مدافعان حرم - مدافع حرم

دبیر نخستین رزمواره مدافعان حرم گفت: اصلی‌ترین هدف از برگزاری نخستین رزمواره مدافعان حرم، بسیج تمامی توان رسانه‌ای کشور برای شناسایی کسانی است که در این عرصه فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مهندس بهنام احمدپور مبارکه مدیر شبکه رادیویی ایران در برنامه «پلاک هشت» رادیو ایران گفت: با توجه به وضعیت منطقه و حضور نیروهای متخاصمی که در منطقه هستند، با هدف برگزاری بسیج تمام توان رسانه‌ای کشور برای شناسایی ظرفیت‌های موجود و تقدیر از کسانی که درعرصه مدافعان حرم فعالیت می‌کنند،نخستین رزمواره مدافعان حرم آغاز به کار کرد.


وی  با اشاره به  نقش رادیو ایران در نخستین رزمواره مدافعان حرم گفت: ایده رزمواره مدافعان حرم از رادیو ایران و از دل تعاملاتی که همکاران داشتند بیرون آمد و با استقبال دوستانی در سازمان‌های دیگر روبرو شد.در حال حاضر علاوه بر رادیو و معاونت صدا که دبیرخانه رزمواره در رادیو ایران  مستقر است دوستان‌مان در مرکز بسیج  و معاونت فضای مجازی سازمان، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ، معاونت امور هنری و معاونت مطبوعاتی  وزارت ارشاد اسلامی همچنین سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با ما همکاری دارند.


احمدپور خاطرنشان کرد :همه جمع شده‌اند که در شان مدافعان حرم کاری انجام دهیم. البته یادآور می‌شوم  که فعالیت برای این کار بزرگ از چند ماه قبل شروع شده ، تقریبا" اواخر شهریور ماه به طور  جدی کار پیگیری شد و از ابتدای آبان ماه فراخوان رزمواره کلید خورد  و ما در حال حاضر منتظر دریافت آثار هستیم.
احمدپور به بخش‌های مختلف رزمواره اشاره کرد و گفت: ۶ بخش اصلی در رزمواره فعال است. بخش دیداری که آثار مستند، فیلم(سینمایی ، داستانی،کوتاه)، پویانمایی، فیلمنامه ، تیزر و کلیپ و برنامه‌های ترکیبی شرکت می‌کنند و همکارانمان  در بسیج سازمان متولی این کار هستند، از بحث داوری و انتخاب آثار گرفته تا  تدارک جوایز. در بخش شنیداری که متولی آن رادیو ایران است آثار خوبی به دست ما رسیده است که رادیویی‌ها می‌توانند آثار خود را در قالب‌های مستند رادیویی، آنونس،نمایش رادیویی،متن رادیویی و برنامه ترکیبی بفرستند.در حوزه موسیقی، سرود و نغمات آیینی  که متولی آن بخش معاونت امور هنری وزارت  ارشاد  است،هنرمندان می‌توانند قطعه‌های موسیقی با کلام و بی‌کلام و نغمات و نماهنگ‌های خود را به همراه مدیحه سرایی ، سرود و ترانه سرایی ارسال کنند.


وی ادامه داد:در بخش مطبوعات،خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری،خبرنگاران و مطبوعاتی‌ها می‌توانند عکس‌های خبری،مصاحبه،مقاله، گزارش و تیترهای خود را شرکت دهند و همچنین کسانی که در بخش چند رسانه‌ای کارمی‌کنند. معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی این کار است. در بخش فضای مجازی، فعالان شبکه‌های اجتماعی ، وبلاگ نویسان و طراحان سایت، طراحان تصاویر گرافیکی و پادکست می‌توانند آثار خود را بفرستند و متولی این بخش نیز معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما است .


در بخش مردمی کسانی که به طور غیرحرفه ای کار رسانه‌ای انجام می دهند. می‌توانند با فرستادن دل نوشته، شعر، داستان کوتاه، عکس، کلیپ، فیلم کوتاه مردمی، و حتی طرح و ایده خود، برای رزمواره حضور جدی داشته باشند.
احمدپور خاطرنشان کرد : تمامی آثار ابتدا برای دبیرخانه ارسال می‌شود و پس از دریافت، آثار به صورت تفکیک شده  به بخشهای مختلفی که متولی کار هستند برای داوری ارسال می شود. ضمن اینکه برگزاری جلسات هماهنگی ، تبلیغات و سایت جشنواره حتی تهیه پوستر و بنرهایی که درسایت دیده می شود  کار همکارانم در دبیر خانه رزمواره می باشد.
احمدپور درباره داوری آثار نیز گفت: داوری در دو بخش انتخاب آثار و داوری نهایی صورت می‌گیرد که جذابیت موضوع و بکر بودن سوژه ، بهره‌گیری از قالب‌های خلاقانه، پرداخت متفاوت به موضوع  و بحث فنی آثار و کیفیت مطرح است.
دبیر نخستین رزمواره مدافعان حرم اظهار کرد : مهلت شرکت دراین رزمواره تا تاریخ ۳۰ آذر ۹۶ و تنها مسیر ارسال آثار از طریق سایت رزمواره به نشانی www.razmvare.ir است و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان به نشانی @razmvare اقدام کنند .

احمد پور درباره جوایز برندگان نیز اظهار کرد: قرار است برای نفرات اول تا سوم جایزه نقدی در نظر گرفته شود. همچنین آیین پایانی رزمواره مدافعان حرم ۱۸ دی ماه برگزارخواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس