کد خبر 798483
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
غلامحسین لطفی

فیلمنامه را در اختیار بازیگر نگذاشتن تا قبل از فیلمبرداری و هیچ توضیحی هم درباره نقش ندادن، از آن اداهایی است که کارگردان‌ های امروزی و خارجی درمی‌آورند. این کار اصلا پسندیده نیست

به گزارش مشرق، پس از آنکه پولاد کیمیایی اعتراضات خود را به نحوه فیلمسازی جیرانی و برخورد نامناسب مجری سابق هفت،  در پشت صحنه ساخت فیلم خفه‌گی افشا کرد(اینجا)، امیررضا پاشا (بازیگر حذف شده از فیلم خفه‌گی)  پرده از رفتار غیر حرفه‌ای عوامل خفه‌گی و دوگانگی جیرانی در پشت صحنه خفه‌گی برداشت.(اینجا). در ادامه این افشاگری‌ها غلامحسین لطفی بازیگر و فیلمساز پیشکسوت سینما پرده از اتفاقاتی برداشت که شایعه آن مدت‌ها بر سر زبان‌ها بود. بسیاری از همکاران جیرانی در فیلم خفه‌گی معترفند فیلم سر صحنه ساخته شد و فیلمنامه به صورت عجیبی تغییر کرد که این نکته در لابه‌لای گفتگوی پولاد کیمیایی نمود پرنگی دارد.

لطفی در گفت و گو با روزنامه جام جم نسبت به نحوه همکاری فریدون جیرانی در مقام نویسنده و کارگردان فیلم «خفه گی» انتقاد کرد و گفت:

«متاسفانه آقای جیرانی سناریو را تا لحظه کلید خوردن صحنه به من نداد که آن را بخوانم. من عادت دارم با خواندن فیلمنامه و قبل از فیلمبرداری، روی نقشم کار کنم. من جیرانی را دوست دارم، اما به نظرم این فیلمنامه را در اختیار بازیگر نگذاشتن تا قبل از فیلمبرداری و هیچ توضیحی هم درباره نقش ندادن، از آن اداهایی است که کارگردان‌ های امروزی و خارجی درمی‌آورند. این کار اصلا پسندیده نیست، برای این ‌که وقتی شما اطلاعاتی از نقش به بازیگر نمی ‌دهید، او مجبور است برای درآوردن نقش، زور بزند! حالا این کار از جانب خارجی‌ ها توجیه دارد، برای این که سناریو لو نرود و چند میلیون دلار ضرر نکنند. اما اینجا سناریو لو برود، هیچ اتفاقی نمی ‌افتد.»

«لطفی» رفتار «جیرانی» را که در نزد فیلمسازانی چون پرویز شهبازی هم حاکم است، موجب آشفتگی فضای روحیه اش در فیلم «خفه گی» دانست و گفت: «برای همین موقع بازی در «خفه ‌گی» عصبانی بودم، چون به جز این بی ‌اطلاعی از نقش تا لحظه بازی، سه چهار بار کاراکتر من عوض شد و بعد از چند شب معطلی، دو صفحه فیلمنامه به من دادند! به نظرم اصلا درباره این کاراکتر، فکر هم نشده بود. با این اوضاع اگر هم چیزی از این شخصیت در فیلم درآمده، تصادفی است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    18 2
    واقعا" جیرانی برای چه جریان کثیف و با چه هدف شومی داره فیلمسازی میکنه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس