کد خبر 798128
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
امداد رسانی ارتش به زلزله زدگان سر پل ذهاب

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: متأسفانه بیشترین تلفات و خسارات جانی و مالی در سرپل‌ذهاب و کرند دالاهو ایجاد شده است؛ خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، بهنام سعیدی درباره آخرین جزییات اقدامات انجام‌گرفته در پی زلزله شب گذشته اظهار کرد: اقدامات لازم برای اسکان صحرایی نجات‌یافتگان زلزله کرمانشاه در حال تأمین است و تاکنون تعداد زیادی چادر صحرایی جهت اسکان زلزله‌دیدگان فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین امکانات گرمایشی و سایر ملزومات برای نجات‌یافتگان تأمین شده و تأمین بیمارستانهای صحرایی مدنظر است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تمامی دست‌اندرکاران در حال تلاش برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان هستند، گفت: وزیر کشور، وزیر بهداشت، رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس هلال احمر و جمعی دیگر از مسئولان استانی هم‌اکنون در منطقه حضور دارند و جزییات را از نزدیک بررسی می‌کنند.

سعیدی تصریح کرد: تا ظهر امروز 328 نفر بر اثر این زلزله جان باخته‌اند و حدود 3 هزار و 950 نفر نیز مجروح شده و تحت درمان هستند.

وی افزود: برای کمک به زلزله‌زدگان 21  فروند بالگرد، 3 هواپیما، 140 دستگاه آمبولانس و چندین قلاده سگ زنده‌یاب به منطقه حادثه‌دیده منتقل شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: تمامی راههای مواصلاتی بازگشایی شده و امدادرسانی به همه حادثه‌دیدگان با جدیت و سرعت ادامه دارد.

به‌گفته سعیدی، اسکان اضطراری با سرعت در حال انجام است ضمن اینکه بسیاری از زلزله‌زدگان اسکان یافته‌اند و هیچ‌گونه کمبود امکانات امدادی در منطقه وجود ندارد.

وی افزود: تمامی استانهای معین کمکهای خود را به منطقه زلزله‌زده اعزام کرده‌اند و کمبود امکانات به هیچ عنوان نیست.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به خسارت‌های به‌جامانده از زلزله شب گذشته اظهار کرد: کرمانشاه، جوانرود، کرند دالاهو، سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی و اسلام‌آباد دچار خسارت شده‌اند.

سعیدی اعلام کرد: سرپل‌ذهاب و کرند دالاهو بر اثر این زلزله بیشترین خسارت را دیده‌اند؛ بیشترین تلفات نیز در این دو منطقه به‌وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: تلاش برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان ادامه دارد؛ با توجه به پراکنده بودن روستاها این خدمات‌رسانی با سرعت و جدیت در حال انجام است.

گفتنی است، زلزله‌ای به‌بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه و بخشهایی از غرب ایران و شمال عراق را لرزاند؛ شدت این زمین‌لرزه به‌حدی بود که در اغلب استان‌های کشور احساس شد.

این زمین‌لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11کیلومتری زمین روی داده است. همچنین در ادامه، زمین‌لرزه‌هایی به‌بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزاند و پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس