کد خبر 797250
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
بن سلمان

منابع یمنی می‌گویند عربستان سعودی برای بازگشت رئیس جمهور مستعفی یمن به شهر عدن از وی خواسته است در دولت مستعفی خود تغییرات گسترده‌ای ایجاد کند.

 به گزارش مشرق،    منابع آگاه یمنی از شرط عربستان برای بازگشت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن به این کشور خبر دادند.

این منابع به شبکه المیادین اعلام کردند که عربستان در واکنش به گزارش‌های منتشر شده در خصوص مخالفت این کشور با بازگشت منصور هادی به شهر عدن، به وی گفته است هر لحظه که اراده کند می‌تواند به این شهر برگردد.

با این حال، به گفته این منابع رئیس جمهور مستعفی یمن با برگشتن خود به عدن مخالفت کرده و به مقامات سعودی گفته است که قصد دارد به تعبیر وی تا «آزادی همه  استان‌های یمن» در ریاض، پایتخت عربستان باقی بماند.

این منابع آگاه همچنین گفته‌اند منصور هادی به سیطره امارات بر جنوب یمن اعتراض کرده و گفته است که این کشور با برگشتن وی به عدن مخالف است.

رئیس جمهور مستعفی یمن همچنین گفته است اوضاع امنیتی در شهر عدن و جنوب این کشور ثبات نداشته و امارات از گروه‌های مخالف حکومت مستعفی وی حمایت می‌کند.

به گفته منابع یمنی، عربستان از منصور هادی خواسته است در دولتش تغییرات مهمی ایجاد کند تا بتواند به عدن برگشته و در این شهر سکونت کند.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبر عربستان سعودی از ابتدای سال ۹۴ به بهانه بازگرداندن آنچه ریاض آن را دولت مشروع می‌خواند و در اصل با هدف سرکوب انقلاب مردم یمن به این کشور حمله نظامی کرده است.

ائتلاف عربستان برای تحت فشار قرار دادن نیروهای انصارالله، دولت مستعفی منصور هادی را مجبور کرد پایتخت یمن را از صنعاء به عدن منتقل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس