر شد با این عنوان که "کشته‌های مسکن مهر به ۱۰۰ نفر رسید".

در این مصاحبه "مجتبی نیک کردار"، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه تعداد تلفات مسکن مهر، چه تعداد بوده است، می‌گوید:

در شهر اسلام آباد دو بلوک از ساختمان مسکن مهر آسیب دید ولی تلفاتی نداشتیم ولی در شهر سرپل، دو مجتمع کنار هم، هر دو عنوان مسکن مهر داشتند، یکی مجتمع مسکن مهر شهید شیرودی که ۶ طبقه بود و یه مسکن مهر خودمالک 4 طبقه که در کنار این مسکن مهر ۶ طبقه‌ای بود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه می‌گوید: این مجموعه مسکن مهر خودمالک به طور کامل فرو ریخت و حدود ۱۰۰ نفر آن طوری که مردم می گویند و آمار تقریبی داریم، تلفات و کشته داده‌ایم.

نیک کردار در انتها با تأکید بر همین اظهار نظر می‌گوید: دقیقاً؛ چهارصد نفر و خرده‌ای تلفات داشته‌ایم که حدود ۱۰۰ نفر برای این مسکن مهر خود مالک، بوده است.

فیلم اظهارات نیک کردار درباره تلفات در مسکن مهر

بعد از انتشار این خبر در کانال‌ها و رسانه‌های خبری، آقای مسؤول بار دیگر در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که من چنین حرفی نزدم و اظهارات من تحریف شده است.

نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در حاشیه نشست ستاد بحران سرپل ذهاب گفت:

سخنان من تحریف شده است. من تعداد کشته‌ها در منازل خودمالکی اطراف مسکن مهر را اعلام کردم نه کشته‌های مسکن مهر را.

این اظهار نظر در حالی است که چند روز پیش، مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تعداد کشته‌ها و مصدومین در مسکن مهر استان کرمانشاه پس از زلزله بیش از ۷ ریشتری اخیر گفت:  تاکنون تعداد فوتی‌ها در واحدهای مسکن مهر ۲ نفر اعلام شده است.

عبدالرضا غفوری با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع زلزله تمام واحدهای مسکن مهر تخلیه شدند، اظهار داشت: خوشبختانه در این واحدها و مجتمع‌های مسکن مهر شاهد ریزش به این معنا که سقف بر روی ساختنمان آوار شود، نبودیم.

حال باید این سؤال را پرسید این دولتمردان تدبیر، چگونه و با چه اعتماد به نفسی این چنین دروغگویی می کنند و اذهان میلیون‌ها ایرانی که در مسکن‌های مهر در حال زندگی کردن هستند را مشوش می‌کنند؟

مگر می‌شود کسی به این صراحت صحبت کند و بعد از چند ساعت با وجود انتشار فیلم مصاحبه به صراحت بگوید که من نگفتم و اظهاراتم تحریف شده است؟

به نظر می‌رسد دولتی‌ها و حامیان رسانه‌ای اصلاح طلبش، در کنار سیاست بازی با زندگی مردم، اتاق جنگ روانی را هم برای بازی با افکار عمومی به راه انداخته‌اند.

این دروغگویی مقامات مسوول در حالی است که معاون اول روحانی نیز در اولین صبح بعد از حادثه زلزله در کرمانشاه، ادعایی مطرح کرد که هیچ انطباقی بر واقعیت نداشت.

جهانگیری با ابراز تأسف از این‌که بیشتر خانه‌های تخریب‌شده در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه متعلق به ساختمان‌های مسکن مهر بوده است از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با دقت این موضوع که چرا خانه‌های نوساز تا این حد آسیب‌پذیر بوده‌اند را بررسی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سعید IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    119 4
    بهشت بر افراد دروغگو حرام است . و رسوایی و بد عاقبتی در انتظار این افراد است
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    66 2
    حالا اگه 1000خانواده مسکن مهر تو یه شهر از خونه هاشون بیان بیرون به دولت بگن ی فکر به حال مابکن اینجا ایمن نیس به نظر شما جهانگیری چی میگه؟؟
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      33 0
      میگه به من چه ..
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    63 3
    چرا این اظهارات کذب پیگیری قضایی نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    64 10
    دولت سياسي كار كذاب!
  • سروش IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    67 5
    مگه دولت مردان تا حالا راست گفته اند!!! که در مورد مسکن مهر هم راست بگویند اون از برجامشان که فرجام انرژی هسته ای را دیدیم این از پرواز جتهای خریداری شده که چه سلفی هایی با مال فرانسه نگرفتند آن سلفی و طنز و دلقک بازی در مجلس به خاطر پیرزن اروپایی کدامش راست بوده؟ اعمال شنیع و دور از انتظار مردم راست بوده ولی کارهایی ادعایی برای مردم نگوییم همه اش تا بیشتر از انتظار جامعه دروغ بوده.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    57 2
    ایا اگر شما این مسکن مهر را می ساختید و اتفاقی پیش می امد چه می گفتیدایا شما مردم را در طول این مدت صاحب خانه کردید
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    61 0
    فقط و فقط و فقط موندم چرا در مورد بیمارستانی که باید حافظ جان انسان های ناتوان باشد، چیزی نمی گویند؟!!!( درست مانند قضیه مرغ و دلار و هیاهوهای این افراد ناصادق و اینکه الان دم بر نمی آورند از گرونی و کاریکاتورهای آنچنانی نمیکشند) مطمئن باشید اگر این اتفاق در دولتی غیر همسو با اصلاح طلبان رخ میداد، دنیا رو روی سر بقیه خراب میکردند!
    • عبدالرضا IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      16 0
      باسلام واقعا فقط دولت قبل میکوبند
  • مرتضیsk RO ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    43 0
    در واقع در حادثه پلاسکو دیدیم چگونه به هر بهونه ایی همین عزیزان به هرجایی توانستن مثل نظام و شهرداری وسپاه حمله کردن ، اما اکنون که خودشان مسئول هستن برای جلوگیری ازهرگونه انتقادی نسبت به توان دولت در کمک به زلزله زدگان یا ترمیم بافتهای فرسوده شهری و روستایی قبل از زلزله ، شروع به دروغ پراکنی و حاشیه سازی هماهنگ! نمودن.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    30 0
    چرا؟ چون دولت راستگویان هستند
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    24 0
    ثابت شده وقتی آدم دروغ میگه سرو چشمانش را به سمت چپ بدن میبره اینجاهم ازاول تاآخر چپ ..چپ چپ شایدم اینهارو ازروی همین دروغ گفتن وبچپ مایل شدن بذاریم چپ بهتر معرفی شدن خدمتت حضار !
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    28 46
    مسکن مهر کاملا مستحکم و پابرجاست هیچ آمار تلفاتی نداشته اون دو نفری هم که به قول مشرق "فوت شده اند" هم بر اثر آسیب زلزله نبوده بلکه علت مرگ چیز دیگری بوده احتمالا سکته بوده! به حدی این ساختمونا محکم بودن که دانشمندان نظامی جهان دارن تحقیق میکنن تا از نقشه و مصالحش سر در بیارن تا برای پناهگاه های نظامی ازشون استفاده ببرن
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      22 8
      لعنت به کسی که حرف حق نمیپذیزه خب مشرق که این امار از خودش در نیاورده کاملا مستند و حساب شده گفته خدایی تا کی حقد و کینه و ...؟ چرا حرف حق رو قبول نمیکنید نکنه تاثیر چیزی باشه ؟
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      11 19
      خدا بهت عمر بده که مشرق را شستی و پهن کردی روی بند.
    • همایون IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
      21 5
      دلقک نویس خوبی هستی ! سعی کن تو مجلات فکاهی بیشتر بنویسی !
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
      22 5
      داداش اونا ابتدا دارن رو اون بیمارستانه تحقیق میکنن که بمب سنگرشکن هم کاریش نمیکنه
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
      15 5
      چرا داری خودتو به نفهمی میزنی ؟؟؟ چرا واقعیت رو نمیبینی ؟؟؟
  • عبدالرضا IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    22 6
    باسلام ساختمان مهری که با هفت ریشتر ستون هاش نشکسته دیواره همه ریخته درست چرا فقط مسکن مهر میگن این دولت تا حالا چند نفر خانه دار کرده احمدی نژاد کشور را حداقل ده سال جلو انداخت چقدر در بارش کاریکاتور درست کردند به من چیزی نرسید ولی خیلی چیزا رو درست کرد جاده کارخونه....
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    17 1
    اگر آقای جهانگیری خیلی کاربلده به جای شعار دادن فورا یه گروه تخصصی تشکیل بده تا تمام مساکن مهر سراسر کشور از نظر مقام سازی مورد بررسی قرار گرفته و نواقصشون برطرف بشه
  • محمدرضا IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    18 2
    خدا نگذره از مسئولین دروغگو و اونهایی که بهشون رای دادن تا اینجوری بجای رسیدگی به درد مردم، دنبال ماهیگیری از آب گل آلود باشند
  • لطف IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    17 5
    دستگاه قضایی چرا با این دولت سراسر دروغ مماشات میکنه ؟ متاسفانه رفتار دوگانه ای را شاهدیم ، مجلس هم همینطور
  • ج IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    20 3
    ما گرفتار گروهی شدیم که مکتبشون دجالیسم است!
  • DE ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    4 9
    مشرق این سوال را می تونی از احمدی نژاد بپرسی.
  • محمد IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    23 5
    به عنوان یک کرمانشاهی از این اظهارات سخیف و دروغگویی تهوع آور این به اصطلاح و به ظاهر مرد که خودش را به شهر و استانم نسبت داده احساس شرم میکنم. بی شعور کمترین صفتی است که برای این به ظاهر انسان به کار میبرم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس